Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #1 Skrevet 12. februar 2017 Er det noen av dere damer som kan lover og regler ift oppgjør av hus? Jeg står midt i et brudd, og må jo selvsagt sjekke opp alt mulig ordentlig, men har kaos i hodet i dag og trenger litt nødhjelp😉 Jeg blir boende i huset med tre barn mellom 6 og 14 år, og han skal flytte ut. Han er ikke særlig blid om dagen, da bruddet er mitt initiativ. Ingen ny mann eller noe, men har endelig tatt grep ift et dårlig fungerende forhold. Ønsker ikke å si noe mer for ikke å bli gjenkjent, men han kommer til å gjøre det han kan for å stikke kjepper i hjulene for meg. Barna kommer til å bo fast hos meg, og være hos far annenhver helg. Han ønsker ikke samvær på ukedager.. Vi har 1.6 mill i lån på huset. Det jeg lurer på er hvordan man går frem når jeg skal kjøpe han ut? Bor på landet, og det er liten sirkulasjon i boligmarkedet her..Setter stor pris på om noen som kan litt om dette kan svare meg! Anonymous poster hash: f59c3...865
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #2 Skrevet 12. februar 2017 Om huset f.eks er verdt 3 mill og dere eier 50/50 skal han ha 50% av 1,4 mill. Så da blir du sittende med ett lån på 2,3 mill. Kjepper i hjulene får han ikke til å stikke på slike ting. Så lenge dere har en ryddig og grei økonomi kan ikke han gjøre noe som helst. At det er vanskelig å selge huset på en sånn plass, har ingen betydning. Anonymous poster hash: 09a96...9b4
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #3 Skrevet 12. februar 2017 Hvis dere eier huset sammen må dere enten bli enige om en overtakelsen. Som regel tar man en takst og gjør opp i forhold til den. Lånet blir som regel overført til den som sitter med huset hvis banken godtar det. Hvis dere ikke blir enige må dere legge ut huset for salg. Da kan dere begge to by på linje med andre og den som byr mest må kjøpe ut den andre. Anonymous poster hash: c295a...4ef
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #4 Skrevet 12. februar 2017 Takk for svar☺ Vi må vel ha ny takst siden den gamle er noen år? Forstår jeg deg riktig da, om det er takst - lån, og så skal jeg betale han ut med halvparten av resterende? Jeg får da lånet pluss halvparten av det overskuddet som er mellom verdifastsettelse og lån? Anonymous poster hash: f59c3...865
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #5 Skrevet 12. februar 2017 Takk for svar☺ Vi må vel ha ny takst siden den gamle er noen år? Forstår jeg deg riktig da, om det er takst - lån, og så skal jeg betale han ut med halvparten av resterende? Jeg får da lånet pluss halvparten av det overskuddet som er mellom verdifastsettelse og lån? Anonymous poster hash: f59c3...865 Var kommet flere svar her mens jeg skrev; denne var til første☺ Takk til dere andre også☺ Anonymous poster hash: f59c3...865
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå