Gå til innhold

Jeg får mindre bidrag til barnet mitt pga far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har oppgitt at han er 100% sykemeldt. Det er han ikke da han ivertfall jobber 50%. Resten av tiden sin har han prioritert å reise til en annen by for å være med kjæresten sin. Derfor jeg tror han i det hele tatt fikk denne sykemeldingen.

Jeg synes ikke det er rett at jeg skal få mindre midler til vårt barn pga hans egne ønsker, OG at han får 100% sykepenger når jeg faktisk vet han jobber.

Hva gjør jeg?

Ønsker ikke å ødelegge noe for han heller så..

Anonymous poster hash: 853e0...cc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har oppgitt at han er 100% sykemeldt. Det er han ikke da han ivertfall jobber 50%. Resten av tiden sin har han prioritert å reise til en annen by for å være med kjæresten sin. Derfor jeg tror han i det hele tatt fikk denne sykemeldingen.

Jeg synes ikke det er rett at jeg skal få mindre midler til vårt barn pga hans egne ønsker, OG at han får 100% sykepenger når jeg faktisk vet han jobber.

Hva gjør jeg?

Ønsker ikke å ødelegge noe for han heller så..

? Han får full lønn når han er sykemeldt og skal betale som vanlig. Hva sier nav?

Anonymous poster hash: 08801...22a

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor en sykmelding påvirker utbetalingen til deg. Så sant han ikke tjener over 6g og det er NAV som betaler sykepengene hans da vel og merke. Men, han skal da tjene veldig godt hvis dette skal kunne påvirke utbetalingen. Noe han vil tape enda mer på en det du gjør...

Anonymous poster hash: 68dff...f4b

Skrevet

? Han får full lønn når han er sykemeldt og skal betale som vanlig. Hva sier nav?

Han er 100% sykemeldt, og mottar sykepenger fra nav deretter.

Men han jobber ivertfall 50% i tillegg.

Hans årslønn ble 'satt ned' ifht nav sine beregninger med 150k i året etter han ble sykemeldt. Men så vet komikkens de at han faktisk jobber i tillegg.

Hi

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor en sykmelding påvirker utbetalingen til deg. Så sant han ikke tjener over 6g og det er NAV som betaler sykepengene hans da vel og merke. Men, han skal da tjene veldig godt hvis dette skal kunne påvirke utbetalingen. Noe han vil tape enda mer på en det du gjør...

Anonymous poster hash: 68dff...f4b

Det påvirker meg pga han da har redusert årsinntekt på 150k mindre. Men i realiteten så jobber han jo itillegg til å motta 100% sykepenger.

Hi

Skrevet

Det påvirker meg pga han da har redusert årsinntekt på 150k mindre. Men i realiteten så jobber han jo itillegg til å motta 100% sykepenger.

Hi

Da sier du selvfølgelig fra til nav at han svindler trygdesystemet.

Skrevet

Da sier du selvfølgelig fra til nav at han svindler trygdesystemet.

Hva skjer med han da?

Hi

Skrevet

Spiller ingen rolle hva som skjer med han. Han svindler systemet og staten, han svindler deg.

Meld ham!

Anonymous poster hash: ec823...16b
Skrevet

Hva skjer med han da?

Hi

De undersøker nok hva han får og om det er noe feil, og han må nok betale tilbake det han har fått for mye. Vet ikke om de anmelder, mulig han får ryddet opp i det. Men du får nok det du har krav på da, og de på nav kjenner smutthull som vlir brukt.

Anonymous poster hash: c3369...786

Skrevet

Jobber han 50 % så kommer det på inntekten. Men her lukter det svart arbeid.

Anonymous poster hash: 3092f...85f
Skrevet

Er du helt sikker på dette?

Hva slags arbeidsgiver har han da, en han kan jobbe svart for?

Han kan ikke levere enn 100% sykemelding til arbeidsgiver og samtidig jobbe 50%, da må han i tilfelle jobbe svart, ha en gradert sykemelding eller jobbe "på toppen" av de andre på arbeidsplassen uten å få lønn for det. Det er mulig å få tilrettelegging på den måten, at man prøver seg i jobb gradert, gjør færre oppgaver, bruker lenger tid, har flere pauser e.l. pga sykdommen/skaden og får det meste av lønnen fra nav i sykepenger eller at arbeidsplassen får tilskudd for å tilrettelegge på denne måten.

Det er mange måter nav og arbeidsgiver kan samarbeide på for å få arbeidstakere helt eller delvis ut i jobb, og som kanskje ser litt uforståelig ut utenfra, uten at det er svindel.

Anonymous poster hash: 8cc0e...fa2
Skrevet

Da må han jobbe svart,for alt arbeid er registrert hos nav. Så det er ikke mulig å være sykemeldt og jobbe itillegg,det ville de ha funnet ut av.

Anonymous poster hash: 690e0...f01

Skrevet

Han kan jo ta svarte jobber utenfor arbeidsplassen sin. Er han feks snekker så er det mulig at han tar svarte oppdrag rundt om for private.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...