Gå til innhold

Hadde dere sagt noe om dere var meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette et sagt til meg av en voksen dame på 60 år. Jeg viste ikke hva jeg skulle svare så jeg sa ikke noe, men kjenner at jeg er litt irritert.

Damen har ryggplager som gir smerte. Ingen bilder eller prøver viser at det er noe galt med henne og hun har pga at hun ikke har noen diagnose fått avslag på AAP. Hun er derfor sykemeldt og har vært det i snart ett år.

Tidligere i uka sier hun til meg at hun dagen etter skulle til legen og skulle ha med seg veilederen sin (veileder fra en bedrift som hjelper folk som står utenfor arbeidslivet tilbake eller noe sånt). Da skulle de to få legen til å skrive de nødvendige papirene som NAV trengte for å si ja til AAP. Så kommet det jeg reagerer på.... hun sier... "jeg må overdrive kraftig, faktisk juge på meg mere smerter enn jeg egentlig har".

Traff henne i dag og fikk da fortalt at legen ikke gikk med på det hun og veilederen sa han skulle gjøre.

Altså, det er da sånne som henne som ødelegger for oss som faktisk har store smerter, vil jobbe og som pga det sliter i hverdagen.

Jeg vil ikke tro dårlig om andre mennesker men hun her fikk jeg litt i vrangstrupen nå og tenker at hun nok sikkert er drit lei av å jobbe og prøver å finne en måte å slippe unna på. Mulig jeg er veldig urettferdig nå, men jeg set daglig mennesker med store smerter og set hvordan de sliter så å skulle juge på seg mer enn man har er helt fjernt for meg.

Hadde dere sagt noe til henne og hva?

Anonymous poster hash: ba305...be1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke din sak. Hun lykkes jo heller ikke i sitt prosjekt...

Anonymous poster hash: 3cd8c...562

Skrevet

Jeg hadde nok bare jattet med og sagt noe om at reglene er jo der for en grunn, så selv om hun føler hun ikke snylter så er jo reglene der for at ingen skal utnytte systemet bla bla bla. "Du får bare gjøre som systemet forlanger av deg da, prøve å jobbe litt og se hvordan det går" hadde jeg nok sagt.

Anonymous poster hash: b342a...e8e
Skrevet

Men det henger vel ikke helt på greip uansett. Det søkes jo ikke aap på noe så diffust før hun har vært sukmeldt et år.

Anonymous poster hash: 8e62c...1e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...