Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #1 Skrevet 13. februar 2017 Husker grete roede for ti år siden og før barn så skulle jeg ha 1300kcl pr dag. 220 til frokost og lunsj. Anonymous poster hash: 868fd...572
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #2 Skrevet 13. februar 2017 Husker grete roede for ti år siden og før barn så skulle jeg ha 1300kcl pr dag. 220 til frokost og lunsj. Anonymous poster hash: 868fd...572 Grete roede har endret seg mye i løpet av 10 år. Antall kcal pr dag avhenger veldig av hva du veier. Det er ikke lenger om å gjøre å spise minst mulig. Veldig dumt å legge seg for lavt. Anonymous poster hash: 5b13c...5c0
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #3 Skrevet 13. februar 2017 Den gangen gikk jeg ikke ned i vekt jeg spiste mer enn 1300kcal pr dag.. og trente 5 timer i uken.. men nå har jeg to barn, minste er 1år og kroppen og forbrennning er jo så annerledes.. hvordan finne ut hva jeg trenger?? Veier nå 67kg og er 163 høy. Veide 90🙈 v fødsel og 85 tre mnd etterpå. Så jeg har jobbet sakte men hardt uten å telle kcal. Men nå må jeg begynne.... trenger hjelp! Anonymous poster hash: 868fd...572
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #4 Skrevet 13. februar 2017 Det finnes kalkulatorer på nett, men de blir jo ikke helt nøyaktige. En person med høy muskelmasse forbrenner jo mer enn en med høy fettprosent, selv om vekt og høyde ellers er lik... Her kan du regne ut din BMI, og når det er gjort kommer det opp en enkel kalkulator under som du kan bruke til å regne ut kaloribehovet ditt http://www.melk.no/bmi Anonymous poster hash: db892...a2c
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #5 Skrevet 13. februar 2017 Du trenger ca 1500 kcal for å opprettholde dine livsfunksjoner. Dette er m du ligger helt i ro døgnet rundt og ikke gjør en dritt. Så om du trener litt itillegg vil du siklett kunne gå ned 1 kg i uken på 1509 kcal. Men det er jo ikke anbefalt. Anonymous poster hash: f600e...b50
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #6 Skrevet 13. februar 2017 Grethe Roede anbefaler ikke å gå under 1600 kalorier om dagen. Legger du deg der vil du sakte men sikkert nå din idealvekt. Men vet andre, som Vektklubben til VG kan finne på å sette opp menyer helt ned i 12-1400 kalorer i døgnet. Da er du helt nødt til å ta kosttilskudd i tillegg for du klarer ikke få i deg nok næringsstoffer med så lavt inntak av mat og det er ikke bra for kroppen over tid å tære på seg selv på den måten. Men for en kort periode er det ingen krise.. Han 5;2 legen, Mosley eller noe sånt, har jo kommet med en ny bok og ny diett nå. Blodsukkerdietten. Der skal du ha et veldig lavt kaloriinntak i 8 uker, helt ned i 800 kalorier i døgnet mener han er greit i en slik kort kur. Da kan du gå ned opptil 14 kg på 8 uker, men jeg er litt usikker på hvordan kroppen reagerer på opptrapping av mat igjen etter endt kur, vil tro den lagrer som en gal? Anonymous poster hash: db892...a2c
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #7 Skrevet 13. februar 2017 Vil ikke gå på noen faste men ha jevnt inntak av kcal og stoppe småspisingen som jeg tydeligvis har begynt med.. Anonymous poster hash: 868fd...572
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #8 Skrevet 13. februar 2017 Vil ikke gå på noen faste men ha jevnt inntak av kcal og stoppe småspisingen som jeg tydeligvis har begynt med.. Anonymous poster hash: 868fd...572 Følger du den melk.no linken du fikk, ser du fint at det ikke er snakk om noe faste 😊 Der er det jo masse mat. Google middag 500 kcal så får du jo masse tips! Anonymous poster hash: f600e...b50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå