Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #1 Skrevet 13. februar 2017 Ja så kom man her da.. 164 cm høy, 68 kg, og åpenbart motbydelig. Jeg er fornøyd med kroppen, har aldri hatt et behov for å være syltynn eller trenet, har heller aldri jaktet den perfekte kropp på en annen måte. Jeg er litt lubben på magen, men har helt ærlig aldri stresset over det. Jeg nyter livet, og er meg selv i den kroppen jeg har. Så kom da mannen i går, og slipper en kjempebombe: Jeg er ikke lenger attraktiv i hans øyne. Han vil ikke ha sex, og han synes ikke kroppen min er flott nok. Han vil ha en tynn, silikonfylt dame som kommer rett fra en undertøysreklame. Jeg er så såret, og irritert, at jeg ikke orker å snakke med han. Og helt ærlig vurderer jeg å be ham om å finne en annen, som tiltaler hans øyne. Jeg vil aldri bli den heite, lekre, slanke saken han er ute etter. Og det gjør, unnskyld uttrykket, faen meg vondt. Jeg har lav selvtillit i forveien, men trodde aldri han ville se meg på den måten, så derfor har jeg vært meg selv og ikke vært nervøs for å vise meg naken. Nå kjenner jeg at min selvtillitt er slått til bunnen. Har et behov for å gjemme meg, skru av lyset på soverommet før jeg tar sv klærne osv. Det er rett og slett et slag i tryne, som jeg ikke forventet. Hva gjør jeg? Anonymous poster hash: 77ab1...3b3
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #2 Skrevet 13. februar 2017 Du sier at du ikke ønsker å være sammen med han lenger. Enkelt og greit. Det er ikke du som er problemet, det er han. Anonymous poster hash: 2c5f0...594
Luksusdyret Skrevet 13. februar 2017 #3 Skrevet 13. februar 2017 Du sier at du ikke ønsker å være sammen med han lenger. Enkelt og greit. Det er ikke du som er problemet, det er han. Anonymous poster hash: 2c5f0...594 Signerer. Hvis mannen kom hjem og forlangte at jeg skulle være 50 kilo og ha silikon, ville han blitt sendt rett på dør. En som er så overfladisk at han vil ha jenter med silikon som krav er for dum til å være sammen med meg. Og jeg regner med at HI sin mann selv ser ut som undertøysmodell? Ellers er det jo bare hykleri. Du, HI, får si til ham at DU fortjener en hunk som er 1.90 høy, har tydelige muskler og silikon i rompa, noe din mann ikke lever opp til, derfor ønsker du ikke å ha sex eller leve med ham lenger.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #4 Skrevet 13. februar 2017 Da sier du bare "Takk for informasjonen. Nå er jo ikke du heller noen blomst, så jeg foreslår at vi heller flytter hver for oss og finner oss noen nye som passer til kriteriene våre". Anonymous poster hash: 418a8...8e3
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #5 Skrevet 13. februar 2017 Huff og huff, føler skikkelig med deg nå å sender en god klem :-) Har han sett for mye på farmen og hun Linni Meizter(?) Med midre han ser ut som en undertøysmodell selv hadde jeg bedt han ryke og reise, og se seg selv i speilet før han kritiserer deg. Hadde som deg også fått selvtilliten knust av en slik kommentar. Anonymous poster hash: bc6e0...a6b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #6 Skrevet 13. februar 2017 Da hadde jeg slengt til han i det du kaster han på dør at du ikke tenner på han lenger, Du ønsker deg heller en mann med stor M og som har 6 pack og som ser ut som brad pitt eller en som du synes er heit, og som vet hvordan han skal please en dame med ordentlig utstyr mellom beina. Nei kvitt deg med dritt ungen og finn deg heller en ordentlig mann som vet og elske den for den flotte kvinnen du er. Og feit er du da søren meg ikke.. Anonymous poster hash: b1ed0...02c
