Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #1 Skrevet 13. februar 2017 Vurderer det for min 9-åring. Anonymous poster hash: ddacf...0c0
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #2 Skrevet 13. februar 2017 Ikke med barn, men jeg var med i speideren til jeg var 17 år Masse gode minner for livet. Anonymous poster hash: 42098...1d8
Ileus Skrevet 13. februar 2017 #3 Skrevet 13. februar 2017 Både jeg og far til barna har vært med i speidere, jeg var også leder i mange år og har gjennomført ledertreningen. Alle ungene er med, de lærer mange ferdigheter og å bli selvstendige. De gøyeste er jo å dra på kretsleirer og landsleirer. Anbefales.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #4 Skrevet 13. februar 2017 Bare spør er vokst opp med speidern . Er nå leder har vært innom både NSF og Kufk - fukm. Speiding.no eller kmspeider.no Har også tre barn med. Anonymous poster hash: 4cd63...84f
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #5 Skrevet 13. februar 2017 Begge mine eg med (7 og 8). Kjekke turer på ski eller med kano, og godt samhold. Kontrast til fotballen der de sitter og rangerer hverandre på skolen. Anonymous poster hash: 46c5c...96f
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #6 Skrevet 13. februar 2017 Speeeeeider'n, jeg er så glad i deg Du er en fin organisasjooooon Bare Egil ftw! Anonymous poster hash: 91500...a50
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #7 Skrevet 13. februar 2017 Sender ikke barna mine ditt. Ble kasta ut av speideren som 18 åring fordi jeg er lesbisk. Anonymous poster hash: 5e0b3...2d9
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #8 Skrevet 13. februar 2017 Min gutt på 10 år ELSKER speideren! Stortrives med lek og moro og lærer masse. Han liker ikke fotball, så dette er et supert tilbud for han. Anonymous poster hash: 5dc99...191
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #9 Skrevet 13. februar 2017 Har bare positive ting å si. Gutten min elsker det Anonymous poster hash: 42fba...773
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #10 Skrevet 13. februar 2017 Tipp topp, tommel opp. Fikk akkurat guttungen hjem fra en super speidertur. Og til sommeren er den landstreffet i Bodø. Speideren er vanvittig bra. Ikke bare lærer de nye om friluftsliv og overlevelse ute, men de lærer respekt for hverandre og ting rundt seg. Min går i en veldig aktiv speidergruppe med god økonomi, så de opplever veldig mye, har fine ekskursjoner og en egen hytte de går til flere ganger i semesteret. Anonymous poster hash: cf60c...429
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #11 Skrevet 13. februar 2017 Må innrømme at jeg er litt skeptisk til om det er mye kristendom i speidern, jmf kommentar til hun dom ble kastet ut som lesbisk. Var selv en kort periode med i kfuk som barn, og alle lederne var veldig kristne. Dette er en nsf speidergruppe. Få fritidsaktiviteter med bare fokus på aktivitet og mestring, han ønsker ikke en idrett til eller aktiviteter der man skal opptre. Anonymous poster hash: ddacf...0c0
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #12 Skrevet 13. februar 2017 Frøkna her er 13 og har vært med mange år. Hun trives kjempegodt, de kommer seg UT og lærer masse masse nyttig. Livreddende førstehjelp, sjøvett, matlaging (inne og ute), sover i telt osv... I tillegg er det superkoselig å være med på de tingene de inviterer foreldre med på. Gruppa her har iallefall godt samhold, og de eldre er flinke til å ta vare på de yngre.. Anonymous poster hash: c379a...2f1
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #13 Skrevet 13. februar 2017 Må innrømme at jeg er litt skeptisk til om det er mye kristendom i speidern, jmf kommentar til hun dom ble kastet ut som lesbisk. Var selv en kort periode med i kfuk som barn, og alle lederne var veldig kristne. Dette er en nsf speidergruppe. Få fritidsaktiviteter med bare fokus på aktivitet og mestring, han ønsker ikke en idrett til eller aktiviteter der man skal opptre. Anonymous poster hash: ddacf...0c0 Speideren er delt i to. Den ene delen er den som baserer alt på kristendommen og aktivt drar den inn. Den andre delen har en kristen grunnmur, men drar det ikke inn aktivitetene. Jeg hadde samme tanke som deg etter å ha sett et program hvor det minnet mer om en sekt. Men min gutt er aktiv i en gruppe som ikke drar religion inn, merker ikke noe til den kristne grunnmuren til speideren der, den kommer kun til syne inn en og annen regel. Anonymous poster hash: cf60c...429
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #14 Skrevet 13. februar 2017 I NSF er speiderlov 1. En speider søker sin tro og respekterer andres. I KFUK-KFUM er speiderlov 1. En speider er åpen for Gud. Det er forkjell fra gruppe hvordan det organiseres . Ingen tvinges til å tro ,men vil få høre om bibelen og innhold. Anonymous poster hash: 4cd63...84f
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #15 Skrevet 13. februar 2017 Sender ikke barna mine ditt. Ble kasta ut av speideren som 18 åring fordi jeg er lesbisk. Anonymous poster hash: 5e0b3...2d9 Uff så trist. Heldigvis har tidene forandret seg. Min med leder er lesbisk og gift. Kretslederen i en av de største kretsene i Norge var lesbe. Anonymous poster hash: b3b89...bdd
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #16 Skrevet 13. februar 2017 Men er fortsatt speiderløftet: "I tro på Guds hjelp lover jeg...." (eller noe sånt) Anonymous poster hash: ddacf...0c0
Ileus Skrevet 13. februar 2017 #17 Skrevet 13. februar 2017 (endret) http://www.speiding.no/om_oss/?side=om_speiding.hva_er.lov Speiderloven Jeg har bare vært med i NSF, veldig lite om relgion der. Endret 13. februar 2017 av Ileus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå