Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #1 Skrevet 12. februar 2017 Et nært familiemedlem av meg har konisert livmorhals, ganske mye slik jeg skjønte det. Jeg vet at hun og mannen ønsker barn og blir å starte prøvingen i år. Er det sjanse for mer plager i graviditeten eller økt risiko fra komplikasjoner? Erfaringer? Jeg har ikke sagt noe til henne, hun får vel informasjon fra helsepersonell når den tid kommer. Anonymous poster hash: 60369...7d8
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #2 Skrevet 12. februar 2017 Man har forhøyet sjanse til å føde for tidlig da livmorhalsen er mindre rustet til å holde vekten av svangerskapet. For de fleste går det fint og svangerskapet går som normal. Her jeg bor fikk jeg ikke ekstra oppfølging i svagerskapet etterpå (man får ikke oppfølging før man beviselig har født prematurt eller har symptomer på at man holder på å føde fortidlig) og jeg endte opp med å føde mye for tidlig. Det gikk heldigvis bra med barnet, men det var en lang reise med opp og nedturen og vi var på sykehuset i mange måneder. Jeg tror vi hadde hatt mulighet til å utsette fødselen lengre om jeg hadde hatt oppfølging. Da hadde vi oppdaget tidligere at livmorhansen var forkortet i stedet for at vi oppdaget det da den var åpen og føldselen var i gang, Jeg vil nok anbefale familiemedlemmet ditt å gå på ekstra kontroller fra uke 20 enten offentlig om hun får det eller privat. Anonymous poster hash: f0dcc...58f
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #3 Skrevet 12. februar 2017 Konisert her og, hadde ikke ekstra oppfølging. Fødte fire dager før termin. Anonymous poster hash: 7314e...eca
Gjest Darwinia:-) Skrevet 12. februar 2017 #4 Skrevet 12. februar 2017 Konisert, ingen oppfølging, fødte 12 og 3 dager før termindato😊
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #5 Skrevet 12. februar 2017 Konisert jeg og. Fødte tvillinger i rett tid etter det. Anonymous poster hash: 12128...82e
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #6 Skrevet 12. februar 2017 Ikke noe å si. Fødte 6 og 7 dager før termin Anonymous poster hash: de98b...8cf
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #7 Skrevet 12. februar 2017 Jeg er også konisert og fikk ingen ekstra oppfølging. Mener jeg også fikk beskjed om at det ikke var noe å tenke på. Det er ekstremt vanlig operasjon og tar man bort mye får man nok beskjed om man må ta evt. hensyn ved gravididet. Anonymous poster hash: 397b9...6bf
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #8 Skrevet 12. februar 2017 Konisert 2 år før svangerskap. Skulle sjekke opp en blødning iuke 19. De målte da livmorhalsen til å være 1,8 cm. Ble sykemeldt og måtte være i ro. Målte igjen etter en uke. Da var den lengre. Varierte mellom normal og lang i hele svangerskapet. Fødte en uke før termin. Det vites ikke om livmorhalsen ble kort i perioder pga koniseringen. Anonymous poster hash: a656d...41c
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #9 Skrevet 12. februar 2017 Jeg mistet i uke 18 etter konisering. Kort livmorhals også i neste svangerskap. Anonymous poster hash: 58e72...122
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #10 Skrevet 12. februar 2017 Konisert her også. Jeg ble gravid rett etter operasjonen. Jeg fødte gutten min 14 dager etter ultralydtermin. Han veide 4500. Neste mann fødte jeg 8 dager etter termindato. Han veide også mye. Anonymous poster hash: 52926...50a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå