Gå til innhold

Hvor mye klær trenger egentlig barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler mengden av klær vi har suger all energi ut av meg. Det er hauger med klær overalt.

Har 3 barn på 1 år, 5 år og 7 1/2 år.

Hvor mye klær til hver trengs det egentlig? Hvordan er det hos dere?

Anonymous poster hash: 4ce06...c3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kan jo klare seg med ganske lite egentlig, men da må man jo vaske og handle oftere. Vi har ganske mye tøy til barna, delvis fordi vi er heldige og arver mye fint tøy og jeg handler også mye på salg. De er aktive jenter som er mye ute og sliter mye på klær, så godt å ha litt å ta av.

Skrevet

De trenger ikke mye. Det gjør ikke du heller. Så lenge du har nok til å holde deg varm er det egentlig nok, men de fleste vil ha litt mer.

Anonymous poster hash: e4ed2...b3a

Skrevet (endret)

Trenger ikke så mye.. :) Så lenge alle er glade, gode og varme   :)

Endret av Lizzz
Skrevet

Vi har tre gutter.

Eldste (6 år) har ca 5 hverdagsbukser, 4 stilongs, 8 tynne ullgensre, 3 tynne bomullsgensre, 4 collegegensre, i till noen finere bukser og skjorter, nattøy, noe fleece, strikkagensre o.l.

Mellomste arver jo alt, mye er da slitt så han får noe nytt i tillegg. Han har rundt 10 bukser, 20 gensre av variabel tjukkelse,10 tynne ullgensre, 2 stilongser (de var utslitt gitt!), 2 strømpebukser, og finklær, fleece, psv.

Babyen arver virkelig alt, har bare kjøpt noe nytt ulltøy til ham. Han har vel 15 bodyer, 15 bukser, 20 gensre, 10 nattdrakter,og mye annet.

Nå skal det sies at de har flere størrelser i bruk samtidig. Noe litt for lite og noe litt stort. De bryr seg heldigvis ikke så mye om klær enda og mellomste synes det er stas å arve 😀

Anonymous poster hash: 19e81...539

Skrevet

Jeg tenker det er en balanse mellom hvor ofte du orker å vaske og at skapene ikke skal flyte.

Mine gutter har vel en seks-sju av hverdagsklesplagg som bukser, tynne ullgensere (brukes om vinteren), bomullsgensere (sommerbruk), t-skjorter og shorts. Da slipper vi å vaske flere typer vask daglig, men slipper overfylte skuffer. I tillegg typ to-tre skjorter, to penbukser, et par mellomlagsplagg, tre-fire stillongser, vinterjakke, allværsjakke.

Anonymous poster hash: 40442...781

Skrevet

Dere har garantert klær som dere liker og bruker. Og en del klær som sjeldent eller aldri brukes, men som KUNNE vært brukt.

Kvitt deg med sistnevnte så blir det nok mer orden.

Her har vi særlig arvet mye bukser i ymse stoffer som aldri blir brukt. Sånn type bomullsbukser med masse lommer. Eller utvasks bomullstopper.

De er nå kluter eller hos fretex

Anonymous poster hash: f291c...8e7

Skrevet

min har altfor mye,men er på en måte deilig også, for da gjør det ikke noe om jeg venter litt med klesvasken :)

Skrevet

Det er ikke mengden klær som er problemet, men hvor organisert du og mannen er. Det skal selvfølgelig ikke være hauger med klær noe sted. Klær skal enten henge i skapet eller ligge i skuffer, være på kroppen til barnet, eller i skittentøyskurven. Vi har ganske mye tøy til sønnen vår, fordi vi har kjøpt en del nytt, fått mye i gaver, og kjøpt en del brukt. Han er alltid mellom omtrent tre størrelser samtidig og trenger både ull, bomull, pentøy osv. Men vi har et godt system og det er aldri rot eller føles uoverkommerlig.

Anonymous poster hash: 09b8f...06d
Skrevet

Det store flertall av norske barn har i alle fall svært mye mer klær enn det de faktisk trenger.

I realiteten handler det om å finne et balansepunkt mellom mengde klær vs. klesvask.

Anonymous poster hash: a4994...3a2

Skrevet

Av enkelte plagg har vi altfor mange, ene barnet har f.eks 20-25 sett nå ullundertøy. Samme barnet hadde i sommer minst 20 shortser og enda flere t-skjorter. Det skal sies at dette er fordi vi er heldige å arve til barna.

Anonymous poster hash: 54142...340

Skrevet

Av enkelte plagg har vi altfor mange, ene barnet har f.eks 20-25 sett nå ullundertøy. Samme barnet hadde i sommer minst 20 shortser og enda flere t-skjorter. Det skal sies at dette er fordi vi er heldige å arve til barna.

Herre min hatt for noen mengder! Hvordan orker dere ha så mye liggende? Blir helt svett ved tanken på hvor mye folk samler opp. Få ut overfloden, er så herlig. 👍

Skrevet

Vi har også alt for mye klær! Hauger og ja.. kommer ikke "ovenpå" uansett hvor mye jeg vasker. 
Tenker ofte at jeg skulle kasta alt, og kjøpt inn en ny, minimalistisk garderobe. 3 gensere, bukser, par sokker, tskjorter og strømpiser til hver! Men det hadde blitt 60 plagg likevel (+ 30 truser og 3 bh'er), så har bare tenkt at jeg koser meg med hævven min, jeg ;) 

Anonymous poster hash: 97697...931
Skrevet

Ikke mye!

Jeg syns det virker som om de uansett har 3-4 yndlingsgensere, 2-3 yndlingsbukser osv.

Anonymous poster hash: e9743...fb4

Skrevet

Herre min hatt for noen mengder! Hvordan orker dere ha så mye liggende? Blir helt svett ved tanken på hvor mye folk samler opp. Få ut overfloden, er så herlig. 👍

Som skrevet tidligere, ungene arver en del tøy og da kan man ikke akkurat bestemme selv hva man får. I tillegg sliter ene barnet veldig på klærne så f.eks ullundertøy er det bare kjekt å ha mye av. Men ja, er fullt i alle skuffer og skap ja...

Skrevet

Vi har også alt for mye klær! Hauger og ja.. kommer ikke "ovenpå" uansett hvor mye jeg vasker.

Tenker ofte at jeg skulle kasta alt, og kjøpt inn en ny, minimalistisk garderobe. 3 gensere, bukser, par sokker, tskjorter og strømpiser til hver! Men det hadde blitt 60 plagg likevel (+ 30 truser og 3 bh'er), så har bare tenkt at jeg koser meg med hævven min, jeg ;)

Hvorfor skulle du kaste alt og så kjøpe nytt. Kan du ikke bare kvitte deg med det du ikke trenger og ta vare på en minimalistisk garderobe?

Skrevet

Hvorfor skulle du kaste alt og så kjøpe nytt. Kan du ikke bare kvitte deg med det du ikke trenger og ta vare på en minimalistisk garderobe?

For å starte på nytt. Hvis jeg skal gå gjennom det jeg har og plukke ut, vil jeg jo ikke kaste noenting...

Skrevet

Da jeg vokste opp var regelen at dersom man måtte vaske tøy fordi skittentøyskurven var full, ikke fordi man manglet noe, hadde man for mye. Denne har jeg tatt med meg videre både for meg selv og for barna. Vi arver mye, men vi gir mye videre igjen både til venner og til Fretex. Har også praktisert lange perioder med shoppestopp for å få ned "beholdningen" på det vi har

Anonymous poster hash: b54c5...766
Skrevet

Her har barna alt for mye klær og 😣

Må på butikken for å kjøpe enda en ny kommode til jenta i dag faktisk. Hun har fin klær i egen kommode og hverdagsklær i en anna kommode ✌🏼

Anonymous poster hash: e0a5f...e7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...