Gå til innhold

Kjæresten sier han er lei av meg 😏

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobbet kveldsvakt i går og dagvakt i dag. Fikk bare 5 timer på øyet og jeg var helt skutt da jeg kom hjem. Likevel gjorde jeg en del husarbeid og passet datter mens han dro på jobb (vi avløste hverandre). Jeg spurte hva de hadde gjort. Deretter sa jeg at jeg syntes kjøkkenet så "bomba" ut siden han ikke hadde tømt oppvaskmaskinen og det stor litt skitne kopper og kar. Da ble han frustrert og sa at han hadde nok med å ta seg av 2-åringen (selv om hun så en del på TV) og siden han skulle på jobb kl 15

. Samt at han var B-menneske.

Videre sa han at hvis jeg skulle fortsette å klage på husarbeid kunne ikke vi bo sammen, han kalte meg litt stygge ting og at da foreldrene mine var på besøk syntes han det var irriterende at jeg "hele tida" skulle gå "fram og tilbake" i leiligheten og gjøre husarbeid. Videre påstod han at jeg aldri klarte å slappe av/nyte kvelden.

Vi hadde avtalt at vi skulle se en serie sammen, men han satt seg ned og så på "sin serie" uten å si noe mer. Jeg sa at vi kunne sette strek over saken og se serien slik vi avtalte, men han orket ikke se sammen med meg da han følte jeg laget dårlig stemning.

Er jeg helt på trynet? Eller overreagerer han? Evt begge to? Da jeg kom hjem fra jobb vasket jeg gulvet i stue, kjøkken, bad, vasket en maskin klær, ryddet etc. Så han kom hjem til en ryddig og ren leilighet, hadde ogå badet barnet vårt.

Trenger svar fra dere som "ser" dette "utenfra"

Ukoselig lørdagskveld. Nå skal jeg hoppe i dusjen og gå rett å legge meg. Samboer er ikke snakkende til så jeg gidder ikke si god natt

Anonymous poster hash: fc8b4...9e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så Sure og utskknemlige enkelte mannfolk er..... Forventer at ting gjøres av seg selv...

Min samboer ER også slik. Og så blir han forbanna om jeg gjør husarbeid mens han er i hus, fordi det forstyrrer sånn. Forventer bare at alt skal bli gjort av seg selv. Og han gjør ingenting. Tror det skyldes dårlig oppdragelse. Når han er hjemme hos foreldrene så vasker de klærne hans og stryker det, lager all maten og rydder opp og varter han opp.mhan bærer ikke engang ut sin egen tallerken. Bare sitter på ræva

Anonymous poster hash: 888fc...449

Skrevet

Høres ut som om mannen din finner opp årsaker slik at han skal slippe å ta sitt ansvar i hjemmet, og slik at du skal slutte å minne ham på at han må ta sitt ansvar. Han vil ganske enkelt ikke bidra.

Og når du stiller krav til ham så "truer" han deg med at da kan dere ikke bo sammen.

Eneste jeg tenker du kanskje skal ta til deg er hvis du ikke greier å sitte ned og kose deg når dere har besøk av foreldrene dine. Men det kommer jo også an på hvor ofte dere ser foreldrene dine, hvilket forhold dere har, om de stikker innom mens du er opptatt med ting og dere ses ofte osv.

Det at du aldri greier å sitte ned og nyte kvelden kan det godt hende han har rett i - men hvis han hadde tatt sin del av ansvaret i hjemmet så hadde du jo sluppet å gjøre så mye, og kunne ha slappet av mer. Så der får han delvis takke seg selv. Har du fullstendig støv på hjernen (et inntrykk jeg ikke har av deg), da bør du ta selvkritikk på det.

Jeg ville rolig informert ham at du ikke orker å leve med den kommunikasjonen dere har nå og at du forventer at han blir med i parterapi på familievernkontoret, og at du mandag vil bestille en time der. Vil han ikke så får du fortelle ham at det er et ultimatum, enten blir han med, eller så blir han singel, for du har ikke tenkt å leve med en mann som lurer seg unna sitt ansvar i hjemmet og på toppen truer med å gjøre det slutt når du påpeker at han ikke tar sitt ansvar. Så får han velge - vil han kjempe for forholdet og familien, eller vil han det ikke. Vil han er det parterapi. Vil han ikke, vel... da har du det bedre alene.

Anonymous poster hash: 1b2b7...dac
Skrevet

Så Sure og utskknemlige enkelte mannfolk er..... Forventer at ting gjøres av seg selv...

