Gå til innhold

Mine, dine... Hva med morsdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke noe spesielt godt forhold til hverken mor eller stemor. Men i fjor kom stemor meg i forkjøpet og inviterte oss dit. Dette hadde jeg jo glemt frem til hun inviterte oss igjen for noen dager siden. Det betyr at jeg må droppe min mor i år også på morsdagen.

Er som sagt ikke så nær noen av de, men får samtidig dårlig samvittighet for å ikke dra innom begge, og spes at min mor blir "oversett" på andre året, fordi stemor ber først og jeg ikke er god på å si nei..

Spm er vel, kan man feire morsdagen i dag? Eller blir det teit?

Anonymous poster hash: b296d...23d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart det er bedre med en feiring /oppmerksomhet i dag enn ingenting! Men hvorfor kan dere ikke gå innom begge i morgen?

Din syemor burde uansett forstå det hvis du sier at dere skal til din mor akkurat denne dagen.

Skrevet

Moren min bor et stykke unna så det går et par timer bare i kjøring t/r, da blir det nok knapt med tid.

Men hvis det ikke blir teit å feire i dag så kan vi jo ta det i dag hvis det passer for henne :)

Skrevet

Hat dere tradisjon for å feire morsdagen i din familie?

Gjorde dere det da du vokste opp. Pleide du å gjøre stas på din mor, eller er dette bare noe du nå føler fordi de kanskje gjør det i din manns familie??

I min familie har vi pleid å "feire" dager. De gjorde vi når jeg og min søster var små og vi har fortsatt etter vi ble voksen. Det handler ikke om store greine, men ting som et kort, en blomst, da vi vokste opp bakte vi kake til mamma osv.

Nå bor vi lagt unna. Jeg sender alltid SMS til mamma på morgenen og vi ringes utpå dagen. Noen ganger har seg sendt et hyggelig kort i posten, enkelte ganger har jeg og søster'n sammen sendt en blomst eller en liten gave i posten.

I mannens familie har de aldri feiret eller på noen måte markert slike dager. Men etter at svigermor fant ut af vi gjør små ting for mine foreldre og at ungene feirer mor og far her i huset, har hun blitt litt snurt over manglende oppmerksomhet...... Merkelig det der gitt - det som absolutt aldri var viktig da hennes egne barn vokste opp er plutselig blitt veldig viktig!

Anonymous poster hash: 8c376...136

Skrevet

Hvorfor inviterer ikke din mor? Ut fra hovedinnlegget så er det sånn at stemor inviterer og mor ikke inviterer? Dersom jeg vil ha en markering av morsdagen, så må jeg jo invitere de jeg vil skal være med å markere og gjør jeg kkke det, så får jeg sitte i sofaen med kaffe og sjokolade alene. Ville dratt til stemor og droppet mor

Anonymous poster hash: bf24b...7ed

Skrevet

Hvorfor inviterer ikke din mor? Ut fra hovedinnlegget så er det sånn at stemor inviterer og mor ikke inviterer? Dersom jeg vil ha en markering av morsdagen, så må jeg jo invitere de jeg vil skal være med å markere og gjør jeg kkke det, så får jeg sitte i sofaen med kaffe og sjokolade alene. Ville dratt til stemor og droppet mor

Anonymous poster hash: bf24b...7ed

Det er sant. Hun har ikke bedt, og hun pleier heller ikke å gjøre det.

Men jeg har ikke samvittighet til å la vær. Vi har pleid å feire morsdagen, alltid gjort det. men det har vært på selve dagen. Har tenkt at bursdager kan feires en annen dag enn selve dagen, men ble litt usikker på hva som er ok når det kommer til mors/farsdag. Men da finner vi på noe i dag. Så blir alle fornøyd :)

Skrevet

Inviter de begge hjem til dere. Problem løst.

Anonymous poster hash: 18536...e5b

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke sier nei? Enkelt: " Takk for invitasjonen, men i år skal jeg overraske min egen mor".

For det kan du nemlig. Vente på invitasjon på morsdag er teit, man drar bare og overrasker med kake og blomster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...