Gå til innhold

Kan forholdet reddes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor høst tok jeg slankeoperasjon. Har gått ned 32 kilo og har 4 kilo igjen.

I romjula, lille nyttårsaften oppdaget jeg at samboeren gjennom 14 år hadde sexta med tre andre damer. Med to av de hadde han avtalt sexbesøk med på neste reisejobber.

Hun siste skulle invitere han på besøk og lære han "opp" i bruk av sexleketøy.

Jeg ble selvsagt drit forbanna og forholdet tok slutt.

Han sier han angrer og vil ha med tilbake, det har han vært klar på hele veien.

Han sier at han gjorde dette fordi han ønsket bekreftelse for han føler jeg får så mye. Helt feil måte å gjøre det på.

Vi bor fortsatt sammen og jeg elsker han men jeg har så vanskelig med å stole på han, og jeg gruer meg virkelig til hver gang han er på reisejobb (1-2 uker på hotell).

Han har sagt at jeg kan si hva han skal gjøre for å bevise for meg at han er alene og ikke gjør noe med andre, men hva slags bevis skal jeg be om?

Hvordan bygge opp den tilliten igjen?

Orker ikke tanken på sex engang, hva hvis han tenker på de?

Vi har tre barn, hus og lån så er ikke bare å gå heller. Jeg elsker han og vil bare ha han men ja :(

Anonymous poster hash: 8ae08...22a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva hadde slankeoperasjon med dette å gjøre?

Anonymous poster hash: 062a2...881

Skrevet

Jeg er nok mindre opptatt av utroskap enn de fleste damene her inne. Jeg hadde tilgitt mannen. Men det er avhengig av at han velger meg.

Unnskyldinger for hvorfor han er utro hadde jeg ikke giddet å høre på.

Benytt denne sjansen til å freshe opp sexlivet deres. Finn på noe nytt. Overrask hverandre. Oppdag hverandre på nytt.

Anonymous poster hash: 6d158...4d2

Skrevet

Mange opplever dette etter en slankeoperasjon. Er ikke så uvanlig. Og mange forhold ender med brudd.

Anonymous poster hash: 8cd3f...d8e

Skrevet

Om forholdet kan reddes avhenger av om tilliten kan bygges opp igjen.

Personlig har jeg problemer med å stole på en som har løyet for meg over tid. Erfaringsmessig ser det ut som at om den barrieren først er brutt er det enklere å lyve neste gang.

Anonymous poster hash: 54960...021

Skrevet

Hva har dette med slankeoperasjonen å gjøre? 

Anonymous poster hash: ca3a4...354
Skrevet

Hva hadde slankeoperasjon med dette å gjøre?

Anonymous poster hash: 062a2...881

Han mener jeg får mer oppmerksomhet fra menn etter at jeg ble tynn og derfor sexta han med de damene

Skrevet

Han mener jeg får mer oppmerksomhet fra menn etter at jeg ble tynn og derfor sexta han med de damene

Svært dårlig unnskyldning. Han får ta ansvaret for handlingene sine selv. Ikke komme med syltynne bortforklaringer.

Anonymous poster hash: 6d158...4d2

Skrevet

Så han prøver å legge skylde for hans handlinger over på deg med andre ord...

Æsj!

Skrevet

Det er hans skyld, og kun hans skyld. 

Anonymous poster hash: b1b40...7a7
Skrevet

Når han begrunner sin utroskap - med flere og over tid, og også planlagt frem i tid - på den måten han gjør, da legger han, som en over sier, skylden over på deg. Dvs. han fraskriver seg ansvaret for egne handlinger. Det er din skyld at han var utro. Han takler ikke at han nå har fått en kone som er så attraktiv at andre legger merke til henne, han har så dårlig selvtillit at han ikke takler at andre er interessert i deg.

Men uansett hvordan han snur og vender på dette, så er det han som har så dårlig selvtillit at han ikke takler at du er attraktiv, det er han som valgte å være utro med flere. Det er han  som fortsatt hadde vært utro om du ikke tilfeldigvis hadde oppdaget dette. Det er han som har ødelagt tilliten i forholdet, og det må han innrømme.

Før han innrømmer sitt ansvar for utroskapen og årsaken (årsaken er ikke at du er blitt attraktiv, årsaken er hans manglende selvtillit og ev. frykt) til utroskapen, før det har forholdet ikke noe som helst sjanse til å få tilbake tillit og respekt.

Skal dere ha noen som helst sjanse så må dere i parterapi.

Er han villig til det? Jeg tviler på at han er villig til det, for da må han foran en tredjeperson og fagperson innrømme alt, og det virker han ikke som typen til å gjøre.

Skal dere fortsette forholdet tror jeg også at det kan bli nødvendig at han bytter til en jobb hvor han ikke er så lenge borte. Er han villig til det også?

Et uhell i fylla kunne jeg sikkert kommet over, men gjentatt utroskap med flere over tid, det hadde jeg ikke akseptert. Så jeg hadde latt ham gå.

Anonymous poster hash: f5fea...931

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...