Gå til innhold

Hvordan kjennes et astmaanfall ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt anstrengelsesastma i mange år, er mye plaget av slim og hoste, men har aldri hatt astmanfall. Bruker bare forebyggende medisiner (flutiform), har ikke anfallsmedisiner i det hele tatt. Men nå er jeg så veldig tung i pusten, hører det piper litt. Det er skikkelig ubehagelig, har ikke kjent det sånn før, kan det være astmaanfall? Er det noe jeg kan gjøre for å få kontroll på dette på egenhånd?

Anonymous poster hash: f5850...769
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det minner mest om å puste igjennom et skikkelig tykt gammelt ullteppe, slike min mormor hadde da jeg var liten. Og så svir det litt sånn brennende, slik at man kjenner blodsmaken i både munnen, og øverst i lungene.

Men kan nok kjennes annerledes ut for andre.

Anonymous poster hash: e6b86...f93

Skrevet

som å dekke for nesten å puste gjennom ett sugerør har jeg hørt :/

Anonymous poster hash: f58bc...278

Skrevet

som å dekke for nesten å puste gjennom ett sugerør har jeg hørt :/

Nesa...

Skrevet

Jeg hadde anstrengelsesastma da jeg var liten. Jeg hyperventilerte når jeg fikk høy pust og puls. Var aldri i tvil, det var heftige anfall.

Anonymous poster hash: d9cb2...549

Skrevet

Jeg synes det minner mest om å puste igjennom et skikkelig tykt gammelt ullteppe, slike min mormor hadde da jeg var liten. Og så svir det litt sånn brennende, slik at man kjenner blodsmaken i både munnen, og øverst i lungene.

Men kan nok kjennes annerledes ut for andre.

Anonymous poster hash: e6b86...f93

Hva gjør du når du får anfall?

Anonymous poster hash: f5850...769

Skrevet

Jeg er sånn når jeg er tungpustet å må ta medisin. Får jeg astmaanfall så tetner det helt, jeg trekker inn pusten, men kjenner at det ikke kommer inn nok oksygen (vanskelig å forklare), smerter i brystet/svie.

Prøv å få deg litt frisk luft, trykk pusten godt å host hardt. Det hjelper innimellom på meg om jeg har glemt medisinen min. Hvis ikke så ringer du legen. Astmaen din kan ha forverret seg. Det begynte med anstrengelsesastma hos meg også.

Anonymous poster hash: 54697...dfc

Skrevet

Jeg er sånn når jeg er tungpustet å må ta medisin. Får jeg astmaanfall så tetner det helt, jeg trekker inn pusten, men kjenner at det ikke kommer inn nok oksygen (vanskelig å forklare), smerter i brystet/svie.

Prøv å få deg litt frisk luft, trykk pusten godt å host hardt. Det hjelper innimellom på meg om jeg har glemt medisinen min. Hvis ikke så ringer du legen. Astmaen din kan ha forverret seg. Det begynte med anstrengelsesastma hos meg også.Anonymous poster hash: 54697...dfc

Trekk pusten godt skulle det stå...

Anonymous poster hash: 54697...dfc

Skrevet

Ved anfall var det nesten vanskeligst å puste UT, ikke inn

Anonymous poster hash: 426f8...acf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...