Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #1 Skrevet 12. februar 2017 Hadde en stor psykisk påkjenning for tre år siden. Siden det har energien min vært helt på bunnen. Er sliten hele tiden, hver eneste dag. Kan sove i 10 timer og føle det som om jeg har hatt en våkenatt. Fantaserer bare om når jeg kan legge meg og sove igjen. Er så trøtt på jobb at jeg aldri føler at jeg henger med. Orker ikke å spille brettspill med barna mine om kvelden, for konsentrasjonen glipper. Hvor lenge er det normalt å føle seg slik? Hvordan skal jeg komme "ovenpå" igjen? Har gått til psykolog, men han konkluderte med at det ikke var så mye han kunne hjelpe meg med Jeg har det bra ellers, er bare tom for energi. Har sjekket flere ganger om det kan være noe fysisk, men det er det ikke. Anonymous poster hash: 706ca...f95
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #2 Skrevet 12. februar 2017 Utbrent... Anonymous poster hash: f52d2...a44
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #3 Skrevet 12. februar 2017 Utbrent... Anonymous poster hash: f52d2...a44 Hva gjør man med det, da? HI Anonymous poster hash: 706ca...f95
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #4 Skrevet 12. februar 2017 Lege Sykemelding Veldig mye hvile Gå turer/lett trening Sunt kosthold Anonymous poster hash: 1b4c3...95a
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #5 Skrevet 12. februar 2017 Jeg var nøyaktig slik for noen uker siden! Fant ut at jeg manglet en del D vitamin ! Sjekk om du mangler viktige vitaminer i kroppen Anonymous poster hash: 1485f...fcb
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #6 Skrevet 12. februar 2017 Jeg var nøyaktig slik for noen uker siden! Fant ut at jeg manglet en del D vitamin ! Sjekk om du mangler viktige vitaminer i kroppen Anonymous poster hash: 1485f...fcb Har sjekket mange ganger over lang tid. Mangler ingen ting. HI Anonymous poster hash: 706ca...f95
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #7 Skrevet 12. februar 2017 Lege Sykemelding Veldig mye hvile Gå turer/lett trening Sunt kosthold Anonymous poster hash: 1b4c3...95a Kan jo ikke gå til lege og si at jeg er drittsliten og trenger sykemelding når jeg faktisk klarer å få hverdagen til å gå rundt - bare at jeg føler meg elendig? Anonymous poster hash: 706ca...f95
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #8 Skrevet 12. februar 2017 Dytter denne. Kjenner meg igjen i å være tom for energi. Jeg ble sykemeldt 100% for to uker siden. Var så ekstremt sliten og maktet ikke lenger presset på jobb. Hadde følt meg dårlig i to år, men det ble verre siste halvåret på grunn av ekstremt krevende jobbsituasjon. Har lenge slitt med å følge opp barna slik jeg gjorde før. Unngikk en del aktiviteter med de fordi jeg ikke orket og var mye mer avhengig av minn mann for å få livet i familien til å fungere. Anonymous poster hash: c4617...326
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #9 Skrevet 13. februar 2017 Dytter denne. Kjenner meg igjen i å være tom for energi. Jeg ble sykemeldt 100% for to uker siden. Var så ekstremt sliten og maktet ikke lenger presset på jobb. Hadde følt meg dårlig i to år, men det ble verre siste halvåret på grunn av ekstremt krevende jobbsituasjon. Har lenge slitt med å følge opp barna slik jeg gjorde før. Unngikk en del aktiviteter med de fordi jeg ikke orket og var mye mer avhengig av minn mann for å få livet i familien til å fungere. Anonymous poster hash: c4617...326 Akkurat det samme gjør jeg. Har begynt å rasjonere med kreftene. For å orke å lage middag og hjelpe til med lekser kan jeg ikke stille opp på fritidsaktiviteter - da klarer jeg rett og slett ikke mer den dagen. HI Anonymous poster hash: 706ca...f95
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #10 Skrevet 13. februar 2017 Du kan bestille en time hos legen og få en sykemelding jo. Det har jeg selv gjort. Du får sykemelding for 2 uker av gangen. Jeg kom til timen, og sa bare at jeg trengte en sykemelding jeg er helt på felgen. Han svarte at det kunne han se :-P Jeg forklarte akkurat hva det var som slet meg ut, og at det var psykisk. Ingen problem å ta en time-out hvis du trenger det! Anonymous poster hash: bab06...a7e
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #11 Skrevet 14. februar 2017 Kan jo ikke gå til lege og si at jeg er drittsliten og trenger sykemelding når jeg faktisk klarer å få hverdagen til å gå rundt - bare at jeg føler meg elendig? Anonymous poster hash: 706ca...f95 Jo, klart du kan. "Dårlig allmenntilstand, er helt pumpa, hjelp meg å finne grunnen", sier du bare. Anonymous poster hash: f52d2...a44
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #12 Skrevet 14. februar 2017 Jeg var nøyaktig slik for noen uker siden! Fant ut at jeg manglet en del D vitamin ! Sjekk om du mangler viktige vitaminer i kroppen Anonymous poster hash: 1485f...fcb hands up, jeg også hiver innpå tran og d-vitamin som aldri før, håper dette vil hjelpe! Har det hjulpet deg? Anonymous poster hash: 74a80...dcf
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #13 Skrevet 14. februar 2017 Jo, klart du kan. "Dårlig allmenntilstand, er helt pumpa, hjelp meg å finne grunnen", sier du bare. Anonymous poster hash: f52d2...a44 Jeg har snakket med legen. Han sier at dette åpenbart er psykisk betinget, men at det ikke hjelper noe å være sykemeldt. Han er veldig for at det er mye god helse i å jobbe. Og jeg liker faktisk jobben min og ønsker ikke en langvarig sykemelding, men jeg begynner å bli redd for å ikke klare å yte tilstrekkelig selv om jeg ønsker det. HI Anonymous poster hash: 706ca...f95
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #14 Skrevet 14. februar 2017 Anemi kanskje? Tretthet er et kardinalsymptom Anonymous poster hash: 5fe50...28e
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #15 Skrevet 14. februar 2017 Hva gjør du for deg selv? Lystbetonte aktiviteter gir ofte mer energi. Og jeg anbefaler deg å prøve øvelser i Mindfullness. Ga meg mye mer energi og en bedre utgave av meg selv😊 Hadde like mye å gjøre men fikk plutselig bedre tid fordi jeg ble mer strukturert og mindre stresset. I tillegg så er så klart lystbetont aktivitet/ trening bra men det vet du😉 Anonymous poster hash: c1dcf...835
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #16 Skrevet 14. februar 2017 Jeg har snakket med legen. Han sier at dette åpenbart er psykisk betinget, men at det ikke hjelper noe å være sykemeldt. Han er veldig for at det er mye god helse i å jobbe. Og jeg liker faktisk jobben min og ønsker ikke en langvarig sykemelding, men jeg begynner å bli redd for å ikke klare å yte tilstrekkelig selv om jeg ønsker det. HI Anonymous poster hash: 706ca...f95 Og du syns han hjalp deg å finne grunnen? Eller? Anonymous poster hash: f52d2...a44
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #17 Skrevet 14. februar 2017 Og du syns han hjalp deg å finne grunnen? Eller? Anonymous poster hash: f52d2...a44 Hva er grunnen til den spydige tonen? Grunnen har han nok rett i, det er ganske sikkert psykisk. Men han hjalp meg jo ikke med å finne en løsning. Og da føler jeg meg litt hjelpeløs, for da vet jeg ikke hva jeg kan gjøre. HI Anonymous poster hash: 706ca...f95
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #18 Skrevet 14. februar 2017 Hva gjør du for deg selv? Lystbetonte aktiviteter gir ofte mer energi. Og jeg anbefaler deg å prøve øvelser i Mindfullness. Ga meg mye mer energi og en bedre utgave av meg selv Hadde like mye å gjøre men fikk plutselig bedre tid fordi jeg ble mer strukturert og mindre stresset. I tillegg så er så klart lystbetont aktivitet/ trening bra men det vet du Anonymous poster hash: c1dcf...835 Jeg gjør ikke så mye, rett og slett fordi jeg ikke har energi. Skjer ofte at jeg må avlyse fordi jeg bare føler meg utslitt og ikke har overskudd. Har prøvd å tvinge meg selv til å gjøre ting og tenkt at det kan være bra for meg, men det ender med at jeg blir enda mer sliten. Føles som en ond sirkel, og jeg vil virkelig ut av den, men jeg vet ikke hvor jeg kan bryte ut. HI Anonymous poster hash: 706ca...f95
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #19 Skrevet 14. februar 2017 Hva er grunnen til den spydige tonen? Grunnen har han nok rett i, det er ganske sikkert psykisk. Men han hjalp meg jo ikke med å finne en løsning. Og da føler jeg meg litt hjelpeløs, for da vet jeg ikke hva jeg kan gjøre. HI Anonymous poster hash: 706ca...f95 Jeg er nysgjerrig. Og mener at legen din ikke helt har fullført prosjekt Finn Grunnen når det gjelder deg. Ikke noe spydig i det. Anonymous poster hash: f52d2...a44
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #20 Skrevet 14. februar 2017 Jeg er nysgjerrig. Og mener at legen din ikke helt har fullført prosjekt Finn Grunnen når det gjelder deg. Ikke noe spydig i det. Anonymous poster hash: f52d2...a44 Jeg tror ikke årsaken til at jeg føler meg slik er så veldig mystisk. Jeg opplevde en kjempepåkjenning, var veldig langt nede i flere måneder, og siden det har jeg vært veldig sliten og tom for energi. Det jeg er opptatt av er hvordan jeg kan komme meg videre og få litt energioverskudd igjen. Og når legen bare sier at sykemelding i alle fall ikke hjelper, så vet jeg i grunnen ikke hva jeg kan gjøre. Det kan godt være at han har rett, men hva hjelper, da? HI Anonymous poster hash: 706ca...f95
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2017 #21 Skrevet 14. februar 2017 Jeg tror ikke årsaken til at jeg føler meg slik er så veldig mystisk. Jeg opplevde en kjempepåkjenning, var veldig langt nede i flere måneder, og siden det har jeg vært veldig sliten og tom for energi. Det jeg er opptatt av er hvordan jeg kan komme meg videre og få litt energioverskudd igjen. Og når legen bare sier at sykemelding i alle fall ikke hjelper, så vet jeg i grunnen ikke hva jeg kan gjøre. Det kan godt være at han har rett, men hva hjelper, da? HI Anonymous poster hash: 706ca...f95 Ok, hva skjedde? Legen kan ikke påstå at "sykmelding ikke hjelper". Jeg er sykmeldt nå etter to separate store påkjenninger innenfor ett år, og syns i aller høyeste grad det hjelper. Jeg hadde i alle fall ikke kunnet late som ingen ting og presse meg til å jobbe. Anonymous poster hash: f52d2...a44
Hjertefru Skrevet 14. februar 2017 #22 Skrevet 14. februar 2017 Legene har jo nav på nakken. Det er noe forskning som viser at det å være helt borte fra jobb hvis det er psykiske plager virker mot sin hensikt. Men i din situasjon, som har begynt å rasjonere med kreftene, tror jeg en kort sykemelding etterfulgt at en gradert høres nyttig ut. Ville gått til legen igjen, og sagt at du ikke klarer mer. Du trenger en time out, høres ut som du er så sliten at du ikke makter å ta tak i egen situasjon. Ønsker deg lykke til...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #23 Skrevet 15. februar 2017 At du tatt stoffskifte prøver for å utelukke lavt stoffskifte ? Anonymous poster hash: 2ce54...9c5
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2017 #24 Skrevet 15. februar 2017 At du tatt stoffskifte prøver for å utelukke lavt stoffskifte ? Anonymous poster hash: 2ce54...9c5 Ja. Har tatt all verdens tester for å utelukke fysiske årsaker. HI Anonymous poster hash: 706ca...f95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå