Gå til innhold

Toro er fantstisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eneste posesauen jeg liker er bernaisesaus

Anonymous poster hash: 85729...7f3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste posesauen jeg liker er bernaisesaus

Den smaker jo ikke béarnaise en gang.

Anonymous poster hash: ade05...f11

Skrevet

Tror du det er mødrene som er opptatt av å lage sunn mat fra bunnen som har de overvektige barna? Det blir større og større forskjeller i det norske samfunnet, og ofte henger utdannelse, trening og matkunnskap og -ferdigheter sammen.

Eller som en venninne av meg, helt rå på kjøkkenet, men hun og mannen og de fire barna er trill runde. Så mye deilig saus og bakverk og alskens greier hele tida. Ikke noe Toro der i gården... Men mat fra bunn trenger ikke være sunt.

Anonymous poster hash: 67ca4...456

Skrevet

Hver sin smak. Selv fordrar jeg ikke ferdigmat.

Lager all mat fra grunnen og stortrives med det, trenger ikke ta lang tid heller. Det er så implementert i hverdagen at jeg tenker ikke over det. Mat er en viktig verdi for meg 😊

Anonymous poster hash: 23155...9d6

Skrevet

Eller som en venninne av meg, helt rå på kjøkkenet, men hun og mannen og de fire barna er trill runde. Så mye deilig saus og bakverk og alskens greier hele tida. Ikke noe Toro der i gården... Men mat fra bunn trenger ikke være sunt.

Anonymous poster hash: 67ca4...456

Mat fra bunnen trenger ikke være sunt hvis man bruker ingredienser som er usunne, eks sukker og hvetemel

Skrevet

Merkelig at vi i 2017 har så mange mødre som SKAL lage alt fra bunnen av. Samtidig med at dette øker, så øker fedmen blandt barn. Virker som at de som er så opptatt av å lage alt fra bunnen av bruker så mye tid på det at de glemmer å aktivisere barna mens de står på kjøkkenet og kokkelerer de lekreste retter

Anonymous poster hash: bc720...c6b

Det høres ikke ut som at du vet at kostholdet teller 80 % og bevegelse ca 20 % for vekta

Skrevet

Det er ingen grunn til å hugge hodet av de som bruker Toro. Toro er blitt mye bedre, og har fjernet massevis av e-stoffer og salt fra posene sine. Det meste er frysetørret, og det er overhodet ikke usunt å spise. De bruker heller ikke palmeolje.

Anonymous poster hash: cf4cc...3b8

Toro er produsert på fabrikk og bare les ingrediensene, mye rart i de

Skrevet

Lagar det meste utan pose, men synes det er styrete å lage suppe samtidig som eg steiker pannekaker. Så eg har nokre posar gul ertesuppe liggande. Eg er oppvokst med torosupper, og godt tilvendt til smaken på dei.

Vanlig saus brukar vi sjeldan, blir oftast til at vi heller krydrar steikeskyen og vi er storforbrukarar av sweet chili, men det blir ofte pose dei gongane vi brukar "vanlig" saus. Brun og kvit saus er like enkelt å lage sjølv, og det som trengs har vi alltid i hus uansett.

Eg har null tru på at frysetørka produkt forringar helsa, men då vi er mest vant med heimelaga blir posematen ofte alt for salt for vår smak. Og akkurat saltet gjer at eg ikkje har ambisjon om å auke bruken av toroposar.

Skrevet

Den smaker jo ikke béarnaise en gang.

Hva smaker det, da? Har du et problem med at jeg liker bernaisesausen? 

Kanskje jeg ikke liker bernaise, hvis det ikke smaker bernaise?

Kan ikke spise "ekte", for har alvorlig eggallergi.

Skrevet

Bakemiksene til Toro er ok en SJELDEN gang. Ferdigsuppen er rett og slett jævlig og sausen smaker ingen verdens ting, til tross for infame mengder salt. 

Anonymous poster hash: ba5bf...bed
Skrevet

Toro brownies <3

Ellers syns jeg alt Toro smaker Toro - en sånn underliggende smak i alt som gjør at meksikansk gryte og Baligryta smaker likt, bare at de har ulik farge. Men nå har ikke jeg prøvd alt, da.

Skrevet

Merkelig at vi i 2017 har så mange mødre som SKAL lage alt fra bunnen av. Samtidig med at dette øker, så øker fedmen blandt barn. Virker som at de som er så opptatt av å lage alt fra bunnen av bruker så mye tid på det at de glemmer å aktivisere barna mens de står på kjøkkenet og kokkelerer de lekreste retter

Fedmen øker blant barn pga et kosthold med mye karbohydrater samt mye raffinert sukker. Det er ett enkelt regnestykke

Skrevet

Mye myter ute og går...

Da Toro Tomatsuppe ble testet av Forbrukerinspektørene på NRK, viste det seg at den hadde mer næringsstoffer enn den suppa som var laget av økologiske hakkete tomater på kartong. Tomatsuppa av ferske tomater hadde bittelitt mer næring. Hvor ofte lager dere suppe på 20 friske tomater...?

Anonymous poster hash: 4afa0...76b

Skrevet

Toro er produsert på fabrikk og bare les ingrediensene, mye rart i de

Tull.

Hva da, da?

Anonymous poster hash: 4afa0...76b

Skrevet

Nå har vel Toro og Knorr mer enn bare sausene. De har et variert utvalg av diverse gryter, og de synes jeg er gode.

Hvorfor alt dette fokuset på hva andre gjør?

Og å kalle andre høns er bare dårlig folkeskikk. Det synes jeg er verre en posemat.

Nå har jeg hverken kalt andre høns her eller bryr meg særlig om hva andre gjør. Men det er jo Hi som har startet diskusjonen og som tydeligvis har behov for å forsvare at og hvorfor hun bruker Toro.

Anonymous poster hash: 1de4f...1a2

Skrevet

Enig med HI.

Toro har mye godt. Lasagnen for eksempel.... Og fløtesausen er nydelig!!

Anonymous poster hash: 9ee15...d8b
Skrevet

Dette innlegget oser av manglende kunnskaper, beklager å si det.

Men du er kanskje bare ute etter å prøve å provosere? Alternativt at du føler deg truffet av en eller annen pussig grunn av denne tråden?

Først og fremts. Fedme i befolkningen har økt pga. av feil kosthold i flere tiår, delvis støttet opp av matråd fra myndighetene som myndighetene siste årene har endret på og stadig vil endre på etterhvert som mer forskning kommer til. Folk spiser mer enn kroppen trenger mtp. kalorier, de spiser for mye mat med lite næring i, og de spiser mat som har for mye karbohydrater. Dette siste gjør blodsukkeret ustabilt, noe som igjen fører til søthunger, og hormonendringene gjør også at vekttap hemmes og fettlagring fremmes.

Halvfabrikata består tradisjonelt av mat med mye hvetemel og sukker, og er typisk mat som påvirker kroppen negativt når det kommer til blodsukker. I tillegg har man det faktum at der man før spiste lørdagsgodt, så spises i dag enorme mengder søtsaker og saltsnacks hele året.

Dette svært uheldige kostholdet (mye karbohydrater, mye feil fettkilder eller for lite fett, lite grønnsaker, dårligere proteinkilder) har ført til overvektepedemien. Og mindre fysisk hverdagsaktivitet har bidratt ytterligere. Dermed får man fedmeproblematikken med den galskapen den innebærer - det er nå flere overvektige i verden enn personer som sulter. Ikke fordi det ikke finnes nok mat på jorden til alle, men fordi den rikere del av verden sløser enormt og griske matvaregiganter som ikke bryr seg om folkehelse sprer de matvarene som er usunne og som bidrar til overvekt.

Når man nå heldigvis ser at flere og flere blir opptatt av sunt kosthold og forstår at riktig kosthold kan være individuelt, så er det en reaksjon på at mange ser at det kostholdet som har blitt "vanlig" i dag ikke er bra om man ønsker å opprettholde en noenlunde god helse. Mange tenker langsiktig og på helse i et livstidsperspektiv. Det er gjort studier som viser at barn som får riktig mat i barne- og ungdomsår har mindre sjanse for sykdom senere i livet enn de som fores opp på dårligere halvfabrikata med mindre næring. Det er jo ironisk at svært mange av de som spiser så feil at de blir overvektig svært ofte også er underernærte, fordi den maten de spiser ikke inneholder de næringsstoffene kroppen deres faktisk trenger.

Og fordi stadig flere nå tilegner seg kunnskap om kostholdets viktighet, så ser vi at flere og flere tar riktigere valg.

Når det kommer til vekt har kosten 80 % å si, fysisk aktivitet 20 %.

Når du prøver å lage en link mellom større kostholdsbevissthet og fedme, da er det bare pinlig kunnskapsløst.

Når du prøver å fremstille det slik at de som lager mat fra bunn ikke er aktiv med barna sine, da forsterker du bare dette.

Mat laget fra bunnen trenger ikke ta lenger tid enn halvfabrikata.

Videre er det vist klare sammenhenger mellom høyere utdanning og høyere kunnskapsnivå og sunnere kosthold og mer aktivitet.

Om du mangler kunnskap om kosthold, gjør noe med det, og slutt å komme med slike kunnskapsløse påstander og insinuasjoner som du gjør her!

Om du er ute etter å "bare" provosere, slutt med det også, for de som dessverre velger å tro på dine kunnskapsløse uttalelser vil fortsette å ta feil valg fordi de velger å tro det som passer med det som er mest lettvint.

Anonymous poster hash: 1de4f...1a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...