Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #1 Skrevet 10. februar 2017 2 etg. Hva lønner seg, bakkeplan pluss en etg over. Eller bakkeplan og kjeller? Flat tomt eller skrå tomt (blir delvis kjeller i så fall). Mange små rom eller få store rom? Anonymous poster hash: 625e2...f18
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #2 Skrevet 10. februar 2017 Du bør vel først få deg tomt og så jobbe ut fra den. Jeg ville hatt både kjeller og loft ( 3 etg) Anonymous poster hash: 8d024...ddb
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #3 Skrevet 10. februar 2017 Enig med hun over, skulle jeg først ha bygget ville jeg hatt både kjeller og 2. etasje, evt kjeller og halvetasje (2. etasje med skråtak) Anonymous poster hash: 32ba4...2cc
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #4 Skrevet 10. februar 2017 3 etg er ikke aktuelt. Fly i trapper dagen lang. Kjøper vel ikke tomt før jeg vet hva som lønner seg, hahahaha, dagens beste. Anonymous poster hash: 625e2...f18
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #5 Skrevet 10. februar 2017 Unngå kjeller viss du kan!! Anonymous poster hash: 46bf9...db7
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #6 Skrevet 10. februar 2017 Du spør på feil forum. Spør på et manneforum i stedet. Bygging og slikt er mannespørsmål. Inventar, interiør osv derimot er kvinnespørsmål. Anonymous poster hash: 1fc22...386
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #7 Skrevet 10. februar 2017 Du spør på feil forum. Spør på et manneforum i stedet. Bygging og slikt er mannespørsmål. Inventar, interiør osv derimot er kvinnespørsmål. Anonymous poster hash: 1fc22...386 ? Hun har fått svar. Hun må vite hvordan tomten er før hun velger hustype for flat, hellende eller bratt tomt. Hun kan ikke velge hus først og så kjøpe tomt. Anonymous poster hash: 8d024...ddb
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #8 Skrevet 10. februar 2017 Det som lønner seg er å planlegge ut i fra tomten. Opparbeidelse av tomt kan bli en dyr affære, og her må man tenke ut i fra hva grunnen består av; - trenger man murer? - må det skytes? - behøver man å kjøpe fyllmasse? Når det gjelder utformelsen av huset er det greit å ha en hovedetasje, gjerne på bakkeplan, der man har de fasilitetene man trenger. Nedfelt Kjeller kan være gunstig dersom man har skrå tomt, men kan være et dumt valg dersom tomten er fuktig/rå. Anonymous poster hash: dcec4...b25
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #9 Skrevet 10. februar 2017 Hvis jeg hadde vært dere så ville jeg ha valgt 1 tomt som er stort nok til to fulle etasjer, hvor det er tilpasse livsløp i 1.etg, dvs vindfang/ gang, stue, kjøkkenet,wc, bad, soverom, vaskerom, boder, gjerne stor dobbel garasje med direkte tilknytting til huset,som man skal bli gammel i. Om du hater husarbeid og har støv på hjernen, bygg iallefall ikke i 3 etasjer. Du kommer til å bli irritert over alle trappene. Det vet jeg alt om! Barndomshjemmet mitt var sånn. Anonymous poster hash: f1d94...586
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2017 #10 Skrevet 10. februar 2017 Hvis jeg hadde vært dere så ville jeg ha valgt 1 tomt som er stort nok til to fulle etasjer, hvor det er tilpasse livsløp i 1.etg, dvs vindfang/ gang, stue, kjøkkenet,wc, bad, soverom, vaskerom, boder, gjerne stor dobbel garasje med direkte tilknytting til huset,som man skal bli gammel i. Om du hater husarbeid og har støv på hjernen, bygg iallefall ikke i 3 etasjer. Du kommer til å bli irritert over alle trappene. Det vet jeg alt om! Barndomshjemmet mitt var sånn. Anonymous poster hash: f1d94...586 Glemte å svare ang rom størrelse, heller færre rom med store størrelse enn mange små. Vi har iallefall bygd det sånn Deilig med romslige rom, for da blir det mye enklere med husvask også Anonymous poster hash: f1d94...586
vetra Skrevet 10. februar 2017 #11 Skrevet 10. februar 2017 Det er mest vanlig å kjøpe tomt først. Velge beliggenhet. Deretter setter man opp et hus som passer tomten. Selv foretrekker jeg hus uten kjeller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå