Gå til innhold

Merkelig spm... spiser mat i søvne...?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på seroquel og tatt det i noen uker nå.. De siste nettene har jeg spist i søvne ?!?!?! Er helt sjokkert, våkner opp ved tallerken ved sengen og tydligvis at jeg har spist noen brødskiver om natten uten at jeg husker dette.. Er ikke dette veldig rart? er litt bekymret for dette..

Anonymous poster hash: 2c7f3...73a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker som om du har begynt å gå i søvne. Jeg kjenner ikke til den medisinen spesielt, men den har kanskje også som bivirkning økt matlyst?

Jeg ville tatt dette opp med legen din, for det er jo ikke noe bra om du begynner å gå rundt i søvne. Greit så lenge du bare holder deg til trygge ting, men det har du jo ingen garanti for.

Ta det opp med legen din, du :)

Anonymous poster hash: 3c9bc...e48
Skrevet

Huff, ja jeg gikk mye i søvne som barn da... Og kunne finne på masse rare ting.. Litt skummelt å våkne opp om morgen og ikke kunne huske å spise mat på natten, hva hvis jeg kveles eller noe? Har aldri spist i søvne før...

Skrevet

Åh, så godt å lese at jeg ikke er alene... Selvsagt ikke godt på en positiv måte men...

Jeg har gått på seroquel i mange år, og den forbanna bivirkningen gir seg ikke heller... 1-2 timer etter inntak av den tabletten så er jeg så sulten at jeg holder på å dø på meg... Og selvom jeg blir så sløv at jeg føler meg full, eller faktisk har sovnet, så er det spising av mat. Enten i halvveis komatilstand eller i søvne...

Det er forferdelig kjedelig egentlig... Men samtidig eier jeg ikke matlyst på dagtid og får knapt i meg mat, så sånn sett er det jo greit likevel. Da får jeg ihvertfall i meg næring på natta...

Men vær obs på vektøkning... Snakk med legen din om dette.

Anonymous poster hash: fbd2d...714

Skrevet

Jeg har opplevd det samme. Gikk fra 300 mg og ble litt mer sulten på kvelden til 450 mg der jeg ikke husket at jeg spiste før jeg så tallerkener på nattbordet. Skummelt, og veldig irriterende, så jeg trappet ned igjen. 

Anonymous poster hash: 5781d...4eb
Skrevet

Oiii... jeg har samme problemet.. får sånn "munchies" etter 1-2 timer etter at jeg tar medisinene og husker ikke hva jeg gjør... Våknet opp idag med tallerken med et par halve osteskiver på fatet.. Og husker IKKE at jeg spiste.. 

På dagtid har jeg lite matlyst også og da er det greit å spise. Synes jeg har lagt på meg på magen, ,men jeg prøver å trene og være aktiv.... 

Ang vektøkning finnes det da noe medisiner for det for å unngå? Jeg føler at jeg må ta medisinene for de har reddet mitt liv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...