Gå til innhold

Deprimert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser lite glede i det rundt meg. Lite entusiastisk og likegyldig til det meste rundt meg. Jeg sliter med å vise empati. Er supereffektiv på jobb for å slippe å snakke med folk. Unngår sosiale ting med/på jobb. Gjør alt raskt og strukturert for å slippe å tenke. Ekstremt dårlig matlyst og klarer meg fint med 4-5 timer søvn per natt. Våkner rundt fem hver morgen, spretter opp, klarer ikke frokost, sluker 4-5 kopper espresso og drar på jobb. Først ute av alle.

Jeg er ikke utmattet eller lei meg, gråter ikke.

Hva er galt med meg?

Anonymous poster hash: 82162...ef8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rettelse: sliter med å føle empati, men gjør et halvhjertet forsøk på å vise litt, da.

Skrevet

Åpenbart ingen fare siden ingen har giddet å svare i tråden.

Skrevet

Åpenbart ingen fare siden ingen har giddet å svare i tråden.

Eller at ingen kjenner seg igjen eller vet hva som feiler deg...

Høres ikke ut som typisk depresjon, men så er det vel mulig at det kan utarte seg på flere måter.

Har ingen anelse hva annet det kan være. Hvordan var du før, og hvor lenge har det vært slik?

Anonymous poster hash: ab325...d46

Skrevet

Du spør om du kan være deprimert, men vi får tilnærmet null relevant informasjon. Du beskriver jo ikke tankemønsteret ditt eller følelseslivet. Bare en hel mengde med rutiner og arbeidsmåter som høres litt sære ut. Min første reaksjon er at du har sosiale utfordringer. Kanskje er du stresset eller har Ptsd... du må nok forklare mer her.

Anonymous poster hash: 54e1e...dd6

Skrevet

Depresjon kan det være. Trenger ikke gråte for å være deprimert. Føler du samme glede over ting som før? Føler du deg motløs og apatisk? Forstyrret søvn og overspising eller å ikke spise er også tegn på depresjon. Det kan også være stress.

Mitt råd- oppsøk lege og få hjelp. Det er ikke bra slik du holder på ift søvn og mat. Søk hjelp før kroppen kollapser. Da tar det lengre tid å hente seg inn igjen.

Anonymous poster hash: 04b49...1b6

Skrevet

Du kan nevne det for fastlegen din. Godt mulig du får bedre svar der og at legen stiller mer relevante spørsmål enn folk her på forumet.

Dersom det er noe du får glede av, vill jeg definitivt prioritert å gjøre den aktiviteten.

Ønsker deg lykke til!

M

Anonymous poster hash: e239e...27e
Skrevet

Høres mer ut som en personlighetsforstyrrelse, men jeg er ingen psykolog så jeg aner egentlig ikke.

Anonymous poster hash: 7e80a...e9e
Skrevet

Avviker dette fra hvordan du har pleid å være til vanlig da HI?

Anonymous poster hash: 9cd43...b2e

Skrevet

Kanskje du er nesten slik til vanlig, og bare har gått litt lei folk akkurat nå. Eller kanskje du er hypoman/ manisk.

Skrevet

Kanskje du er nesten slik til vanlig, og bare har gått litt lei folk akkurat nå. Eller kanskje du er hypoman/ manisk.

... altså umulig å si uten å vite mer om deg. Og det kan være mange forklaringer.

Skrevet

Dette er ikke "meg". Jeg er vanligvis glad og fornøyd. Jeg synes det aller meste jeg gjør er gøy, jeg ler og smiler mye, er engasjert i det som skjer rundt meg.

Skrevet

Ingen gidder å svare.... Sur er du iallfall

Skrevet

Ja, det var jo skikkelig nyttig.

Jeg har i løpet av noen få uker gått fra å være sprudlende, glad og elske livet til å være helt nummen, apatisk og oppleve at ingenting gir mening. Det har ikke skjedd noe som skal tilsi at jeg føler med slik. Det er da ikke normalt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...