Gå til innhold

Diskusjon med mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster skal gifte seg og det er et 3 dagers bryllup med middag fredag kveld før videre program. Problemet er at plassen er 5,5 timers effektiv kjøring unna. Dvs at det må avspaseres på jobb for å rekke middagen på fredag. Har også med 2 barn så blir noen stopper. Alt i alt vil bryllupet koste oss ca 5000kr med overnatting, mat underveis og gave. Jeg har allerede spart 3500kr så økonomisk er det greit.

Men mannen er ikke villig til å avspasere for dette på fredag og vil kjøre halvveis på fredag etter jobb og resten på lørdag. Bryllupet er ikke før kl 14 så tidsmessig går dette greit. men jeg er forlover i tillegg til søster så skulle så absolutt vært der hele helgen. Jeg har ikke førerkort så er avhengig av mannen ift transport.

Hvordan få overbevist mannen? Stor diskusjon ang dette igjen i kveld. Prøver å overtale mannen.

Anonymous poster hash: 71954...be7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min søster skal gifte seg og det er et 3 dagers bryllup med middag fredag kveld før videre program. Problemet er at plassen er 5,5 timers effektiv kjøring unna. Dvs at det må avspaseres på jobb for å rekke middagen på fredag. Har også med 2 barn så blir noen stopper. Alt i alt vil bryllupet koste oss ca 5000kr med overnatting, mat underveis og gave. Jeg har allerede spart 3500kr så økonomisk er det greit.

Men mannen er ikke villig til å avspasere for dette på fredag og vil kjøre halvveis på fredag etter jobb og resten på lørdag. Bryllupet er ikke før kl 14 så tidsmessig går dette greit. men jeg er forlover i tillegg til søster så skulle så absolutt vært der hele helgen. Jeg har ikke førerkort så er avhengig av mannen ift transport.

Hvordan få overbevist mannen? Stor diskusjon ang dette igjen i kveld. Prøver å overtale mannen.

Anonymous poster hash: 71954...be7

Regner med at noen som skal i bryllupet bor i nærheten av dere. Så jeg hadde sitti på med noen og dratt på fredag. Så kan gubben ta med ungene å dra etter. Synes det er litt drøyt at gjestene skal måtte betale så mye for å være med i bryllup forresten, men det er en helt annen sak :P 

Skrevet

Ta fly/tog/buss eller sitt på med noen. Enig med deg at forloveren bør være med på alt. Hvis ingen av alternativene er mulig må mannen jenke seg. Kan da ikke være mange timene avspasering det er snakk om?

Anonymous poster hash: 94b38...8ca

Skrevet

Det er søstera di, da har mannen din bare å stille opp.

Det er ingen som kjører i 2-3 timer for så å overnatte.

Anonymous poster hash: f09b6...6dd

Skrevet

Regner med at noen som skal i bryllupet bor i nærheten av dere. Så jeg hadde sitti på med noen og dratt på fredag. Så kan gubben ta med ungene å dra etter. Synes det er litt drøyt at gjestene skal måtte betale så mye for å være med i bryllup forresten, men det er en helt annen sak :P

Hvem mener du skulle betale for reise og opphold?

Jeg og mannen skal snart i bryllup til ett av mine søskenbarn og vi må betale 5000 kr for reise og opphold ( fikk hotelloppholdet til halv pris på black friday) + gave + mat++ Da er det bare meg og mannen som drar.

Blir mye dyrere når vi skal i konfirmasjon til væren og ungene skal være med.

Til Hi:

Utrolig dårlig dårlig av mannen din at han ikke prioriterer at dere får dratt i din søsters brylupp. Det er familie og du er i tillegg en veldig viktig del av alt siden du er forlover.

Prioriterer han sin egen familie på samme måte?

Anonymous poster hash: 9f16a...10d

Skrevet

Du drar fredag, mann og barn kjører lørdag morgen. Det vil være det beste for mannen og for deg og din søster.

Flere fordeler - mannen din må ta ansvar for barna fredag, han må ta ansvar for at alle barna får med alt de trenger til bryllupet, og han må ta ansvar for å dra så tidlig lørdag at han rekker frem til hotellet og får pyntet alle barna før han møter deg og de andre i kirka.

Jeg er forøvrig enig med Shewolf i at det er dumt å lage opplegg som blir så kostbart for bryllupsgjestene, men som hun sa, det er en helt annen sak ;)

Men reiser du på forhånd, så tenker jeg at det blir bedre for deg også. Du får en roligere morgen lørdag, mer tid sammen med din søster osv.

Anonymous poster hash: 8d893...5a2
Skrevet

Mannen høyres ærleg tala litt sær ut.  Dette er ei såpass spesiell hending i nær familie, at ein normalt sett spanderar nokon avspaseringstimar, om det ikkje er noko veldig særskilt som skjer på jobben som han må vere med på.  Høyres berre stress ut å ha ei overnatting på vegen.

Skrevet

For en drittmann! Det er din søsters store fest og han lager et problem ut av noen timers avspasering! Er han alltid så egoistisk?

Anonymous poster hash: 2b3e0...e12

Skrevet

Hvem mener du skulle betale for reise og opphold?

Jeg og mannen skal snart i bryllup til ett av mine søskenbarn og vi må betale 5000 kr for reise og opphold ( fikk hotelloppholdet til halv pris på black friday) + gave + mat++ Da er det bare meg og mannen som drar.

Blir mye dyrere når vi skal i konfirmasjon til væren og ungene skal være med.

Til Hi:

Utrolig dårlig dårlig av mannen din at han ikke prioriterer at dere får dratt i din søsters brylupp. Det er familie og du er i tillegg en veldig viktig del av alt siden du er forlover.

Prioriterer han sin egen familie på samme måte?

Jeg synes brudeparet skal arrangere det slik at gjestene ikke trenger å betale for å komme i bryllupet. 

Har aldri betalt for å være med i bryllup.. eller- jo. Måtte bo på hotell 1 gang, og da valgte jeg et sånn kjempebillig dritthotell. Betalte sånn 5-600,- for rommet. + Gave. 

Jeg hadde ikke betalt 5000 for å være med i et bryllup. Det synes jeg er galskap å forvente! Er dette vanlig? :o 

Hvis jeg skulle gifta meg akkurat nå, har 50% av gjestene eller fler ikke råd til å betale 5000,- for å delta i mitt bryllup. Det er èn dag. Kanskje to. For 5000,- fikk vi langhelg i Budapest på 5 stjerners hotell med boblebad på rommet og Sauna inkl flybilletter for begge to. 

Tror vi betalte mindre til og med. 

Synes ikke det er greit å forvente det altså. Sorry :P

Anonymous poster hash: 4d36e...bba

Skrevet

Jeg synes brudeparet skal arrangere det slik at gjestene ikke trenger å betale for å komme i bryllupet. 

Har aldri betalt for å være med i bryllup.. eller- jo. Måtte bo på hotell 1 gang, og da valgte jeg et sånn kjempebillig dritthotell. Betalte sånn 5-600,- for rommet. + Gave. 

Jeg hadde ikke betalt 5000 for å være med i et bryllup. Det synes jeg er galskap å forvente! Er dette vanlig? :o

Hvis jeg skulle gifta meg akkurat nå, har 50% av gjestene eller fler ikke råd til å betale 5000,- for å delta i mitt bryllup. Det er èn dag. Kanskje to. For 5000,- fikk vi langhelg i Budapest på 5 stjerners hotell med boblebad på rommet og Sauna inkl flybilletter for begge to. 

Tror vi betalte mindre til og med. 

Synes ikke det er greit å forvente det altså. Sorry :P

Anonymous poster hash: 4d36e...bba

Norges land er langt og det er da ikke uvanlig at familie ikke bor i samme byer. Da må man betale for reise og opphold om man vil delta.

Brudeparet kan ikke holde bryllup alle stedene familien bor. Gjestene må nesten komme dit bryllupet er.

Skrevet

Norges land er langt og det er da ikke uvanlig at familie ikke bor i samme byer. Da må man betale for reise og opphold om man vil delta.

Brudeparet kan ikke holde bryllup alle stedene familien bor. Gjestene må nesten komme dit bryllupet er.

Det er et faktum at folk ofte bor spredt, men jeg mener at man ikke kan forvente at mange bruker så mye penger for å komme til bryllupet. Man kan håpe, selvfølgelig, men da tenker jeg også at brudeparet kanskje bør sjekke billigere overnattinger til gjestene, for bestiller man som større gruppe får man ofte gode rabatter.

For mange er det umulig å bruke så mye penger, familie eller ei. Skulle jeg giftet meg og bedt personer som bodde langt borte, og disse måtte både reise og betale for overnatting ville jeg sagt at jeg ikke ville ha gave, men at jeg bare ville ha dem der.

Skrevet

Det er et faktum at folk ofte bor spredt, men jeg mener at man ikke kan forvente at mange bruker så mye penger for å komme til bryllupet. Man kan håpe, selvfølgelig, men da tenker jeg også at brudeparet kanskje bør sjekke billigere overnattinger til gjestene, for bestiller man som større gruppe får man ofte gode rabatter.

For mange er det umulig å bruke så mye penger, familie eller ei. Skulle jeg giftet meg og bedt personer som bodde langt borte, og disse måtte både reise og betale for overnatting ville jeg sagt at jeg ikke ville ha gave, men at jeg bare ville ha dem der.

Jeg har ikke skrevet noe om å forvente. 

Jeg har skrevet at om man vil delta må man betale reise og opphold om man bor langt unna. Kan ikke forvente at noen andre skal betale det for dere.

Mennen til hi er uansett kjip som ikke kan prioritere familie.

Skrevet

Mannen din er ikke mye til kar må jeg si. Det er søsteren din det er snakk om!

Jeg hadde kjørt hardt på at han må ta seg fri fredagen, eller om du har anledning til å kjøre med noen andre så får han komme etter. For en egoistisk fyr

Anonymous poster hash: 7e3ef...cca

Skrevet

Jeg har ikke skrevet noe om å forvente. 

Jeg har skrevet at om man vil delta må man betale reise og opphold om man bor langt unna. Kan ikke forvente at noen andre skal betale det for dere.

Mennen til hi er uansett kjip som ikke kan prioritere familie.

Jeg er enig i at man ikke kan forvente at andre skal betale for gjestenes reise og overnatting. Ville bare få frem at brudeparet heller ikke kan forvente at alle har råd til å komme. Jeg synes også det er greit å si fra at man ikke forventer gave om folk man ønsker tilstede får store utgifter pga. det og kanskje ikke har råd.

Enig i at His mann er kjip, men tror det kan ordne seg fint om Hi reiser fredag og mann og barn kommer på lørdagen. Tror det er den beste løsningen for alle. Men har en mistanke om at en kjip mann kanskje ikke vil være særlig positiv til å ta det ekstra ansvaret for barn på reise og ta ansvar for barnas påkledning før bryllupet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...