GÃ¥ til innhold

Hvorfor blir jeg ikke bedre 😳

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk rett i dørken i senhøstes, sluttet å sove, spise og i det hele tatt fungere. Ikke deprimert, men helt utbrent. Har vært sykemeldt, og trapper stadig opp i stillingsprosent. Men jeg er aldri avslappet eller uthvilt. Om jeg sover to timer et døgn eller ti det neste døgnet, er kroppen like utslitt, og hodet bare bomull. Hvorfor er det ikke som en uke ferie også er man uthvilt? Hva i all verden er dette her?

Anonymous poster hash: 41f4f...6a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger kan en sånn smell, ta år og bli helt ferdig med. Så du er bare ikke frisk nok ennå. Har du prøvd meditasjon eller yoga, for det kan ofte hjelpe til en del. Det er mange som stresser mye inni seg, over små ting. Og da må man lære seg å slappe av, og det er virkelig ikke lett. Psykolog kan og hjelpe. Selv om det ikke er psykisk du sliter.

Anonymous poster hash: bd48f...7b9
Skrevet

Indre stress som har knyttet seg fast er ikke gjort i en håndvending å få bort igjen...

Kanskje du har trappet opp igjen på jobb for fort/tidlig?

Jeg hadde en sånn periode en gang og gikk bl.a til en kiropraktor, han sa at å massere meg var som å massere en baderomsflis, stein hard og umulig å få mykere.... Det kommer innenfra og er ikke viljestyrt, musklene knyter seg helt ubevisst.

Du må gi deg selv tid, terapi kan være til hjelp, men også meditasjon. Jeg fikk beskjed den gangen om at jeg ikke drive noe hard trening, bare meditativ mosjon. Gå turer i skogen og høre fuglene kvitre, yoga o.l.

Anonymous poster hash: c3cb6...a67
Skrevet

Tar vel to år å bli seg selv igjen etter utbrenthet..

Anonymous poster hash: 38d21...1e3

Skrevet

Jeg gikk på en smell i 2011/2012. Først nå er jeg 100%, med mitt gamle energinivå. Passer ennå bedre på søvn, mat, stress og trening enn før 2011. Sånn må det være for meg. Anbefaler varmt boka Opp igjen (husker ikke navnet på det mannlige, norske forfatteren og finner ikke boka her og nå). Ta en dag av gangen og glem hårete mål. Babysteps all the way. Hodet og kroppen har fortalt deg at du må bruke bremsene bedre - det er opp til deg å være lyttende og tålmodig. Ikke lett, men viktig! Ta vare på deg selv.

Skrevet

Jeg gikk på en smell i 2011/2012. Først nå er jeg 100%, med mitt gamle energinivå. Passer ennå bedre på søvn, mat, stress og trening enn før 2011. Sånn må det være for meg. Anbefaler varmt boka Opp igjen (husker ikke navnet på det mannlige, norske forfatteren og finner ikke boka her og nå). Ta en dag av gangen og glem hårete mål. Babysteps all the way. Hodet og kroppen har fortalt deg at du må bruke bremsene bedre - det er opp til deg å være lyttende og tålmodig. Ikke lett, men viktig! Ta vare på deg selv.

Er det denne? 

Anonymous poster hash: 4b8ea...b91

Skrevet

Ja, det er boken jeg refererte til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...