Gå til innhold

Vi kommer til å dø i vår egen dritt...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skremmende. Folk må tenke seg om før de hiver fra seg. Og passe på at ting ikke blåser bort

Anonymous poster hash: db18f...6e3

Skrevet

Enig. Og vet du hva det verste er? Til og med klærne våre er fulle av plastdrit. Når vi vasker de så forsvinner mikroplast i avløpet og ut i havet. Der tror dyrene at det er alger- og spiser det.

Glem alt annet- vi kommer faktisk til å dævve av plast! Seriøst!!! CO2 blir et miniproblem i forhold, den jævla plasten er overalt.

Skrevet

sant! når jeg seiler uti havgapet og se hva som har blåst og drevet i land på de ytterste øyene. de er dekket med plastsøppel i alle varianter.

det hekker fuglene og der spiser fisken.

jeg kjøper ikke klær med snev av plast. bruker ikke tannpasta med 'microgranulater', laver skrubb av sukker og kaffegrut.

jeg har ikke samvittighet til å bidra til at havet dør.

Anonymous poster hash: 2ec04...2de

Skrevet

Hvordan se om klær er laget av plast? Har aldri tenkt over det før og vil veldig gjerne bidra med og ikke kjøpe klær med plast.

Anonymous poster hash: e99af...225

Skrevet

Det vil jo nærmest være umulig og kjøpe klær uten plast.

Det burde komme et forbud mot og bruke plast i klesproduksjon. Og vi må også slutte med plastposer, plastbestikk, plast som holder ølbokser sammen osv osv.

Skrevet

Hvordan se om klær er laget av plast? Har aldri tenkt over det før og vil veldig gjerne bidra med og ikke kjøpe klær med plast.

bommul, silke, lin og ull.

bruker mest bommul og ull.

men det er jo likevel strikk i undikken (plast) og buksene er sydd med nylontråd (plast) :-/

Anonymous poster hash: 2ec04...2de

Skrevet

Og bruk handlenett. Og vi burde slutte med det overforbruket vi holder på med.

Det med klær er vanskelig, jeg kjøper mest bomull og bambus, er allergisk mot ull. Så prøver jeg å begrense meg, i hva jeg kjøper.

Anonymous poster hash: 84a17...f8f
Skrevet

Det har aldri jeg heller tenkt over

Anonymous poster hash: 92cf9...069

Skrevet

Det har aldri jeg heller tenkt over

Anonymous poster hash: 92cf9...069

Kjøp ren ull, silke, bomull, lin, hamp eller andre naturmaterialer. Hva klærne er laget av pleier å stå på vaskelappen.

Anonymous poster hash: c67eb...edf

Skrevet

... og IKKE kast klær/tekstiler i restavfallet, selv ikke gamle truser og hullete sokker. Samle i en pose og legg i Fretex-container.

Anonymous poster hash: b5ce9...e0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...