Gå til innhold

hva kan man spare på ved husbygging?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal bygge hus. Ønsker å spare mest mulig på egeninnsats. Men hva kan man spare på? Orker ikke male om jeg sparer en tusenlapp. Sparer jeg på å droppe kjøkken og bestille selv på ikea?

Trenger fornuftige tips :)

Anonymous poster hash: 2de5f...862

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen venner av meg bygde hus. De valgte å ta maling og alt innvendig - utenom det som krever elektriker og rørlegger - selv. Jeg vet ikke akkurat beløp de sparte, men håndverkertimer er ikke gratis, så om du er villig til å gjøre en innsats selv med å sette opp lettvegger, legge gulv, lage lister og dørkarmer, sette opp kjøkkeninnredning osv så vil det totale antall arbeidstimer du slipper å betale for være merkbart.

Anonymous poster hash: bee6c...364

Skrevet

Å trekke ut kjøkken pleier å lønne seg. Som oftest er det uansett med kjedeligste kjøkkenet eg lite skuffer som er inkludert så du må uansett bruke en del penger i oppgradering der. Ikeakjøkken blir mye billigere. Alt det hun over skisserer er veldig mye arbeid og tar veldig lang tid om dere ikke er erfarne. Husk at det vil medføre lengre byggetid som gir høyere byggelån. Lurt å tenke gjennom om det ikke er bedre å jobbe noen timer overtid i stedet for å så bruke de ekstra pengene på håndverkere. Men bl.a legge gulv og male utvendig burde de fleste klare.

Anonymous poster hash: 2ec30...ff4

Skrevet

Å velge Ikea kjøkken vil stort sett lønne seg.

Vi fikk dobbelt så mye innredning ved å velge Ikea fremfor det som fulgte med huset.

Ellers valgte vi bort mye spotter, sparte en del på det. Har angret litt på at vi ikke tok det i noen flere rom, men er ikke forsent for vår del, for vi har tilrettelagt for å kunne legge inn senere.

Vi sparte 350 000 på å ta mye egeninnsats. La alle gulv, alle fliser, all maling/tapetsering og monterte kjøkken selv.

Tok litt lenger tid enn vi hadde tenkt(men noe av det skyldtes en uforutsett hendelse også)

Anonymous poster hash: 1450d...b20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...