Gå til innhold

Frekt å nevne dette til sjefen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jul så jobbet jeg noen timer ekstra (rundt 20-25 timer på en uke). "Frivillig" fordi det gagner bedrifen da det er vår mest hektige uke i året. Jeg spurte aldri om jeg kom til å få betalt for det, men på nyåret sa han at jeg skulle få en liten bonus på neste lønn. Det er to lønninger siden. Er det frekt å nevne det for han siden det var mest frivillig? Eller han regnet med at jeg kom til å stille opp, hadde jeg ikke gjort det hadde vi ligget langt etter med mye arbeid

Anonymous poster hash: 2b8ea...cb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig etterspør du bonusen.

Det gjorde jeg en gang jeg var blitt lovet det på grunn av økt arbeidsmengde en periode. Hun haddde bare glemt det og jeg fikk pengene.

Anonymous poster hash: 30a85...d67
Skrevet

Selv om det ikke er pålagt overtid, så skal du ha overtidstillegg.

Anonymous poster hash: ee25b...8df

Skrevet

Selv om det ikke er pålagt overtid, så skal du ha overtidstillegg.

Ikke hvis hun har jobbet overtid uten å avtale det på forhånd. Det har jeg opplevd et sted. En ansatt fortsatte bare å jobbe etter arbeidstidens slutt uten å avklare det med sjefen. Det var heller ikke nødvendig. Han fikk ikke lønn for de timene.

En del jobber har jo også fastlønn, uansett hvor mye du jobber.

Anonymous poster hash: 7cfec...f62

Skrevet

Jag hadde etterspurt bonusen ja:-)

Skrevet

Ikke hvis hun har jobbet overtid uten å avtale det på forhånd. Det har jeg opplevd et sted. En ansatt fortsatte bare å jobbe etter arbeidstidens slutt uten å avklare det med sjefen. Det var heller ikke nødvendig. Han fikk ikke lønn for de timene.

En del jobber har jo også fastlønn, uansett hvor mye du jobber.

Anonymous poster hash: 7cfec...f62

Sjefen må selvfølgelig kjenne til at den ansatte gjør det, dersom det skal være lønnspliktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...