Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #1 Skrevet 13. februar 2017 Hva ligger kønnsnivået på, egentlig? Forlagsredaktør. Ingen som vet hva som er vanlig i sånne stillinger? Anonymous poster hash: f392b...6b0
sug lut Skrevet 13. februar 2017 #2 Skrevet 13. februar 2017 Jo, det er det, men det ikke gitt at de gidder å svare deg.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #3 Skrevet 13. februar 2017 Jo, det er det, men det ikke gitt at de gidder å svare deg. Hnn, nei det var det, da. Håper de gidder. Det er viktig for meg å vite. Ellers må jeg til å spørre folk irl, og det har jeg ikke så lyst til. hi Anonymous poster hash: f392b...6b0
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #4 Skrevet 13. februar 2017 Det varierer nok veldig fra forlag til forlag. Hos oss ligger forlagsredaktører på alt fra 540 000 kr til 650 000 kr avhengig av ansiennitet og tidligere erfaring. I tillegg avhenger det av hvordan du forhandler når du blir tilbudt stillingen. Hvorfor lurer du på det? Er du interessert i å jobbe som redaktør? Anonymous poster hash: a0246...a67
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #5 Skrevet 13. februar 2017 Det varierer nok veldig fra forlag til forlag. Hos oss ligger forlagsredaktører på alt fra 540 000 kr til 650 000 kr avhengig av ansiennitet og tidligere erfaring. I tillegg avhenger det av hvordan du forhandler når du blir tilbudt stillingen. Hvorfor lurer du på det? Er du interessert i å jobbe som redaktør? Anonymous poster hash: a0246...a67 Vurderer det, ja. Har lenge ønsket meg inn i en sånn stilling. Jeg ligger på 525 000 i dag. Vil gjerne opp en god del i lønn dersom jeg skal skifte beite. Jeg har ellers lang relevant erfaring, så jeg håper det skal være mulig. Er det en sånn jobb du har? Trives du? Kan du si litt om fordeler og ulemper (tusen takk hvis du orker!)? Anonymous poster hash: f392b...6b0
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #6 Skrevet 13. februar 2017 Da vil du nok gå litt opp i lønn, spesielt hvis erfaringen din regnes som relevant, slik at du får ansiennitet. Men som sagt, lønnsnivået varierer nok en del fra forlag til forlag! Hvilken del av forlagsbransjen sikter du deg inn mot? Jeg trives veldig godt. Synes jeg har en meningsfylt jobb og er stolt av å jobbe her. Gleder meg til å gå på jobb. Intelligente og interessante kolleger, alltid gode samtaler i lunsjen. Varierte arbeidsoppgaver. Spennende felt å jobbe med. Ulempene er lav lønn og usikre framtidsutsikter i bransjen som helhet. Det er nok en fordel for deg om du har mye teknisk kompetanse! Anonymous poster hash: a0246...a67
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #7 Skrevet 13. februar 2017 Da vil du nok gå litt opp i lønn, spesielt hvis erfaringen din regnes som relevant, slik at du får ansiennitet. Men som sagt, lønnsnivået varierer nok en del fra forlag til forlag! Hvilken del av forlagsbransjen sikter du deg inn mot? Jeg trives veldig godt. Synes jeg har en meningsfylt jobb og er stolt av å jobbe her. Gleder meg til å gå på jobb. Intelligente og interessante kolleger, alltid gode samtaler i lunsjen. Varierte arbeidsoppgaver. Spennende felt å jobbe med. Ulempene er lav lønn og usikre framtidsutsikter i bransjen som helhet. Det er nok en fordel for deg om du har mye teknisk kompetanse! Anonymous poster hash: a0246...a67 Jeg vil ikke spesifisere det, for da kan jeg kanskje bli identifisert av kjente. Det feltet som er aktuelt nå, er ikke det jeg ønsker meg aller mest, men det kan jo være et sted å starte for å bli kjent med bransjen. Det er snakk om et stort forlag. Jeg har ikke veldig høy teknisk kompetanse, men litt er det jo. Tror jeg har det som trengs i første omgang. Føler du usikkerhet for fremtiden? Ville du anbefalt å gå fra en trygg, fast og interessant jobb i staten til en jobb i forlagsbransjen? Anonymous poster hash: f392b...6b0
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #8 Skrevet 13. februar 2017 *dytt* Hører gjerne fra andre som også jobber i bransjen. hi Anonymous poster hash: f392b...6b0
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #9 Skrevet 13. februar 2017 Jeg vil ikke spesifisere det, for da kan jeg kanskje bli identifisert av kjente. Det feltet som er aktuelt nå, er ikke det jeg ønsker meg aller mest, men det kan jo være et sted å starte for å bli kjent med bransjen. Det er snakk om et stort forlag. Jeg har ikke veldig høy teknisk kompetanse, men litt er det jo. Tror jeg har det som trengs i første omgang. Føler du usikkerhet for fremtiden? Ville du anbefalt å gå fra en trygg, fast og interessant jobb i staten til en jobb i forlagsbransjen? Anonymous poster hash: f392b...6b0 Er det forlagsredaktørstillingen i GAN du tenker på? Det kan nok være et godt sted og starte, men forutsetter at du har noenlunde riktig bakgrunn. Jeg føler personlig ikke usikkerhet for framtiden, men det er klart at bransjen står overfor mange utfordringer. Det gjør forsåvidt de fleste bransjer. Jeg tror at hvis man er endringsvillig, lærer fort og har en positiv innstilling, så ordner det seg. Jeg har aldri jobbet i staten, så det spørsmålet kan jeg ikke svare på. Jobber i forlagsbransjen er som regel også faste og interessante - og antakeligvis ganske trygge. Hvis du har lyst til å prøve noe nytt så tenker jeg hopp i det! Anonymous poster hash: a0246...a67
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #10 Skrevet 13. februar 2017 Jeg vil ikke spesifisere det, for da kan jeg kanskje bli identifisert av kjente. Det feltet som er aktuelt nå, er ikke det jeg ønsker meg aller mest, men det kan jo være et sted å starte for å bli kjent med bransjen. Det er snakk om et stort forlag. Jeg har ikke veldig høy teknisk kompetanse, men litt er det jo. Tror jeg har det som trengs i første omgang. Føler du usikkerhet for fremtiden? Ville du anbefalt å gå fra en trygg, fast og interessant jobb i staten til en jobb i forlagsbransjen? Anonymous poster hash: f392b...6b0 Er det forlagsredaktørstillingen i GAN du tenker på? Det kan nok være et godt sted og starte, men forutsetter at du har noenlunde riktig bakgrunn. Jeg føler personlig ikke usikkerhet for framtiden, men det er klart at bransjen står overfor mange utfordringer. Det gjør forsåvidt de fleste bransjer. Jeg tror at hvis man er endringsvillig, lærer fort og har en positiv innstilling, så ordner det seg. Jeg har aldri jobbet i staten, så det spørsmålet kan jeg ikke svare på. Jobber i forlagsbransjen er som regel også faste og interessante - og antakeligvis ganske trygge. Hvis du har lyst til å prøve noe nytt så tenker jeg hopp i det! Anonymous poster hash: a0246...a67
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #11 Skrevet 14. februar 2017 Er det forlagsredaktørstillingen i GAN du tenker på? Det kan nok være et godt sted og starte, men forutsetter at du har noenlunde riktig bakgrunn. Jeg føler personlig ikke usikkerhet for framtiden, men det er klart at bransjen står overfor mange utfordringer. Det gjør forsåvidt de fleste bransjer. Jeg tror at hvis man er endringsvillig, lærer fort og har en positiv innstilling, så ordner det seg. Jeg har aldri jobbet i staten, så det spørsmålet kan jeg ikke svare på. Jobber i forlagsbransjen er som regel også faste og interessante - og antakeligvis ganske trygge. Hvis du har lyst til å prøve noe nytt så tenker jeg hopp i det! Anonymous poster hash: a0246...a67 Takk for svar. Det er ikke den stillingen, men en som kanskje likner litt. Hører gjerne fra flere innen bransjen. Anonymous poster hash: f392b...6b0
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #12 Skrevet 14. februar 2017 Hos oss tjener forlagsredaktørene fra 530 000 til 650 000. En nødvendighet for å få jobb som forlagsredaktør innen skole/undervisning er egen undervisningserfaring. Forlagserfaring er ikke så viktig, men gir høyere begynnerlønn. Innen skjønnlitteratur, derimot, er forlagserfaring viktig. Anonymous poster hash: 6ff65...7e2
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #13 Skrevet 14. februar 2017 Takk for svar. Det er ikke den stillingen, men en som kanskje likner litt. Hører gjerne fra flere innen bransjen. Anonymous poster hash: f392b...6b0 Da er det nok en stilling som ikke er utlyst? Eller ikke utlyst ennå, men som du har fått vite om gjennom andre kanaler? Vanskelig å si noe mer uten å vite hvilken del av forlagsbransjen du siktet deg mot. Det er en god del ulikheter, for eksempel mellom akademiske forlag, små skjønnlitterære forlag, yrkesfaglige forlag, kiosklitteratur osv. Anonymous poster hash: a0246...a67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå