Gå til innhold

Alkoholkonsum til partner under svangerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

For dere som er gravide eller har vært det.. :)

Hva forventer dere av alkoholkonsumet til mannen? Bør de være "solidariske" og holde seg unna store deler av svangerskapet eller skal det godtas at de drikker 1-2 ganger I uka rett foran nesen på deg?

Anonymous poster hash: 1110b...337
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig kunne jeg ikke brydd meg mindre, men å være sammen med en som drikker 1-2 ganger i uken hadde vært uaktuelt

Anonymous poster hash: 6d7e5...230

Skrevet

Haha 😁 Selvfølgelig levde han normalt selv om jeg var gravid. Han spiste spekemat også 😉

Skrevet

Det å drikke 1-2 ganger i uka hadde ikke vært greit uansett. Men når jeg har vært gravid har vi jo vært på tilstelninger og slikt hvor det har vært naturlig å drikke alkohol, og da har jeg kjørt bil mens mannen har kosa seg. Ser ikke problemet med det!

Anonymous poster hash: 68ef0...874
Skrevet

Han tok selvfølgelig en øl om han hadde lyst til det.

Anonymous poster hash: c770a...fe9
Skrevet

Min drikker ikke alkohol.. Verken før eller etter.

Anonymous poster hash: 02c05...f04

Skrevet

Min mann styrer seg selv, har ikke forlangt at han skal solidarisk. Hvorfor skal han ikke kunne ta seg en øl eller to selv om jeg er gravid? Det er noe galt med damer som slår seg vrange angående dette, har vært vitne til det selv. Og det er pinlig!

Anonymous poster hash: a23bc...e7c

Skrevet

Mitt inntrykk er at du ikke vil at han skal drikke 1-2 ganger pr. uke.

"1-2 ganger I uka rett foran nesen på deg?"

Er det litt som at han spiser en burger rett foran nesen på deg når du er på slankern?

Er det så kjipt å se han drikke alkohol, når du ikke skal? Har du like mye lyst på alkohol som på burgeren?

Jeg har kjent mennesker som har sagt: "Skal ikke jeg få lov, så skal ikke han få lov."

Hun er skilt nå for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 7944e...78d
Skrevet

Mannen min drakk en øl på noen fredagskvelder og drakk seg full på de 3 julebordene og noen helger. Han er et voksent menneske og bestemmer selv. Vi hadde et barn på 3 år også, og han skjønte selv at han ikke kunne dra ut hver helg. Men noen ganger skeiet han helt ut,etter press fra meg.

Det dummeste jeg hører er at mannen ikke skal drikke fordi dama er gravid 😣 jeg har født 2 mnd før tiden begge gangene, har ikke nektet han alkohol fordet.

Anonymous poster hash: 140fb...9b2

Skrevet

Det å skulle ha alkohol flere ganger i uka er no-go uansett om jeg er gravid eller ikke. Ingen familiemann som drikker flere ganger i uka om ikke han er alkoholiker/alkoholmisbruker? Hadde det vært en feiring av noe slag så kan han selvfølgelig drikke, men ikke sitte hjemme å drikke bare for å drikke. Syns han det er ålreit å bli full alene?

Anonymous poster hash: e633a...781

Skrevet

Min mann styrer seg selv, har ikke forlangt at han skal solidarisk. Hvorfor skal han ikke kunne ta seg en øl eller to selv om jeg er gravid? Det er noe galt med damer som slår seg vrange angående dette, har vært vitne til det selv. Og det er pinlig!

Anonymous poster hash: a23bc...e7c

Nå finnes det vel de mennene som drikker litt vel mye når de først drikker og det er ikke alltid like kjekt med tanke på graviditet. Min er/ var slik, han ønsker seg barn mer en noe annet i verden. Mit kriterier var at han slutter med alkohol. Dette har han gjort. Det blir ingen drikking mer hjemme så lenge vi har barn. Ingen problem å ta seg en fest i ny og ne senere eller drikke alkohol når vi er ute og spiser osv. Men hjemme er det null. Han var en hjemme drikker og hadde rett og slett problemer med å stoppe. Ikke alkoholiker eller noe slikt men for mye med ett barn i hus.

Du skall aldri dømme andre sine avgjørelser da du IKKE kan vite hva som foregår bak lukkede dører. Hilsen en som er blitt kalt alt mulig bak ryggen min dor at han ikke for drikke...

Anonymous poster hash: c7e6c...bea

Skrevet

Jeg drikker nesten aldri uansett, så det spiller ingen rolle om mannen drikker og jeg ikke gjør det. Mannen min drakk som før hele svangerskapet, unntatt helt mot slutten, da drakk han aldri mer enn at han kunne kjøre til sykehuset hvis noe skulle skje.

Skrevet

Mannen min tar seg en øl når han har lyst på det, kunne ikke falle hverken han eller meg inn å ha innvendinger mot det.

Nå drikker ikke mannen min mye da, av og til en liten boks carlsberg mens han lager middag på lørdag, men det er det. Har vel hendt han har tatt to små carlsberg i løpet av en helg, men det er sjelden.

Ute på byen og drikker med venner er han kanskje en gang annenhver-tredjehver måned, det har heller aldri plaget meg, gravid eller ei.

Anonymous poster hash: 82c09...570
Skrevet

Jeg er gravid og elsker øl. Mannen drikker øl når han har lyst på likevel. Går greit men kjedelig

Anonymous poster hash: f0e9a...9a7

Skrevet

Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Her har jeg til og med overtalt mannen til å gå ut å drikke med kompisene sine nå før barnet kommer. Kjøpte ølkalender til jul, samt noen øl fra mikrobryggeriet i julegave. Nå er ikke han den som drikker mest til vanlig så det gjør meg ingenting. Jeg forventer heller at han holder seg mer edru når barnet kommer og jeg vil trenge mer hjelp i fra han. 

Hadde derimot ikke godtatt det i dag om han drikker mer enn 1-2 ganger i uka, men da fredag og lørdag i moderate mengder. Et glass eller to med øl, eventuelt en drink hadde ikke plaget meg. Men om det er store mengder både fredag og lørdag hadde jeg blitt forbanna. 

Anonymous poster hash: b01e7...372

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...