Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #1 Skrevet 10. februar 2017 Etter to døgn på sykehuset med sønnen min som har hatt en operasjon er jeg så glad for at vi har dette flotte helsevesenet her i Norge. Flinke sykepleiere og leger. Mat så mye vi ønsket, og en varm og god seng. Anonymous poster hash: 03548...b5b
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #2 Skrevet 10. februar 2017 Det samme tenkte jeg etter 2 svangerskap som ga oss to fine barn uten 1 krone i utgifter fra helsevesenet. Før det mistet vi 4 ganger og behandlingen på Kvinneklinikken var enestående i den tøffe tiden! Fikk utredning og støtte gjennom de neste svangerskapene. Håper alt er bra med deg og sønnen nå! Anonymous poster hash: f3013...ede
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #3 Skrevet 10. februar 2017 Jeg er enig med deg. Fikk selv oppleve det med ene barnet mitt på sykehus 1 mnd. God bedring til gutten din <3 Anonymous poster hash: 441b3...e9c
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #4 Skrevet 10. februar 2017 Barna går også gratis på skole Anonymous poster hash: 4e4f1...a4f
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #5 Skrevet 10. februar 2017 Da er vi to! Anonymous poster hash: aea2c...e41
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #6 Skrevet 10. februar 2017 Jeg betaler også stort sett min skatt med glede, selv om jeg nok synes jeg betaler sikkert nok. Her i huset er den ene voksne kronisk syk og har kostet helsevesenet millioner av kroner i form av operasjoner, innleggelser, medisiner, proteser osv. Ett av barna er ks-barn, et annet gav meg store helsemessige problemer i svangerskapet. I dag har de gratis skole osv. I høst lå jeg på sykehus en uke og var sykemeldt i flere uker, med full lønn. Jeg har ikke noe å klage på, akkurat likedan som de aller fleste andre norske innbyggere. Vi trakk livets vinnerlodd vi, vi som var så heldige å bli født i Norge. Anonymous poster hash: 8ebb3...1ee
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #7 Skrevet 10. februar 2017 Det gjør jeg og. Jeg veldig takknemlig for at jeg har fått full lønn mens jeg har vært sykmeldt et år, og får penger mens jeg går på AAP. Jeg er glad for at jeg kan være syk uten å måtte bekymre meg altfor mye om penger Anonymous poster hash: c9809...353
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #8 Skrevet 10. februar 2017 Samme her. Da mannen min ble utsatt for en ulykke, og ambulansen kom før 10 minutter var gått, helikopteret lettet innenfor 3 timer og alle pleiere, leger og kirurger sto på pinne for oss på sentralsykehuset - da skjønte jeg hvilket gigantisk og fantastisk apparat vi har til å fange oss opp. Han døde av skadene han pådro seg. Men min takknemlighet overfor de menneskene som møtte oss på veien, den er umulig å måle. Jeg var imponert over måten de behandlet ham på og omsorgen de viste oss pårørende - det kommer jeg aldri til å glemme. Anonymous poster hash: 333ea...a89
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2017 #9 Skrevet 11. februar 2017 Helt enig. Etter Tre operasjoner på Radiumhospitalet, og to på det lokale sykehuset, er jeg sjeleglad vi betaler skatt og for det flotte helsevesenet vi har i Norge ❤💪 Anonymous poster hash: d528f...d3f
Nullstress;) Skrevet 11. februar 2017 #10 Skrevet 11. februar 2017 Samme her. Da mannen min ble utsatt for en ulykke, og ambulansen kom før 10 minutter var gått, helikopteret lettet innenfor 3 timer og alle pleiere, leger og kirurger sto på pinne for oss på sentralsykehuset - da skjønte jeg hvilket gigantisk og fantastisk apparat vi har til å fange oss opp. Han døde av skadene han pådro seg. Men min takknemlighet overfor de menneskene som møtte oss på veien, den er umulig å måle. Jeg var imponert over måten de behandlet ham på og omsorgen de viste oss pårørende - det kommer jeg aldri til å glemme. Anonymous poster hash: 333ea...a89 Så trist å høre om mannen din 💖 Jeg beklager 💖
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2017 #11 Skrevet 11. februar 2017 Barna går også gratis på skole Anonymous poster hash: 4e4f1...a4f Fordi vi betaler skatt ja. Anonymous poster hash: c164b...187
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2017 #12 Skrevet 11. februar 2017 Hadde samme følelsen da vår minste ble innlagt på sykehuset i en alder av 8 uker. Utrolig takknemlig for helsepersonellet! Anonymous poster hash: 7b50c...060
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2017 #13 Skrevet 11. februar 2017 Så trist å høre om mannen din 💖 Jeg beklager 💖 Trist var det, ja. Men takknemligheten i sin reneste form er der likevel. Overfor ham, for de fantastiske årene sammen. Og som nevnt, overfor menneskene som gjorde sitt beste for oss. Jeg føler meg heldig tross alt. Anonymous poster hash: 333ea...a89
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2017 #14 Skrevet 11. februar 2017 Det gjør jeg også! Mitt barn holdt på å dø i magen. Det ble oppdaget i siste liten og han kom ut med akutt keisersnitt. Etter fødsel lå han på intensiv i én uke. Vi møtte så fantastisk helsepersonell at jeg fortsatt kan bli på gråten bare av å tenke på det. Takknemlig for at jeg slapp å bekymre meg for penger midt i all annen bekymring. I tillegg betaler jeg gjerne skatt for at de som ikke er like heldig skal ha et sikkerhetsnett. Hvis alternativet er amerikansk modell er jeg ekstremt glad for skatten jeg betaler. Anonymous poster hash: eaa90...2d6
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2017 #15 Skrevet 11. februar 2017 De. Gjør jeg også. Har et barn med et handicap selv, lege, fysioterapeut, ergoterapeut, hjelpemidler, alt er gratis frakt henne Ikke betaler vi så mye skatt heller, mange sammenlignbare land betaler mer, og må likevel ha dyre helseforsikringer, Sveits f.eks Anonymous poster hash: 6f4f3...883
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2017 #16 Skrevet 11. februar 2017 Etter to døgn på sykehuset med sønnen min som har hatt en operasjon er jeg så glad for at vi har dette flotte helsevesenet her i Norge. Flinke sykepleiere og leger. Mat så mye vi ønsket, og en varm og god seng. Anonymous poster hash: 03548...b5b Samme her! Jeg bruker en medisin som koster 8000 hver 3.uke. I fjor opererte sønnen min, både jeg og sønnen fikk sove gratis på enerom i gode senger, fikk god gratis mat og drikke når vi møtte ønske, fantastiske gratis sykepleier som gjorde alt for at vi skulle ha det bra, gratis fysioterapeuter, gratis hjemreise i taxi, noe som tok tre timer, gratis oppfølging osv. Vi har det så fantastisk bra her i Norge at jeg har ikke ord, og jeg blir bare så sont når folk klager!! 😡 Så håper dette blir en tråd der vi hyller det norske velferdsstaten i stedet for å klage! Anonymous poster hash: e455e...fdc
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2017 #17 Skrevet 11. februar 2017 Betaler også med glede, vi er utrolig heldig. Tror faktisk jeg enda ikke har møtt noen som er missfornøyd med å måtte betale skatt. Anonymous poster hash: 5f471...24f
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2017 #18 Skrevet 11. februar 2017 Jeg er kronisk smertepasient og har innoperert nevrostimulator som jeg har byttet mange ganger, et system koster mange millioner. Min eldste var prematur og lå på nyfødtintensiven i 6 uker, jeg lå på den vanlige intensiven i 8 dager. Barna har gått på barnehage og får på skole. En barnehageplass koster 10.000 pr mnd pr barn, vi betaler bare 2500 pr mnd Vi betaler 3600? I veiavgift, en meter veg koster 50.000 å opparbeide med grunnarbeid, vi betaler altså for noen cm hver i året. Vi i min familie har med andre ord fått veldig mye mer enn vi har ytt, og både jeg og mannen har godt betalte jobber og tilsammen betaler vi nesten 40.000 i skatt pr mnd, og de betales med glede. Den norske modellen hvor du yter etter evne og får etter behov er verdens beste! Anonymous poster hash: f8620...36a
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2017 #19 Skrevet 11. februar 2017 Fordi vi betaler skatt ja. Anonymous poster hash: c164b...187 Ehhh jaaa var derfor jeg nevnte det. Anonymous poster hash: 4e4f1...a4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå