Gå til innhold

Ta opp 2 sykdommer på én legetime?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat bestil time hos lege. Skrev noen stikkord om hva det gjelder.

Men så kom jeg på noe annet som har plaget meg et par måneder som jeg lenge har tenkt å gå til legen for (det er mest plagsomt om natten, derfor husket jeg ikke på det idet jeg bestikte time for den andre tingen).

Det går vel greit å nevne begge deler?

Ingen av delene er noe legen kan finne ut av der og da uansett, så det ar nok ikke så veldig lang tid.

Anonymous poster hash: 3cbda...c4f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på hva slags policy de har på dette. Har de en hjemmeside så kanskje det står noe om det der. Det er jo bare å spørre, verste som kan skje er at de sier nei. Om du har bestilt akuttime så er det bare akutte ting..

Anonymous poster hash: b1657...d2f
Skrevet

Ta det opp for legen.

Jeg har ofte flere spørsmål når jeg er der med mine barn. Feks er der pga eksem, men spør om øret samtidig osv.

Legen sier jo i fra hvis det er ting som trenger ny time. (Jeg pleier å spørre på en slik måte at jeg legger opp til at legen problemfritt kan si at vi må få ny time til den andre tingen)

Anonymous poster hash: 324bd...76f

Skrevet

Ser for meg noen som har brukket begge bena i skibakken som får beskjed om at de bare kan gipse det ene benet i dag, h*n får pent vente til h*n får ny time i morgen med å få gipset det andre benet.

Det er bare til å ta opp det det gjelder. Legen sier i fra hvis legen ikke rekker alt i løpet av timen. 

Anonymous poster hash: 64b55...71b
Skrevet

Man må jo gjerne vente på legen når man kommer dit, og man betaler for 10 eller 15 minutter av legens tid (eller hva det nå er), så hvis man kun har vært der inne i 5 minutter synes jeg man helt fint kan ta opp mer enn én ting. Og spesielt hvis man må vente flere uker på time.

Skrevet

Det KAN jo være en sammenheng da, tenker jeg... Om jeg drar til legen med ette eller annet,- også dukker det opp noe "annet" mens jeg venter på time,- så tar jeg opp det også, kan jo være sammenheng?? Kroppen er jo underlig i så måte......

Anonymous poster hash: 3d763...825
Skrevet

Jeg har akkurat bestil time hos lege. Skrev noen stikkord om hva det gjelder.

Men så kom jeg på noe annet som har plaget meg et par måneder som jeg lenge har tenkt å gå til legen for (det er mest plagsomt om natten, derfor husket jeg ikke på det idet jeg bestikte time for den andre tingen).

Det går vel greit å nevne begge deler?

Ingen av delene er noe legen kan finne ut av der og da uansett, så det ar nok ikke så veldig lang tid.

Selvfølgelig kan du spørre om 2 ting 😊kjempeflott at du skriver ned ting,da er du konkret og sparer tid. Du får snakke passe lenge slik at du rekker å sp om begge deler 😊❤😊

Anonymous poster hash: 0ed04...34c

Skrevet

Ja, da gjør jeg det.

Det er to ting som ikke kan ha noen sammenheng, forresten. Ikke akutt-time, og som sagt trenger jeg ikke noen voldsomme undersøkelser, eventuelt bare henvisninger til spesialist.

hi

Skrevet

Kjempelurt å spørre om alt på en gang - bare vær effektiv når du er der, så du rekker det. Jeg pleier å si i starten at jeg også ønsker å nevne et annet forhold etter at vi har tatt det jeg egentlig har time for. Kanskje er det blodprøver som skal tas for begge forholdene, da er det jo like greit for alle å få det på en tagning. Eller at du får to henvisninger i stedenfor en på den timen, heller enn å oppta to legetimer. Og ting i kroppen kan jo ha sammenheng som legen kan se, uten at man har sett det selv (høres ikke ut som du mener det er tilfelle, men sånn hypotetisk)

Anonymous poster hash: a42b9...748
Skrevet

Den legen jeg har nå pleier alltid å spørre på slutten om jeg har noe annet jeg lurer på og da er det rom for å ta opp andre ting.

Min forrige fastlege var stikk motsatt. Om jeg kom og brukte 4 minutter og prøvde å spørre om fornying av en resept på slutten sa hun alltid at det måtte ha ny time til. "280 kroner takk" sa hun og jeg måtte ha ny time for å få resept. Hun nektet å skrive ut resept per tlf selv om jeg skulle ha medisiner jeg hadde gått på i evigheter.

Hadde ikke den legen så lenge for å si det sånn.

Anonymous poster hash: f167c...268

Skrevet

Jeg sa med det samme legen spurte hva hun kunne hjelpe meg med, at det er to ting. Ikke noe problem så lenge man gir beskjed og ikke kommer med den andre saken når konsultasjonen egentlig er over.

Skrevet

Min lege spør alltid om det er noe mer han kan hjelpe med etter jeg egentlig har fått hjelp til det jeg kom for.

Da har gjerne jeg tatt opp andre ting hvis det er noe som ikke tar så lang tid.

Spurte blant annet sist gang om det var farlig å bruke zyrtec mot fyllasyke :P

Har alltid lurt på om det kan være skadelig eller ikke.

Anonymous poster hash: 8ea97...203

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...