Gå til innhold

Kan ettåringen spise pølse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga fritidsaktiviteter blir middagen pølse i brød i dag. Men glemte jo helt ettåringen.

Om jeg finkutter pølsene og surrer på pannen m grønnsaker er vel d greit ?

Anonymous poster hash: 4db25...40a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er greit 😊

Skrevet

Ja, men skjær små biter. Pølser er lett å sette i halsen.

Skrevet

Ta gjerne bort skinnet dersom pølsene har det. Går så fint så :)

Anonymous poster hash: e1d54...b96

Skrevet

Vanlige grillpølser

Anonymous poster hash: 4db25...40a

Skrevet

min elsker både winer og grill når han var 8-18mnd, aldri vert noe problem,men han hadde 8 tenner som 8mnd og 12 når han var ett

Skrevet

Mi frøken på snart to har nektet å spise spesiell mat laget til henne fra hun begynte å sitte ved bordet.

Så hun har alltid spist vår mat, uansett hva.

Anonymous poster hash: e8fe8...afd

Skrevet

Ettåring kan fint holde pølse i hånda og bite selv. Ikke nødvendig å mose og finkutte alt mulig.

Anonymous poster hash: e75e3...946

Skrevet

Så da er det klart. Er du en curlingmor så går det bra, hvis du skjærer pølsene i småbiter først og tygger dem for ettåringen. Er du mer av den, "slo du deg? Uff da, skal jeg blåse så det går over"-typen mor så klarer hun fint å bite og tygge pølsene selv.

Anonymous poster hash: 44e4b...254
Skrevet

Pølser, druer, cherrytomater o.l. er jeg veldig forsiktig med. Ville delt pølsen på langs.

Jenta mi var godt over 2 år da hun måtte gjenopplives pga en pølsebit...

Anonymous poster hash: 98140...e16
Skrevet

En ettåring skal ikke spise pølse selv. Men du kan fint dele den opp :) 

Anonymous poster hash: 0a060...db0
Skrevet

Ettåring kan fint holde pølse i hånda og bite selv. Ikke nødvendig å mose og finkutte alt mulig.

Anonymous poster hash: e75e3...946

At du tør..

Anonymous poster hash: 6825b...ba0

Skrevet

At du tør..

Anonymous poster hash: 6825b...ba0

Det er ganske vanlig i barnehagene rundt omkring

Anonymous poster hash: 6e4e2...16f

Skrevet

Ikke ok! 

Skrevet

Pølser, druer, cherrytomater o.l. er jeg veldig forsiktig med. Ville delt pølsen på langs.

Jenta mi var godt over 2 år da hun måtte gjenopplives pga en pølsebit...

Anonymous poster hash: 98140...e16

Min var 9 da hun satte en kjøttbit i halsen. Skal de ikke spise biff før de er voksne da liksom? Normale, oppegående foreldre bør jo lære seg litt førstehjelp.

Anonymous poster hash: 5f830...f72

Skrevet

Min var 9 da hun satte en kjøttbit i halsen. Skal de ikke spise biff før de er voksne da liksom? Normale, oppegående foreldre bør jo lære seg litt førstehjelp.

Jeg kjenner en voksen mann som satte maten i halsen. Kanskje vi skal slutte med å spise, det er alt for farlig😱

Anonymous poster hash: b2c74...2cf

Skrevet

Jeg kjenner en voksen mann som satte maten i halsen. Kanskje vi skal slutte med å spise, det er alt for farlig😱

Anonymous poster hash: b2c74...2cf

Så teite dere er. Hun deler en erfaring, sier ikke at barnet ikke bør få pølse, men at den bør deles.

Anonymous poster hash: d171b...f17

Skrevet

Det må være i ditt område, her er det ingen bhg som gir barna hele pølser, alle deler dem på langs!

Det er ikke ok og gi ett barn på ett år en hel pølse, det er heller ikke ok og gi dem pølsebrød siden det får en limaktig konsistens når de tygger det og de lett kan tette halsen.

Skrevet

Pølsebiter er livsfarlig! Det vet jo alle. Så da skjærer man de i små biter når de er små. Man bruker også bilstol til 1-åringer. Selv om man ikke kræsjer.

Anonymous poster hash: 3fb38...5ed

Skrevet

Å sammenligne en 1 åring med såpass eldre barn eller voksne blir jo bare for dumt.

Skrevet

Mulig jeg vekker stor forargelse nå, men er faktisk enig i å gi hele pølsa å gnage på. Tror den lille munnen biter av mindre biter av pølsa enn noen ville kutte opp pølsa i . Ferdig oppkuttet vil trolig barnet stappe hele biten i munnen med større fare for å sette i halsen.

Druer og liknende er jo noe helt annet, barn stapper hele stua i munnen. Rund og glatt drue , barn med få tenner og vips skvetter drua bak i halsen. Jeg var så hysterisk at jeg både skrelte og moste drua. Men så begynte barnet i barnehagen.....og der satt hun og de andre små og gnagde på druer.

Anonymous poster hash: e9036...f21

Skrevet

Ha ha, stua = drua

Anonymous poster hash: e9036...f21

Skrevet

Ikke ok! 

De spiser druer og

Skrevet

Om du vil utsette ungen din for den grusomme søppelmaten som pølse er så står du fritt frem. Pølse er altfor salt og med transfett, kunstige fargestoffer og smakstilsetninger.

Det er rett og slett nederst på ernæringskjeden og på lik linje med nudler. Pføy!!

Anonymous poster hash: 8fa04...85b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...