Min samboer ER også slik. Og så blir han forbanna om jeg gjør husarbeid mens han er i hus, fordi det forstyrrer sånn. Forventer bare at alt skal bli gjort av seg selv. Og han gjør ingenting. Tror det skyldes dårlig oppdragelse. Når han er hjemme hos foreldrene så vasker de klærne hans og stryker det, lager all maten og rydder opp og varter han opp.mhan bærer ikke engang ut sin egen tallerken. Bare sitter på ræva

Anonymous poster hash: 888fc...449

Hvorfor godtar du det?

Sett opp lister over hvem som gjør hva om han ikke ser det av seg selv. Vil han ikke - parterapi. Vil han ikke - dropp ham.

Det eneste du lærer barna dine med å bli hos en slik mann er at kvinner skal være menns tjenere, alltid oppvarte dem, at mannen bestemmer alt. Din datter lærer at hun må la seg utnytte av en mann, at bare da kan en mann elske henne. Din sønn lærer seg at han ikke skal gjøre noe, han har ingen plikter i et voksent forhold, og enhver kvinne skal oppvarte ham og gjøre som han vil.

Ikke si at du holder sammen for barnas skyld, for det er ikke sant. Du velger å være sammen med en egoistisk latsabb fordi du ikke stiller krav til ham, ikke krever parterapi, ikke tror du fortjener bedre.

Anonymous poster hash: 1b2b7...dac

Skrevet

Noe sier meg at du kanskje legger lista litt høyt ift husarbeid når dere begge jobber helg?

Jeg og min mann har jobbet sånn som dere i tyve år, og det var noen gnisninger til å begynne med til oss også. Men sluttet med det nå...

Det som er viktig når man har slikt arbeid, er at man er rause med hverandre. Begge må unne hverandre å ha litt fri og ha det litt greit på sine frivakter.

Det er ikke greit å dra på senvakt og overlate huset bomba til den som kommer sliten fra tidlig.

Men det er nesten mer ugreit at den som skal på jobb må prioritere kanskje husarbeid foran barn fordi partneren kommenterer hver smule under kjøkkenbordet, for å sette det på spissen.

Skrevet

Jobber dere skift begge to?? Her hjemme gjør vi det og det er noen jobbhelger som er krangle helger. Hver gang vi har de helgene kra fler vi. Vi har snakket sammen om det og kommet frem at det er at vi ser hverandre lite og at vi begge er veldig slitne. Da er det viktig å faktisk senke skuldrene ta seg av de man må og la husarbeid fare litt sin egen sjø.

Anonymous poster hash: 0af30...30d

Skrevet

Noe sier meg at du kanskje legger lista litt høyt ift husarbeid når dere begge jobber helg?

Jeg og min mann har jobbet sånn som dere i tyve år, og det var noen gnisninger til å begynne med til oss også. Men sluttet med det nå...

Det som er viktig når man har slikt arbeid, er at man er rause med hverandre. Begge må unne hverandre å ha litt fri og ha det litt greit på sine frivakter.

Det er ikke greit å dra på senvakt og overlate huset bomba til den som kommer sliten fra tidlig.

Men det er nesten mer ugreit at den som skal på jobb må prioritere kanskje husarbeid foran barn fordi partneren kommenterer hver smule under kjøkkenbordet, for å sette det på spissen.

Mulig jeg legger lista høyt. Jeg får fnatt av rot på kjøkkenet, men det er tydeligvis ikke like viktig for han. Han snakket om at det ble det samme som at han klagde på at jeg har rot på spisebordet siden jeg bruker det som "kontor" for studier. Han føler at han gjør mye jeg ikke ser, eks klesvask, ukeshandling, tømme søppel etc. Middagsplanlegging er det kun han som gjør. Han skaffet skyss til meg fra jobb (faren hans hentet meg)

Jeg bare klarer ikke å skjønne at han ikke skal klare å tømme oppvaskmaskinen når det tar 3-5 min. Det har jeg problemer med å skjønne. Han tar barnet når hun våkner på natta og han tilbydde å stå opp med barnet siden det er morsdag i morgen, men det var FØR diskusjonen.

Høres kanskje ut som jeg har støv på hjernen, men har ikke det. Det var tre uker siden badegulvet sist ble vasket.

Du har rett i at det er viktig at man er rause med hverandre. Samboer hevet stemmen til meg og sa at han synes jeg er så sur for tiden. At jeg burde visst at det ikke er vits å ta opp slike "husarbeid-relaterte"-saker siden han ikke klarer å legge det bak seg med en gang.

Han laget middag til meg i går da jeg kom hjem fra jobb, noe han også nevnte i diskusjonen. Før vi fikk barn diskuterte vi aldri og om vi gjorde det foregikk det langt roligere.

HI

Skrevet

Jobber dere skift begge to?? Her hjemme gjør vi det og det er noen jobbhelger som er krangle helger. Hver gang vi har de helgene kra fler vi. Vi har snakket sammen om det og kommet frem at det er at vi ser hverandre lite og at vi begge er veldig slitne. Da er det viktig å faktisk senke skuldrene ta seg av de man må og la husarbeid fare litt sin egen sjø.

Anonymous poster hash: 0af30...30d

Du har nok ett viktig poeng der. HI

Skrevet

Selv om begge er slitne, unnskylder det ikke at man snakker sånn til sin kone.

Anonymous poster hash: 27c97...4ab

Skrevet

I følge min mann er dette med oppvaskmaskinen en heldags jobb 😳

Om vi har avtale om at i dag skal det jobbes, og jeg kommer hjem og spør om jeg kan få se resultatene av hva han har gjort viser han stolt at han har tømt oppvaskmaskin og satt på en ny 👏👏👏

Ikke bare det, han har tørket av kjøkkenbenken og bordet 😘😘😘😘🎉🎊

Min mann sier dermot aldri noe stygt, han er bare veldig glad i å kose seg.

Anonymous poster hash: 8680f...526

Skrevet

Når du kommer utslitt hjem fra jobb vasker du hele huset? Hva gjorde barnet da? Jeg hadde prioritert annerledes

Anonymous poster hash: 8baf0...a66

Skrevet

Slik er det her og. Mannen lar hele leiligheten se bombet ut mens jeg må gjøre alt selv om jeg jobber like mye og har barna hjemme. Studerer også. Jeg må vaske, rydde, vaske klær, ta kjøkken og bad. Har jeg gjort det før jobb kan jeg banne på at det ser helt forferdelig ut når jeg kommer hjem fordi mannen mener barna er så krevende. Ufattelig urettferdig og ikke minst utrolig lite hyggelig å være kone til en slik guttunge. Kommenterer jeg det blir han sur. Jeg har forsøkt å si at det er slitsomt å lage mat til barna og meg selv når alt må vaskes opp først, men det hjelper ikke. Har dessverre ingen råd. Jeg syns det er altfor mange menn som slipper unna med å gjøre altfor lite hjemme.

Anonymous poster hash: b71a9...099

Skrevet

Vet hvilken følelse du sitter med nå. Hos meg er det omvendt. Han er skikkelig ordensmenneske(sånn ekstremt). Han sier ofte han ikke orker oss mer hvis han ikke er fornøyd med det jeg har gjort hjemme. Det er så vondt når jeg prøver alt jeg kan. Nå virker det ikke som din kjæreste har gjort alt han kan hjemme da... han kunne klart å rydde kjøkkenbenken... men kan det være han kjenner seg urettferdig behandlet? At han tar kritikken sånn til seg fordi han føler han har gjort veldig mye? Er sliten Osv... noen er bare ikke like opptatt av å ha set perfekt hele tiden og i småbarnstiden er det lov at ting ikke er helt på stell.. (kan godt være at du godtar at ting ikke er perfekt og at ting var ekstremt i dette tilfellet). Jeg tipper han trenger bekreftelse på at du synes han er god nok og at han gjør en god jobb hjemme og med datteren. Hva med å lage en liste svart på hvitt? Hva er hvem sine oppgaver Osv? Det er vondt med slike trussler💕 Han var bare lei i øyeblikket, helt sikkert. Dere finner ut av det. Småbarnstiden er vanskelig. Prøv å få til en god kommunikasjon og snakk om følelsene deres rundt dette og annet vanskelig. Husk å bekrefte hverandre og rose i hverdagen. Ellers så drukner kjærligheten i daglige gjøremål og forventninger.. lykke til 😊

Anonymous poster hash: 96ee4...77b

Skrevet

Men stemmer det at du bare styrer rundt når dere har besøk? Av det du skriver i senere innlegg høres det jo ut som mannen er med og drar lasset?

Mannen min er mer ryddig enn meg. Han maser og sukker over hvor rotete det alltid er her osv. Jeg er dritt lei av at han ikke kan senke skuldrene litt. Med full jobb, barn som skal hit og dit og daglig husarbeid, så orker jeg ikke å ha det perfekt til enhver tid.

Anonymous poster hash: c86a5...d43

Skrevet

Mannen din er umoden og barnslig.

Samtidig synes jeg det er ufint å klage på hvordan det ser ut hjemme. Å komme inn døra og starte å klage skaper ikke god stemning.

Selvsagt burde han ha shina litt. Han vet det vel selv også.

Anonymous poster hash: 6b8f6...601

Skrevet

Jeg tror jeg hadde reagert som kjæresten din.

Hadde jeg vært hjemme og tatt meg av barn, laget middag og ordnet skyss til deg og samtidig skulle på jobb om kort tid (evt nettopp var kommet hjem fra jobb) og det eneste du fokuserte på var det jeg ikke hadde gjort, vel da hadde jeg også blitt sur.

Skikkelig sur. Det høres jo ut som han bidrar.

Uklokt av deg å ta dette opp når begge er slitne. Dårlig gjort av han å true med at han ikke vil bo sammen. Denne kjipe kvelden har dere klart å stelle i stand sammen.

Anonymous poster hash: 57643...a36

Skrevet

Når du kommer utslitt hjem fra jobb vasker du hele huset? Hva gjorde barnet da? Jeg hadde prioritert annerledes

Anonymous poster hash: 8baf0...a66

Datteren min satt og så på at jeg vasket mens hun bygde lego. Jeg gikk fort over gulvene siden det var så støvete og jeg får besøk av to venninner på mandag. HI

Skrevet

I følge min mann er dette med oppvaskmaskinen en heldags jobb 😳

Om vi har avtale om at i dag skal det jobbes, og jeg kommer hjem og spør om jeg kan få se resultatene av hva han har gjort viser han stolt at han har tømt oppvaskmaskin og satt på en ny 👏👏👏

Ikke bare det, han har tørket av kjøkkenbenken og bordet 😘😘😘😘🎉🎊

Min mann sier dermot aldri noe stygt, han er bare veldig glad i å kose seg.

Anonymous poster hash: 8680f...526

Heldags jobb faktisk? Herlighet , tydelig at man et ulike ja. Vi lager mye mat og oppvaskmaskinen går 2 ganger daglig så hvis den ikke tømmes hoper det seg fort opp da vi har ganske lite kjøkken. HI

Skrevet

Men stemmer det at du bare styrer rundt når dere har besøk? Av det du skriver i senere innlegg høres det jo ut som mannen er med og drar lasset?

Mannen min er mer ryddig enn meg. Han maser og sukker over hvor rotete det alltid er her osv. Jeg er dritt lei av at han ikke kan senke skuldrene litt. Med full jobb, barn som skal hit og dit og daglig husarbeid, så orker jeg ikke å ha det perfekt til enhver tid.

Jeg styrer mye når vi har besøk ja. Jeg baker alltid noe mens vi har besøk. Rydder hyppig på kjøkkenet slik at besøket skal trives best mulig.

Jeg er enig i at man ikke kan ha det perfekt til en hver tid, særlig ikke med barn, men det er forskjell på kaotisk og sånn høvelig rent og ryddig, men så har man jo ulike oppfatninger av hva det innebærer.

Jeg blir sur når mannen ikke tørker komfyren etter og ha laget mat, kan ligge fettrester der i mange timer. Har sagt det til han at jeg anser det som en basal kjøkkenoppgave, men han bare spøker det bort.

HI

Skrevet

Her om dagen kom svigermor for å passe barnet. Klokka var da 12. Hun spurte hvor samboer var og da sa jeg at han lå og sov. Da sa hun "finner du deg i det?" 😂 HI

Skrevet

Du er heldig som har en slik mann forresten 😊 HI

Skrevet

Huff, kjenner jeg blir sliten av å lese dette. Vi kan ikke alle være like, heldigvis. Vi prioriterer ulikt, også hva som er viktigst å gjøre når man er trøtt, har dårlig tid, før jobb osv. Tror det viktigste er å akseptere dette. Prøve å slutte å ergre seg over at ting ikke blir gjort i den rekkefølge eller på den måten man selv ønsker. Virker jo som mannen din bidrar med mye, og kanskje er det ting han gjør som du er veldig treg til å få gjort. Helt ærlig ,kjøkkenet er ikke bomba fordi ikke oppvasmaskinen er ryddet ut av, og litt oppvask på benken. Hvis det er det du slenger utav deg når du kommer inn døra ja så tror jeg mannen har grunn til å bli litt sur. Når begge er trøtte, stressa osv fordi det er jobbehelg for begge, så blir vel dette dråpen som får det til å renne over.

Angående rydding mens du har besøk av dine foreldre. Tja, er de på besøk i flere dager så er det vel ok. Er de der for et dagsbesøk, eller noen timer, så er det etter min mening unødvendig og uhøflig. Har en venninne som er slik. Hun inviterer til kaffebesøk. Straks kaffen er svelget rydder hun av bordet og begynner å vaske opp, så ser vi ikke henne mer på en stund. Noen hjelper henne , men ellers sitter vi andre der og føler oss litt uvelkomne og i veien. Er aldri helt sikre på om vi bør gå eller hva. Vi har spurt henne, men hun mener altså at det skal vaskes opp umiddelbart, kan ikke vente til besøket har gått hjem og heller ikke til oppvaskmaskinen er full.

Anonymous poster hash: eeb61...2f8

Skrevet

Slik er det her og. Mannen lar hele leiligheten se bombet ut mens jeg må gjøre alt selv om jeg jobber like mye og har barna hjemme. Studerer også. Jeg må vaske, rydde, vaske klær, ta kjøkken og bad. Har jeg gjort det før jobb kan jeg banne på at det ser helt forferdelig ut når jeg kommer hjem fordi mannen mener barna er så krevende. Ufattelig urettferdig og ikke minst utrolig lite hyggelig å være kone til en slik guttunge. Kommenterer jeg det blir han sur. Jeg har forsøkt å si at det er slitsomt å lage mat til barna og meg selv når alt må vaskes opp først, men det hjelper ikke. Har dessverre ingen råd. Jeg syns det er altfor mange menn som slipper unna med å gjøre altfor lite hjemme.

Anonymous poster hash: b71a9...099

Så utrolig kjipt. Har dere vært lenge sammen?

Jeg tror uenighet om husarbeid er en hyppig grunn til brudd.

Mannen min synes tydeligvis det er veldig slitsomt og først passe 2,5 åringen for så og dra på jobb. Jeg synes det er sutring. Vi har bare ett barn og hun er grei og ha med å gjøre, tenk de som har både 2,3 og 4 barn eller mer. HI

Skrevet

Huff, kjenner jeg blir sliten av å lese dette. Vi kan ikke alle være like, heldigvis. Vi prioriterer ulikt, også hva som er viktigst å gjøre når man er trøtt, har dårlig tid, før jobb osv. Tror det viktigste er å akseptere dette. Prøve å slutte å ergre seg over at ting ikke blir gjort i den rekkefølge eller på den måten man selv ønsker. Virker jo som mannen din bidrar med mye, og kanskje er det ting han gjør som du er veldig treg til å få gjort. Helt ærlig ,kjøkkenet er ikke bomba fordi ikke oppvasmaskinen er ryddet ut av, og litt oppvask på benken. Hvis det er det du slenger utav deg når du kommer inn døra ja så tror jeg mannen har grunn til å bli litt sur. Når begge er trøtte, stressa osv fordi det er jobbehelg for begge, så blir vel dette dråpen som får det til å renne over.

Angående rydding mens du har besøk av dine foreldre. Tja, er de på besøk i flere dager så er det vel ok. Er de der for et dagsbesøk, eller noen timer, så er det etter min mening unødvendig og uhøflig. Har en venninne som er slik. Hun inviterer til kaffebesøk. Straks kaffen er svelget rydder hun av bordet og begynner å vaske opp, så ser vi ikke henne mer på en stund. Noen hjelper henne , men ellers sitter vi andre der og føler oss litt uvelkomne og i veien. Er aldri helt sikre på om vi bør gå eller hva. Vi har spurt henne, men hun mener altså at det skal vaskes opp umiddelbart, kan ikke vente til besøket har gått hjem og heller ikke til oppvaskmaskinen er full.

Anonymous poster hash: eeb61...2f8

Jeg har inntrykk av at mange liker å rydde opp med en gang siden mange synes det et ukoselig å hive deg i ryddinga etter at gjestene er gått, men å være veldig fraværende når man har besøk er ikke like hyggelig. Foreldrene våre bruker å være på besøk 2-3 ganger i året og da er de her i 4-5 dager. HI

Skrevet

Jeg hadde ikke holdt ut å bo med deg. For meg høres det ut som om du er alt for opptatt av at huset skal være perfekt til at jeg kunne trivdes med deg. En yi g er at du rydder og vasker mye selv. Det kunne jeg nok levd med selv om det hadde vært et irritasjonsmoment, men om du blir sur og kjefter for noen tallerkener på benken og en full oppvaskmaskin hadde jeg ikke taklet.

Det er bedre å finne en samboer som legger lista omtrent på samme sted som deg selv når det gjelder husarbeid.

Anonymous poster hash: a0b83...9b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...