Gå til innhold

2-åring hater å vaske håret..tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutt på snart 2 år elsker å bade, hater å vaske håret. Sikkert ikke unikt..

Har noen funnet en metode som er gull? Her ender vi opp med gråt og tenners gnissel hver gang :(

Når blir barn som hater hårvask vant til det..? Vi bader ikke han så ofte pga tørr hud.

Anonymous poster hash: b09c2...e44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår hater det, ikke så glad i å bade heller.

Vi må være to for å bade han.. slitsomt.

Men han går oppi til slutt og har det gøy når han først kommer seg oppi.

Når vi skal vaske håret bare gjør vi det. Tar shampo og lar han leke litt. Holder klut foran ansiktet og skyller.

Har rosiner i nærheten, da glemmer han det fort.

Anonymous poster hash: 82585...ff5

Skrevet

Google shampoo rinse cup! Har gjort hårvask til en lek her i huset 😊

Skrevet

Jenta her er 2 år og elsker å bade, men straks vi skal skylle ut sjampo, er det krise og ender i raseriutbrudd. Jeg prøver å si at hun må se oppi taket, at vi skal telle så det går fort. Noen ganger sier jeg at hun skal få et klistremerke/godteribit hvis hun står stille og ser opp.

Har sett de selger noe en kan ha på hodet slik at vannet og sjampoen ikke kommer i øynene. Det kan jo være lurt å prøve hvis det er det han et mest redd. Men her tror jeg ikke det er det som er problemet, for når vi dusjer i bassenget går det helt fint!

Skrevet

Hos oss var det ei mare til barnet begynte på svømming. Da ble det noe helt annet med hårvask.

Nr 2 vasker håret alltid etter eldstemann har vasket håret, det hjelper litt på. Men jeg tror ingen toåring liker hårvask. Ingen toåring liker vel noe som helst som de må gjøre..

Anonymous poster hash: 4ef94...8ed

Skrevet

Nytt & Nyttig selger sånn skjerm som gjør at såpe og vann ikke renner i fjeset, husker jeg brukte det som lita.

Her holder minsten en sammenrullet klut foran øynene mens jeg vasker og skyller.

Teller fort med tullestemme, eller synger en tullesang de sekundene det tar.

Går veldig greit.

Anonymous poster hash: 4fdd5...4e6

Skrevet

Yes - en "premie" i form av en knøttliten sjokoladebit😜 funker som bare det. Brukt "metoden" på alle våre tre barn i den perioden og det tok ikke lang tid før hårvask-skrekken ble kurert😜

Anonymous poster hash: cb783...e0e

Skrevet

Veldig kort hår. Vask med klut.

Anonymous poster hash: 498ac...e65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...