Love my kidz Skrevet 13. februar 2017 #7 Skrevet 13. februar 2017 Jeg hadde kastet ham ut av soverommet og siden forlangt at han flyttet ut. Ærlig talt altså, sånn sier man jo ikke til den man elsker og som har født barna hans. Du høres ikke tykk ut i det hele tatt HI, er sikker på at du er en strålende dame 🌹
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #8 Skrevet 13. februar 2017 Da hadde jeg blitt rimelig sur og sagt Så fint da,tenner ikke på guttevalper som deg jeg heller! Og se å finn fram kofferten din snarest! Anonymous poster hash: b52ea...e41
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #9 Skrevet 13. februar 2017 For en dust! Du hørtes forresten ikke feit ut heller! Anonymous poster hash: dfba8...d2e
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #10 Skrevet 13. februar 2017 Jeg tror at dette er hans måte å gjøre det slutt på, indirekte. Mange menn gjør det når de er lei av forholdet, de blir mer og mer drittsekk og bare venter på at dama skal gjøre det slutt. Jeg aner ikke hvorfor de gjør det, det virker totalt ulogisk, men har sett det skje flere ganger. Anonymous poster hash: bc129...7ae
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #11 Skrevet 13. februar 2017 Jeg tror at dette er hans måte å gjøre det slutt på, indirekte. Mange menn gjør det når de er lei av forholdet, de blir mer og mer drittsekk og bare venter på at dama skal gjøre det slutt. Jeg aner ikke hvorfor de gjør det, det virker totalt ulogisk, men har sett det skje flere ganger. Anonymous poster hash: bc129...7ae Samme her. Har også sett det på nært hold. Å kaste ut "fast fitte" før man har erstatningsfitte klar, er risikabelt. Men å bruke kjeft og være drittsekk er en langsom versjon av det samme, der man slipper å ta noen beslutninger selv. Hadde vært fristende å slanke seg, gå på skjønnhetssalong og bruke personlig trener (for mannens penger) og deretter finne dn ny fyr rett foran øynene hans. Når han ikke selv ønsker å ha sex med kona har han heller ingen grunn til å bli sur eller sjalu! Anonymous poster hash: 47321...8f8
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #12 Skrevet 13. februar 2017 Oi, tror aldri jeg hadde klart å tilgi det. Eller følt meg trygg med han igjen. Anonymous poster hash: c5060...d58
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #13 Skrevet 13. februar 2017 Han er selv ganske flott å se på. Trener jevnlig, og har alltid vært en veldig kjekk mann. Så der har jeg dessverre ikke noe å ta ham på. Han prøver utrolig nok å gjøre det så søtt han kan. Sier han forstår det er veldig tungt for meg, spør hvordan han kan hjelpe.. sier han elsker meg, og alt jeg er, men at han seksuelt ikke tenner på meg, fordi jeg veier for mye ifølge ham. Synes det er utrolig vondt. Jeg har mest lyst å be ham ryke og reise, men det er sårt. Jeg vet at hvis vi går fra hverandre, så skal jeg flytte hjem til mitt hjemsted. Barnet må bytte skole osv... det er et helvete hele greia. Har tatt to glass vin siden jeg kom hjem, jeg klarer ikke å forholde meg til dette i det hele tatt :-( HI Anonymous poster hash: fd5c4...352
frk Nilsen Skrevet 13. februar 2017 #14 Skrevet 13. februar 2017 (endret) Hadde bedt han om å flytte hjem til sine foreldre siden han fortsatt trenger oppdragelse. Med melding hjem til mor og far.... Dette skal du ikke finne deg i, du er verdt mye mer enn det. Du kan få så mye bedre, en mann som behandler kjæresten med respekt ikke som ei dukke som ikke betyr noe annet enn noen man har sex med. Om han er kjekk osv har da ingen betydning, han er jo rimelig blåst mellom øra, da teller utseende niks og nada! Endret 13. februar 2017 av frk Nilsen
