Gå til innhold

Bostøtte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har DnB, har dere fått den inn enda?

Anonymous poster hash: 47279...811

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det byttet dato på utbetaling av bostøtte til den 20? Det har jeg fått elektronisk brev om i alle fall..

Anonymous poster hash: c1425...615

Skrevet

Den har fått ny innbetalings tid og det er den 20 i hver månede. Og helt ærlig det er så teit for det passer så dårlig med regninger og det som er.....

Anonymous poster hash: 172ed...e2b
Skrevet

OK, takk for svar.

Anonymous poster hash: 47279...811

Skrevet

Bytta dato ja. Har 200kr til den 20.. gikk akkurat rundt før :(

Anonymous poster hash: 73518...1c2

Skrevet

Den har fått ny innbetalings tid og det er den 20 i hver månede. Og helt ærlig det er så teit for det passer så dårlig med regninger og det som er.....

Samme her. Jeg har ingen slingringsmonn overhodet i økonomien, så jeg forstår ikke hvordan jeg skal få dette til fremover :/

Utbetalingen som kommer nå er jo egentlig for januar, selv om den i praksis brukes i februar, men nå må denne brukes for marshusleien.

Anonymous poster hash: 5d889...394

Skrevet

Lurer på hva grunnen er for at de har flyttet utbetalingene jeg. Og om man kunne klaget om dette til husbanken. 

Skrevet

Lurer på hva grunnen er for at de har flyttet utbetalingene jeg. Og om man kunne klaget om dette til husbanken. 

Om mange nok klager formelt, eller helst samlet, da kanskje man kommer noen vei. Men tror ikke hver enkelt av oss når noen vei.

Klassisk eksempel på at byråkrater ikke har bakkekontakt med virkeligheten for de de lager bestemmelser for.

Skrevet

Så sant så sant. Og mannen i gate lider for det. Slitsomt. 

Skrevet

Hvorfor planlegge økonomien så dårlig at man går uten penger? Er vel bare å legge av litt så man har noe å ta av ved utgifter man ikke har regnet med. Håper ikke dere har barn, hva hvis barnet blir sykt og trenger medisiner?

Anonymous poster hash: b2648...6bd

Skrevet

Hvorfor planlegge økonomien så dårlig at man går uten penger? Er vel bare å legge av litt så man har noe å ta av ved utgifter man ikke har regnet med. Håper ikke dere har barn, hva hvis barnet blir sykt og trenger medisiner?

Du har ingen forståelse for at folk er i forskjellige situasjoner, at det ikke "bare er å legge av litt penger", at ting kan ha oppstått etter at man fikk barn, at man mistet jobben osv.?

Skrevet

Om mange nok klager formelt, eller helst samlet, da kanskje man kommer noen vei. Men tror ikke hver enkelt av oss når noen vei.

Klassisk eksempel på at byråkrater ikke har bakkekontakt med virkeligheten for de de lager bestemmelser for.

Det vil nok ikke hjelpe, for årsaken til at utbetalingen er flyttet er fordi bostøtten nå blir beregnet etter det som faktisk er innrapportert på deg som inntekt for januar. Arbeidsgivere/nav oa. har frist på seg til 5. februar med å rapportere inn, og da rekker ikke Husbanken å få vedtak og utbetalinger ferdige til den 10. Derfor er det fra nå av den 20. 

Anonymous poster hash: 3b597...b01

Skrevet

Du har ingen forståelse for at folk er i forskjellige situasjoner, at det ikke "bare er å legge av litt penger", at ting kan ha oppstått etter at man fikk barn, at man mistet jobben osv.?

Sånn som staten spyr ut stønader så skal de fleste klare seg fint. Handler om prioriteringer!

Skrevet

For å få bostøtte må man tjene under en viss sum..

så det er ikke akkurat rike som får bostøtte..

du må virkelig være trangsynt om du tror alle bare kan legge av litt?

Når man ikke har noe penger, hvordan skal man få lagt av da??

Vi har mat i fryseren. Jeg har 200kr. Solgt klær på face som skal hentes i dag og i morgen, så får inn litt kr der.

blir noen av barna syke å trenger medisiner osv spør jeg selvfølgelig familie om hjelp. Men med mindre det står om helse så klarer vi noen dager med kjip mat osv...

Skrevet

Søke om nødhjelp på NAV? Viss det er slik at utbetaling av bostøtte er flyttet, har de sikkert forståelse for dette om du kan dokumentere at du ikke har tilstrekkelig med penger til å forsørge deg og barn. Listen er lav for utbetaling av nødhjelp når det er barn i husstanden.

Anonymous poster hash: 0b3e8...1d9

Skrevet

Du kan vel bare ta kontakt med banken og endre dato for trekk?

Hos meg ble lånene trekt den 15. Men fra november i fjor begynte jeg å få lønn den 20. i måneden, da endret jeg bare trekket til den 20.

Anonymous poster hash: 1963d...27d

Skrevet

For å få bostøtte må man tjene under en viss sum..

så det er ikke akkurat rike som får bostøtte..

du må virkelig være trangsynt om du tror alle bare kan legge av litt?

Når man ikke har noe penger, hvordan skal man få lagt av da??

Vi har mat i fryseren. Jeg har 200kr. Solgt klær på face som skal hentes i dag og i morgen, så får inn litt kr der.

blir noen av barna syke å trenger medisiner osv spør jeg selvfølgelig familie om hjelp. Men med mindre det står om helse så klarer vi noen dager med kjip mat osv...

Gå litt inn i deg selv å se på forbruket ditt, så skal du se at det helt sikkert er ting du kan kutte ned på ;)

Skrevet

Gå litt inn i deg selv å se på forbruket ditt, så skal du se at det helt sikkert er ting du kan kutte ned på ;)

Nå må du gi deg! Det er faktisk noen som ikke har muligheten til å prioritere annerledes, og det bør ikke være så vanskelig å forstå. Selv har jeg utbetalt 80000 i måneden og kan kjøpe meg akkurat hva jeg vil, men jeg innehar fortsatt evnen til å forstå at andre har en helt annen økonomi enn meg og faktisk ikke har noe å legge av i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 033ee...7a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...