Gå til innhold

Noen som har hatt plantar fasciit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge varte det og hva hjalp? Blir bare verre og verre disse smertene under hælen. Sprer seg opp langs siden også. Startet i november tror jeg, sporadiske smerter, nå er det hver dag. Verst etter å ha sittet/ligget en stund.

Anonymous poster hash: d1bd2...cbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk det etter en lang tur med tung sekk. Det som hjalp var tøyeøvelser og ortopediske innleggssåler, som en fysioterapeut henviste meg til å få.

En skikkelig voltatenkur hjalp litt og.

Anonymous poster hash: 47ede...8be

Skrevet

Trykkbølgebehandling er mest effektivt.

Få gjerne såler også. Tøy leggmuskulaturen masse.

Unngå sukker og raske karbohydrater, få i deg omega3 og gurkemeie daglig for å dempe betennelse - uavhengig om du tar en betennelsesdempende tablettkur eller ikke.

Gjør noe med det nå, jo lenger du går med det, jo lenger tar det å bli frisk.

Anonymous poster hash: 82472...c29
Skrevet

Ja har fått legetime på mandag.

Hi

Skrevet

Ja, hatt det 2 ganger. Varte 1 år😩

Holder på å få det nå også, men har fått råd om å trykke så det gjør vondt under foten.

Enten stå på en pinne/ vaskestav, dørstokk. Presse så det blir skikkelig vondt og holde... har klart å stoppe det, prøver igjen.

Jeg strekker og presser på. Når det er skikkelig vondt, holder jeg. Så flytter punktet litt og litt...

Anonymous poster hash: 28e86...207

Skrevet

Jeg fikk det på sensommeren i fjor. Bruker innleggsåler i skoene, det hjelper på den verste smerten. Er jeg veldig mye på beina iløpet av en dag risikerer jeg en dårlig natt med mye smerter, men det går som regel greit.

Smertene er ikke blitt mer intense, men de har spredt seg fra kun ytterkanten av foten til hælen også. Allikevel skal jeg klare meg om det ikke blir verre tenker jeg.

Anonymous poster hash: ad2c7...b99

Skrevet

Oj. Hørtes ikke godt ut. Hvem ga deg det rådet? Nå har jeg ikke fått bekreftet at det er det jeg har, men alt stemmer når jeg leser om det.

Skrevet

Trykkbølger var det eneste som hjalp for meg . Gikk også med innesko inne .

Skrevet

Varte 1 år. Hvertfall. Gikk med sko inne. Tok voltaren hvis det ble for ille.

Skrevet

Fikk dere restriksjoner på turgåing? Er miljøterapeut og mye av jobben er å gå tur. Det klarer jeg ikke nå. Heldigvis mye annet jeg kan gjøre på jobb, og sykling fungerer fint, men gåturer er viktig på jobb. Blir der verre hvis jeg går, eller tar dette bare lang tid uansett?

Skrevet

Fikk dere restriksjoner på turgåing? Er miljøterapeut og mye av jobben er å gå tur. Det klarer jeg ikke nå. Heldigvis mye annet jeg kan gjøre på jobb, og sykling fungerer fint, men gåturer er viktig på jobb. Blir der verre hvis jeg går, eller tar dette bare lang tid uansett?

Det kan bli verre og kan bli kronisk. Da blir du aldri bra.

Jeg måtte bruke trykkbølgebehandling. Var sykemeldt i to uker for var så vondt under foten og opp leggen og er kokk.

Anonymous poster hash: dbae6...605

Skrevet

Kommer og går, fortsatt ikke helt kvitt det etter ti år ...

Anonymous poster hash: 6662c...7fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...