n74 Skrevet 13. februar 2017 #15 Skrevet 13. februar 2017 Hadde jeg vært deg hadde jeg bedt han flytte ut. Så kan du bruke den tiden du trenger til å flytte til hjemstedet ditt. Har du skolebarn så har du jo et halvt år til å ordne alt det praktiske før skolen starter igjen til høsten.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #16 Skrevet 13. februar 2017 Først av alt, mannen er en dust som sier det rett ut, og den vekten på den høyden er da ganske normal vel? Om man ikke trener i det hele tatt man jo se utrent ut og du nevner magen din. Men jeg må spørre , var du mye lettere da du møtte han? Har du gått mye opp? Det er likevel helt bak mål å si det han sier men om om du veide f eks 55 kg da du møtte han og nå 68 så er det jo en stor forskjell og om han selv trener og er opptatt av kropp vil det jo være synlig både for han og deg. Igjen helt feil å si noe sånn, men jeg må spørre for det er ganske ofte damer går opp både 10-15 og 20 kg og forventer mannen skal se på dem på helt lik måte. Leser om poster her hvor damer ikke tenner på mannen sin for han har blitt større også ... Anonymous poster hash: dc7d1...b5a
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #17 Skrevet 13. februar 2017 Mye, mye verre å være tykk i hodet, slik mannen din åpenbart er. Vanskeligere å slanke bort, og ikke det minste sjarmerende, slik et par ekstra kilo på kroppen kan være. Anonymous poster hash: 66eb9...1ca
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #18 Skrevet 13. februar 2017 Hun at for hver dust som mannen din, så finnes garantert noen tiltalls menn som hadde svevd på en sky av kåthet om de fikk et glimt av deg naken. Anonymous poster hash: e0ff9...979
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #19 Skrevet 13. februar 2017 Håper du tuller nå 😡 Om han har sagt det der hadde jeg slått opp, piffa meg opp og dratt på byen Anonymous poster hash: 7c77b...a91
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #20 Skrevet 13. februar 2017 Først av alt, mannen er en dust som sier det rett ut, og den vekten på den høyden er da ganske normal vel? Om man ikke trener i det hele tatt man jo se utrent ut og du nevner magen din. Men jeg må spørre , var du mye lettere da du møtte han? Har du gått mye opp? Det er likevel helt bak mål å si det han sier men om om du veide f eks 55 kg da du møtte han og nå 68 så er det jo en stor forskjell og om han selv trener og er opptatt av kropp vil det jo være synlig både for han og deg. Igjen helt feil å si noe sånn, men jeg må spørre for det er ganske ofte damer går opp både 10-15 og 20 kg og forventer mannen skal se på dem på helt lik måte. Leser om poster her hvor damer ikke tenner på mannen sin for han har blitt større også ... Anonymous poster hash: dc7d1...b5a Med 68 kg på 164 cm, så er hun faktisk i overvektskategorien på bmi Anonymous poster hash: aae26...863
the amazing spidermamma Skrevet 13. februar 2017 #21 Skrevet 13. februar 2017 Nå er det jo flere måter å presentere manglende lyst på, og å klage på kroppen til den andre, er så åpenbart ikke måten å gjøre det på. Man elsker jo 'hele pakka', ikke bare skallet. Vil du virkelig ha en mann som kun er opptatt av innpakningen? Det kan godt være at det er veldig viktig for ham å ha en dame som ser ut som en Linni Meister, men da har han på en måte lurt deg litt, siden det høres ut som om det aldri har vært noe mål for deg å være en babe. Neeei. Det er verken bra for selvtilliten eller intellektet å ha en sånn mann. Du fortjener bedre!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #22 Skrevet 13. februar 2017 Jeg er en av de som ikke greier å tenne på en overvektig mann. Ikke sjanse i havet en gang. Selv når jeg har møtt menn som det meste annet stemmer med og jeg kunne tenkt meg å kanskje få et forhold til dem, fordi jeg er tiltrukket av personen... så har jeg ikke greid å tenne. Så det er ikke sikkert at dette bare er en unnskyldning for mannen, selv om det er nærliggende å tenke det. Er det du som sier han foretrekker silikondamer, eller er det du som tolker ham dit, Hi? Han sier jo også at han elsker deg og liker alt annet med deg, bare at han ikke tenner på kroppen din når den er overvektig. At dette er veldig sårt for deg, det har jeg stor sympati med. Selvtillit og vekt er dessverre ofte altfor nært knyttet hverandre. Når du allerede har dårlig selvtillit så hjelper det ikke med en slik kommentar fra han som står deg nærmest. Men, nå har du et valg. Du kan dumpe mannen og velte deg i selvmedlidenhet og la dette få gjøre selvtilliten din enda dårligere. Du kan velge å trøstespise og trøstedrikke (som du har begynt med når du allerede rett etter jobb hadde fått i deg to glass vin fordi du ikke takler situasjonen). Eller du kan innse det som tross alt er fakta i dette også (helt uavhengig av hva mannen din har sagt). Du er overvektig. Riktignok ikke mye, men bmi-messig har du bikket overvekt. Du forteller også at du har en del ekstra på magen. Da vil jeg anta at du kanskje har et midjemål som er for høyt til at det er gunstig helsemessig? Jeg forstår deg slik at du ikke trener noe? Om du ikke tar tak i overvekten din nå så vil du få et større problem med vekt og helse. Tar du tak i det nå så er det ikke mye som skal til! Snakk med mannen din. Hvis det er slik at du var mye lettere da dere ble sammen, anerkjenn at du forstår at han nå kan reagere. Men! - fortell ham også akkurat hvor såret og forbanna du nå er på ham. Fortell ham at du ikke vet om du greier å komme over den kommentaren. Og at skal dere komme gjennom dette så bør dere trolig få hjelp av parterapi. Fortell ham også at du har innsett at du akkurat såvidt har bikket vekten til overvektig. Så tar du en alvorssamtale med ham. Han trener mye. Dvs. han har trolig ganske mye mer egentid i løpet av en uke enn det du har? I så fall, sett opp lister over ukene, og sett opp en ny arbeidsfordeling mellom dere. Du skal ha like mye trenings- og egentid som han har hatt til nå, han må da gjøre mer i hjemmet og med barna. Om han bare såvidt ymter en halv protest, da avbryter du ham med en gang - og spør ham om det er noe rart at du ikke får prioritert egen helse når han ikke bidrar like mye hjemme, men heller prioriterer seg selv. (hvis det er slik det er) Om han må trene mindre, da får han godta det, hvis det gir deg treningstid. Eller han kan f.eks. begynne å trene før familien står opp slik at han er ferdig med dagens trening før familien starter dagen. Og så går du over til å diskutere kostholdet i familien, mulig dere spiser sunt, men dere spiser tydeligvis en del som ikke er bra for din kropp. Da rydder dere også opp i det. Er han typen som kan spise hva han vil og spiser mye usunt, da får han også slutte med det for å støtte deg. Hele familien vil dra nytte av et sunnere kosthold. Og kosthold er 80 % når det kommer til vekt, trening 20 %. Jeg sier ikke dette for at du skal føye mannen din, men for at du skal ta tak i egen helse. Om du er sterkere i kroppen så blir ofte selvtilliten også bedre. Faren er at du nå er så såret at du bruker de vanskelige følelsene som en unnskyldning for å gjøre det som er best for deg selv. Om forholdet skal komme på riktig kjøl igjen, så må dere begge to være åpne for at det vil koste mye jobbing. For en slik kommentar kan være så sårende at ikke alle forhold vil tåle det. Om deres tåler det, det vet jeg ikke. Jeg håper det, men da må dere ta tak i hele forholdet - og jeg tror det er best å gjøre det med en nøytral tredjeperson når det er så sårede følelser involvert, for det er vanskelig å holde seg saklig og konstruktivt når man er der dere er nå. Så søk parterapi! Uansett hva som skjer videre med forholdet deres - ta tak i helsen din for din egen skyld, Hi. Det er ikke store endringene som skal til for deg. Ikke la dette få ødelegge for deg slik at du går motsatt vei. Tenk på din egen helse og gjør de endringene som er best for din kropp. Anonymous poster hash: 3860a...1f8
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #23 Skrevet 13. februar 2017 Han er selv ganske flott å se på. Trener jevnlig, og har alltid vært en veldig kjekk mann. Så der har jeg dessverre ikke noe å ta ham på. Han prøver utrolig nok å gjøre det så søtt han kan. Sier han forstår det er veldig tungt for meg, spør hvordan han kan hjelpe.. sier han elsker meg, og alt jeg er, men at han seksuelt ikke tenner på meg, fordi jeg veier for mye ifølge ham. Synes det er utrolig vondt. Jeg har mest lyst å be ham ryke og reise, men det er sårt. Jeg vet at hvis vi går fra hverandre, så skal jeg flytte hjem til mitt hjemsted. Barnet må bytte skole osv... det er et helvete hele greia. Har tatt to glass vin siden jeg kom hjem, jeg klarer ikke å forholde meg til dette i det hele tatt :-( HI Anonymous poster hash: fd5c4...352 Hjelper lite at han er fin å se på, han mangler jo noe mellom ørene. For å ikke snakke om omsorg og respekt for den man er sammen med, man sier ikke sånn. Du er ikke stor fra sånn du beskriver deg selv, hadde hatt lyst kasta han ut, med noen kommentarer om at han ikke tenner deg på det mentale plan. Og den overfladiske måten å tenke på, veldig umodent. Nysgjerrig på hvordan en alderdom med han vil bli, når ting virkelig henger og rynkene kommer for fult. Anonymous poster hash: c7306...cde
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #24 Skrevet 13. februar 2017 Hjelper lite at han er fin å se på, han mangler jo noe mellom ørene. For å ikke snakke om omsorg og respekt for den man er sammen med, man sier ikke sånn. Du er ikke stor fra sånn du beskriver deg selv, hadde hatt lyst kasta han ut, med noen kommentarer om at han ikke tenner deg på det mentale plan. Og den overfladiske måten å tenke på, veldig umodent. Nysgjerrig på hvordan en alderdom med han vil bli, når ting virkelig henger og rynkene kommer for fult. Anonymous poster hash: c7306...cde Mente jo at du ikke tenner på han mentalt når han er så overfladisk Anonymous poster hash: c7306...cde
the amazing spidermamma Skrevet 13. februar 2017 #25 Skrevet 13. februar 2017 Men, hjelpes, her er en dame som faktisk var fornøyd med kroppen sin (og det i seg selv er jo såpass sjelden at det burde være tiltrekkende i seg selv), og hun er da virkelig ikke overvektig - det kan i hvert fall ikke være mye, og ikke nok til å frastøte andre enn de mest kroppsfikserte. Det er stor forskjell på å mene at partneren bør ta bedre vare på seg selv og på å si at han skulle ønske at hun var en annen. For det er jo det han sier. Denne kommentaren er såpass ødeleggende for et forhold at det vil bli forferdelig vanskelig å reparere. Skal Hi liksom leve i evig usikkerhet (er jeg tynn nok? Pen nok? Synes han at jeg er for gammel? Er jeg bra nok for ham nå?), i tillegg til at hun sikkert får bekymrede (kritiske) blikk hver eneste gang hun forsyner seg med mat som kan påvirke vekten. Hvor koselig blir det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå