Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #1 Skrevet 12. februar 2017 Vi bor på den andre siden av landet og jeg fikk en telefon nå om at hun ikke har lenge igjen, hvor lenge vet man ikke, men innen 1-2 uker er hun nok borte. "Problemet" nå er at jeg må velge, skal jeg dra å besøke henne før hun går bort eller skal jeg prioritere begravelsen - makabert jeg vet, men det er ikke bare-bare å komme seg pga avstand og det faktum at jeg er student ute i praksis. Jeg kan bare ta to dager "fri" (skulke) for å komme meg i begravelsen, og hvis barnet skulle blitt syk i den resterende perioden av praksisen så får jeg ikke vurdering og resultatet er ett års utsatt studie.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, hun har bestandig stått meg nær og har egentlig vært en tredje forelder for meg Foreldrene mine sier at hun "ikke er så mye til stede" så hvis jeg drar så er det for min egen del, sånn egentlig. Råd? Anonymous poster hash: 024b9...3f6
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #2 Skrevet 12. februar 2017 Sett opp Skype nå og kommuniser via det eller vanelig tellefon når hun er tilstede og dra i begravelsen. Hun ville sikkert ikke likt at du mistet vurderingsmulighet i praksis. Anonymous poster hash: a5cf8...828
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #3 Skrevet 12. februar 2017 Jeg vet hva jeg hadde ønsket om jeg var bestemoren din. Jeg reiste for sent da min bestemor lå for døden for ti år siden. Angrer fortsatt. Anonymous poster hash: 0a1a0...7ab
Tipp topp Skrevet 12. februar 2017 #4 Skrevet 12. februar 2017 Hadde absolutt dratt mens hun enda er i live. Det er da hun har glede av det og du har mulighet til å ta farvel med henne og ikke bare et tomt skall i begravelsen.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #5 Skrevet 12. februar 2017 Du kan be om velferdspermisjon til begravelsen. Det er gyldig fravær. Har du praksis hver dag, eller fri innimellom? Kan du bytte vakter? Kan du reise i helgen? Det er fryktelig vanskelig å vurdere hvor lenge et menneske har igjen å leve. I praksis er det helt umulig. Noen kan ligge "på dødsleie" lenge, for andre går det veldig fort. Tilstanden kan også forandre seg fra den ene dagen til den andre. 1-2 uker kan innebære alt fra noen få dager til mange uker i praksis...... Anonymous poster hash: b1d05...427
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #6 Skrevet 12. februar 2017 Jeg mistet min bestemor for et halvt år siden. Hadde også grunner som gjorde det vanskelig å reise. Hvis du ikke kan reise å besøke henne en helg, ville jeg prioritert å reise nå mens hun fortsatt lever framfor i begravelsen. Angrer fortsatt på at jeg ikke fikk besøkt min bestemor en siste gang. Får du ikke til å besøke henne, prøv å få snakket med henne i telefonen om hun er våken. Jeg tenker mye på den siste samtalen jeg hadde med min bestemor. Hun var blid, klar og ved godt mot og vi hadde en meningsfull samtale. I overkant av en uke etterpå sovnet hun og våknet ikke før hun døde. Tenker mye på at jeg skulle ringt henne hver dag. Anonymous poster hash: b9db5...914
amandine Skrevet 12. februar 2017 #7 Skrevet 12. februar 2017 Jeg hadde dratt nå. Det er nå du kan ta farvel. Både for din del og for hennes.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #8 Skrevet 12. februar 2017 Har nettopp mistet min bestemor, det kom veldig brått. Begravelse før helgen nå, og jeg skulle gjerne hatt en ekstra dag med henne isteden for begravelsen- om jeg måtte velge. Jeg var også veldig nær min bestemor. Mamma var ung når hun fikk meg, så bestemor hadde enda mange år igjen egentlig, og det gjør så grusomt vondt. Reis og besøk henne om du kan. Klem til deg. Anonymous poster hash: 0531f...3b8
Mamma_til_2 Skrevet 12. februar 2017 #9 Skrevet 12. februar 2017 Jeg valgte og ringe og prate med henne 2 ganger daglig når hun lå på sitt siste og så reiste jeg hjem i begravelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå