Gå til innhold

Konisert livmorhals

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et nært familiemedlem av meg har konisert livmorhals, ganske mye slik jeg skjønte det. Jeg vet at hun og mannen ønsker barn og blir å starte prøvingen i år.

Er det sjanse for mer plager i graviditeten eller økt risiko fra komplikasjoner? Erfaringer?

Jeg har ikke sagt noe til henne, hun får vel informasjon fra helsepersonell når den tid kommer.

Anonymous poster hash: 60369...7d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man har forhøyet sjanse til å føde for tidlig da livmorhalsen er mindre rustet til å holde vekten av svangerskapet. For de fleste går det fint og svangerskapet går som normal. Her jeg bor fikk jeg ikke ekstra oppfølging i svagerskapet etterpå (man får ikke oppfølging før man beviselig har født prematurt eller har symptomer på at man holder på å føde fortidlig) og jeg endte opp med å føde mye for tidlig. Det gikk heldigvis bra med barnet, men det var en lang reise med opp og nedturen og vi var på sykehuset i mange måneder. Jeg tror vi hadde hatt mulighet til å utsette fødselen lengre om jeg hadde hatt oppfølging. Da hadde vi oppdaget tidligere at livmorhansen var forkortet i stedet for at vi oppdaget det da den var åpen og føldselen var i gang, Jeg vil nok anbefale familiemedlemmet ditt å gå på ekstra kontroller fra uke 20 enten offentlig om hun får det eller privat. 

Anonymous poster hash: f0dcc...58f
Skrevet

Konisert her og, hadde ikke ekstra oppfølging. Fødte fire dager før termin.

Anonymous poster hash: 7314e...eca

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Konisert, ingen oppfølging, fødte 12 og 3 dager før termindato😊

Skrevet

Konisert jeg og. Fødte tvillinger i rett tid etter det.

Anonymous poster hash: 12128...82e

Skrevet

Ikke noe å si. Fødte 6 og 7 dager før termin

Anonymous poster hash: de98b...8cf

Skrevet

Jeg er også konisert og fikk ingen ekstra oppfølging. Mener jeg også fikk beskjed om at det ikke var noe å tenke på. Det er ekstremt vanlig operasjon og tar man bort mye får man nok beskjed om man må ta evt. hensyn ved gravididet.

Anonymous poster hash: 397b9...6bf

Skrevet

Konisert 2 år før svangerskap. Skulle sjekke opp en blødning iuke 19. De målte da livmorhalsen til å være 1,8 cm. Ble sykemeldt og måtte være i ro. Målte igjen etter en uke. Da var den lengre. Varierte mellom normal og lang i hele svangerskapet. Fødte en uke før termin.

Det vites ikke om livmorhalsen ble kort i perioder pga koniseringen.

Anonymous poster hash: a656d...41c

Skrevet

Jeg mistet i uke 18 etter konisering. Kort livmorhals også i neste svangerskap.

Anonymous poster hash: 58e72...122

Skrevet

Konisert her også. Jeg ble gravid rett etter operasjonen. Jeg fødte gutten min 14 dager etter ultralydtermin. Han veide 4500. Neste mann fødte jeg 8 dager etter termindato. Han veide også mye.

Anonymous poster hash: 52926...50a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...