Gå til innhold

Barn med plutselig økt søvnbehov.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har forsøkt å finne ut om dette på nettet, men kommer bare opp om barn som ikke vil sove. Barnet vårt har plutselig begynt å sove så mye, natt og dag. Jeg blir litt redd for at det kan være tegn på sykdom, men vi merker ingenting på oppførsel, spise-/drikkevaner eller annet. Han er litt i overkant kosete og ekstra lei seg ved adskillelse, men ellers som før. Han er rett over to år. Noen med erfaringer?

Anonymous poster hash: 9d3e8...819

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville fått sjekket d-vitamin og jern. Og utelukket mer alvorlig sykdom. Det kan jo være både "alt" og ingenting. Bestill en legetime du.

Anonymous poster hash: a424d...e23

Skrevet

Det er ganske vanlig at barn har litt lave jernlagre. Jeg ville bestilt legetime.

Skrevet

Takker for tips, men jern og alt skal være i orden. Vi var nylig hos lege for å sjekke for matallergier og da tok de også tester for å sjekke jern osv.

Skrevet

Jeg ville hvertfall vært obs på om barnet også begynner å tisse og drikke mye, eller går ned i vekt. Jeg har et barn med diabetes og trøtthet er er av symptomene. Vi merket det på at barnet (da 7 år) plutselig sovnet i sofaen og i bilen på dagtid. Men tørstheten var det mest fremtredende symptomet og det sier du ikke har endret seg. Men uansett greit med en legetime.

Anonymous poster hash: a6633...d70

Skrevet

Hvor gammel er barnet?

Min sønn har perioder der han sover mye mer, varer to/tre måneder.

Hver gang denne perioden er over har han vokst masse.

Vi løp ned legekontoret i starten men nå vet vi at han trenger mer søvn i vekstperioder. Han vokser veldig i rykk og napp.

Legen sa at dette var veldig normalt.

Det startet ved 4/5-årsalderen.

Du skal selvsagt gå til legen, dette bar bare vår historie.

Anonymous poster hash: edd82...ae1

Skrevet

Er barnet vanskelig å vekke i tillegg? Da tenker jeg på hypersomni. Håper ikke det, det er en uhyggelig sykdom, men begynner tidlig i barndommen.

Anonymous poster hash: 0fb7e...55f
Skrevet

Vi vekker aldri barnet så det vet vi ikke. Jeg skal ringe legen for å høre. Det er flere som har kommentert at søvnbehovet har økt, så vi er naturligvis bekymret. Takk til dere som tok dere tid til å svare.

HI

Skrevet

Er det noe nytt i livet hans? Nettopp begynt i bhg, byttet til stor avdeling? Dette er ting som kan utløse et større søvnbehov. Hvor mye sover barnet?

Skrevet

Er det noe nytt i livet hans? Nettopp begynt i bhg, byttet til stor avdeling? Dette er ting som kan utløse et større søvnbehov. Hvor mye sover barnet?

Absolutt ingenting nytt. Han fikk et søsken for 6 måneder siden, men begynte ikke før for ca 2-3 uker siden dette med søvn. 12-14 timer på natt og 1,5 time på dagen.

Skrevet

De fleste gjennomsnitt sier at et barn på to år trenger 12-13 timer søvn i døgnet. Og dessuten endrer barns søvnbehov seg med utvikling etc. Men det er nok lurt som du har blitt anbefalt av andre å ta det opp med en lege hvis du er bekymret eller føler noe er galt. 

Anonymous poster hash: 1033a...da9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...