Gå til innhold

spontanabort min historie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne fortelle om min spontanabort, på en måte for å bearbeide den for meg selv. Kom gjerne med din historie også på denne tråden hvis du synes det er noe andre kan ha nytte av å lese.

Jeg hadde en sa i november, var bare 4-5 uker på vei, så var ikke noe stor greie det.

Ble gravid igjen like etterpå.

Jeg fikk svangerskaps symptomer igjen ca 3-4 uker etter sa. Hadde en legetime som jeg hadde bestilt før sa som jeg gikk på 1 uke etter dette. Fikk da tatt graviditetstest og blodprøver. Hcg var da på 3500 (i uke 3 ifølge ul 3,5 uker etter). Hcg nivået steg også noe ujevnt.

Ved dette svangerskapet var jeg til ul for å fastslå hvor langt jeg var på vei siden jeg ikke hadde hatt mens siden forige sa.   På første ul (uke3) så de "noe" de kunne måle, sa at enten var det rester fra forige sa, eller kunne det være nytt svangerskap, målte da til å være ca 4-5 uker. Uka etter på ul (uke4) Var det en fostersekk, men det kunne ikke se noe målbart inni den. Snakket om at det kunne være sånn tom fostersekk svangerskap, husker ikke nå hva det heter. Fikk time til ny ul 2 uker senere da sa de at jeg var i uke 6+4, og fikk da se en klump med bankende hjerte.

Jeg trodde jeg var minst 1 uke lenger pga de høye hcg målingene tidlig, og symptomer tidlig.

Jeg turte ikke helt å slappe av siden det var så mye tull slik jeg ser det i begynnelsen, men jeg har 2 graviditeter tidligere, og disse har jeg jo verken vært på tidlig ul, eller fått vite hcg nivåene, så jeg har jo ingenting å sammenligne med.

I uke 9 begynte jeg å blø, og på dag 2 med blødning ringte jeg gyn pol og fikk time dagen etter.

På kvelden denne dagen kom det plutselig "vann" som om fostervannet gikk, 1/2-1 dl. Etter dette forsvant noen av graviditetssymptomene, jeg var plutselig ikke sulten mer (hadde vært konstant sulten i 8 uker) og jeg var heller ikke trøtt (hadde vært konstant trøtt i noen uker også). Visste da at det ikke var noe liv mer, noe også ultralyden dagen etter bekreftet.

Jeg fikk cytotec tabletter som jeg tok i 3 dager etter hverandre, og var på ny ul den 4. dagen for å se at mesteparten var borte. Det var det, så jeg slapp utskraping.

Det gikk 3-4 dager før alle hormonelle symptomer forsvant.

Jeg tenker at det var noe galt med embryoet, og at det ikke var levedyktig, slik jeg ser det, så utviklet det seg ikke i normalt tempo.

Det er selvfølgelig ikke mulig å fastslå at mine antagelser er riktig, men dette er mine tanker.

Anonymous poster hash: 4563d...a59
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, klem til deg.

Har hatt tre sa, en av dem ligner veldig på din historie. Var 9 uker jeg og.

Mistet fosteret på ferie, Legoland var ikke plassen å være på akkurat da med barn i vogner overalt.

Men forstår det slik at du har barn?

Jeg har fire, jeg avsluttet min produktive karriere med minstemann som ble født da jeg var 44(!)

Ikke mist håpet!

Anonymous poster hash: aefde...397

Skrevet

Takk.

Ja, har barn, to flotte eksemplarer, en av hver sort :)

Jeg er bare 35, så har enda god tid tenker jeg.

Har ikke gitt opp håpet, tenkte bare min historie kanskje kunne være nyttig lesning for noen andre

HI

Anonymous poster hash: 4563d...a59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...