Gå til innhold

Dere med hund!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en valp, beagle, som blir ett år nå i mai. Matfar tillater ikke hund i senga. I sted krøp hun likevel opp hit og da matfar kom, flekket hun tenner og prøvde å bite ham HARDT. Jeg er helt sjokkert siden hun ellers er verdens snilleste hund! Dette skremte meg maksimalt. Hvordan kan jeg gå videre ? Hva burde jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 89f16...d33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er matfar.?Han er kanskje ikke snill mot hunden.Når hunden gjør sånn så er det alltid menneskene den bor med som er problemet.

Anonymous poster hash: ec656...035
Skrevet

Da lurer jeg på hva han har gjort mot henne, kan han ha tatt ho på fersken i senga tidligere? Hvordan reagerte han når hun flekket tenner og prøvde å bite?

Anonymous poster hash: 44a13...330
Skrevet

Hvordan er matfar.?Han er kanskje ikke snill mot hunden.Når hunden gjør sånn så er det alltid menneskene den bor med som er problemet.

Ærlig talt, for en utrolig latterlig ting å si. Han er kjempe god med henne, tar henne med på lange turer og det er ham hun kryper inntil i sofakroken hver kveld. Så at matfar ikke er snill, det er bare tull. Da hadde jo jeg og skjønt reaksjonen til hunden!

Skrevet

Da lurer jeg på hva han har gjort mot henne, kan han ha tatt ho på fersken i senga tidligere? Hvordan reagerte han når hun flekket tenner og prøvde å bite?

Anonymous poster hash: 44a13...330

Når hun har sneket seg opp i senga tidligere, så har hun gått ned uten ett pip når hun har fått beskjed om det. Når hun flekket tenner og prøvde å bite, så ble hun plassert i buret sitt.

Skrevet

Og hvor lenge må stakaren sitte i buret sitt da?

Skrevet

Sov hunden da matfar kom? Hvis ja, kan jeg skjønne hvorfor hunden reagerte som den gjorde. Den lå godt og sov, så kommer det noen og vekker den og vil ha den bort. Mange hunder hadde reagert på samme måte, blitt skremt. Husk at hunder kan drømme de også når de sover. Hunder kan ha mareritt.

Viss ikke den sov, kan den ha utviklet et ressursforsvar for deg hvis du lå sammen med den. Evt ressursforsvar for sengen. Dette er uansett noe dere bør jobbe med. Ikke la hunden komme opp i sengen flere ganger. Kommer den opp, kommander den ned igjen. La den gjerne sove på et annet rom, men ikke sperr den inne i buret. Da vil den nok til slutt assosiere bur med straff. Kommander den ned og belønn. Dere må gjerne ta kontakt med en profesjonell hundetrener/atferdsspesialist.

Anonymous poster hash: 128f5...7fc

Skrevet

Sov hunden da matfar kom? Hvis ja, kan jeg skjønne hvorfor hunden reagerte som den gjorde. Den lå godt og sov, så kommer det noen og vekker den og vil ha den bort. Mange hunder hadde reagert på samme måte, blitt skremt. Husk at hunder kan drømme de også når de sover. Hunder kan ha mareritt.

Viss ikke den sov, kan den ha utviklet et ressursforsvar for deg hvis du lå sammen med den. Evt ressursforsvar for sengen. Dette er uansett noe dere bør jobbe med. Ikke la hunden komme opp i sengen flere ganger. Kommer den opp, kommander den ned igjen. La den gjerne sove på et annet rom, men ikke sperr den inne i buret. Da vil den nok til slutt assosiere bur med straff. Kommander den ned og belønn. Dere må gjerne ta kontakt med en profesjonell hundetrener/atferdsspesialist.

Husk at det ikke er noen beskyttet tittel og kalle seg "hundeekspert", så sørg selv for å sjekke godt! Her omkring driver folk som har hatt hund i 40 år problemhudløsning, må si jeg er usikker på kvaliteten, bare fordi man har hatt hund i mange år trenger man ikke være spesialist

Anonymous poster hash: 2d106...0f1

Skrevet

Husk at det ikke er noen beskyttet tittel og kalle seg "hundeekspert", så sørg selv for å sjekke godt! Her omkring driver folk som har hatt hund i 40 år problemhudløsning, må si jeg er usikker på kvaliteten, bare fordi man har hatt hund i mange år trenger man ikke være spesialist

Tusen takk for godt svar! Hunden sov ja, men matfar snakket med dempet stemme og rørte ikke ved henne, så hun skvatt ikke eller fikk tilsnakk. Dette var en merkelig opplevelse som jeg håper ikke gjentar seg. Vi var ute på tur med henne fem (!) ganger igår, hvorpå den ene er frilek med en annen hund hvor pinnekast er favoritt aktiviteten. Så hun hadde både løpt fra seg og fått stimuli. Kan ikke skjønne hva det der var for noe :(

Skrevet

Oi, skrev visst svar til en annen kommentar, lengre ned svarte jeg deg!

Skrevet

Har man hatt hund i mange år, så selvfølgelig har man mer erfaring enn de som bare har hatt hund i 2 år! Vi har bare hatt hunden vår i 2 år. Og hvis vi hadde fått råd og sånn av noen som hadde hatt hund i 40 år så hadde vi selfølgelig tatt i mot det rådet! Men det spørs litt på hvordan hunden deres er. Hvis den bjeffer mye og er aggressiv eller veldig redd så er det ikke så lurt og høre på det rådet! Men sjenerelt så er der bra og ta i mot råd og andre synsvinkler på ting!!

Anonymous poster hash: de82b...caf

Skrevet

Har man hatt hund i mange år, så selvfølgelig har man mer erfaring enn de som bare har hatt hund i 2 år! Vi har bare hatt hunden vår i 2 år. Og hvis vi hadde fått råd og sånn av noen som hadde hatt hund i 40 år så hadde vi selfølgelig tatt i mot det rådet! Men det spørs litt på hvordan hunden deres er. Hvis den bjeffer mye og er aggressiv eller veldig redd så er det ikke så lurt og høre på det rådet! Men sjenerelt så er der bra og ta i mot råd og andre synsvinkler på ting!!

Anonymous poster hash: de82b...caf

Det finnes mange rare hundeeiere der ute som har hatt hunder i en menneskealder eller lengre.

Jeg kjenner en som er pensjonist nå som har hatt hund hele livet. Når hunden trenger en tur lukker hun den bare ut og så går den alene hvor den vil. Den kommer hjem igjen når den er lei/sulten/trøtt. Mange i nabolaget har forsøkt å prate med henne. Hunden har vært tett på å bli påkjørt flere ganger og mange barn er redd den. Like lite hjelper det. Hun mener den er så klok og grei at det ikke er et problem. Så at folk har hatt hund i mange år er dessverre ingen garanti for at de er fornuftige i forhold til dyrene.

Anonymous poster hash: 5caec...3cc

Skrevet

Høres ut for meg som den prøvde å forsvare "territoriet" sitt, og utfordre matfar. Har opplevd det samme. Ikke så uvanlig for en hund på rundt et år tror jeg. Jeg ville tatt hunden ut av senga og lagt på rygg, så hunden forstår at den ikke kan ha senga og deg som sitt territorie. Må gjøre noe med en gang, ellers vil det nok mest sannsynlig utvikle seg.

Anonymous poster hash: 3a418...a68

Skrevet

Det med å legge den på rygg har jeg ikke helt tro på, det var mer vanlig før tror jeg. Men ellers er jeg enig, hunden forsvarer territorium og den skjønner at du tillater at den er i sengen og at mannen vil ha den ut. Dere bør være enige og følge de samme reglene konsekvent.

Skrevet

Hun forsøkte å forsvare territoriet sitt. Hun vet hun ikke får ligge der men gjorde et forsøk på å bestemme.

Alle mine hunder har rundt ett/tiårsalderen vært i opposisjon en periode og forsøkt å bestemme.

Noen har knurra, glefsa og vært eplekjekke. De har alle vært snille hunder og har aldri bitt noen.

Uansett, dere får bare følge med på hunden og se om det skjer igjen.

Lå du i sengen sammen med henne?

Hunden jeg har nå har vist tendenser til sjalusi om noen forsøker å forstyrre kosestunden jeg har med han.

Hvis du lå i sengen så har hun nok forsøkt å markere både deg og sengen som sin.

Anonymous poster hash: 06c9e...af2

Skrevet

Fint med unger oppi en hund som prøver å bite

Anonymous poster hash: b52d9...64d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...