Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #1 Skrevet 9. februar 2017 Ja rett å slett.. samboer har tydeligvis informert foreldrene sine om hvordan ting blir delt her hjemme. Han flyttet inn hos meg og barna mine for et år siden. Vi har aldri kranglet om Økonomi før nå. Hittill har ve delt 50% på husleie.strøm og internett. jeg har betalt 70% av mat. han har betalt for sin bil. Men jeg har gitt han 500-1000 kr mnd i bensin penger siden vi også sitter i den når vi skal noe. (Jeg har ikke førerkort) Han har en times reise vei til jobb. 4 mil lengre enn før han flyttet hit. Vi er sjeldent ute på noe utenom helg. jeg betaler barnehage og utgifter med mine barn (2 barn under 10 år) Vi har ca 20.000 utbetalt hver mnd hver. Han skulle få et privat lån til bil av foreldrene sine, å dette er grunnen til at han har lagt ut om økonomien vår. de mener jeg utnytter han og om han vil ha lån av dem må jeg gå med på å betale hele husleien alene, de begrunner dette med at han har så store utgifter på bilen sin i mnd... er jeg urimemlig som synes dette er på trynet?? Jeg har da nok med utgifter på mine barn som jeg står for alene. Jeg trenger ikke bil for å få hverdagen rundt.. Anonymous poster hash: 44bb4...f30
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #2 Skrevet 9. februar 2017 Ja rett å slett.. samboer har tydeligvis informert foreldrene sine om hvordan ting blir delt her hjemme. Han flyttet inn hos meg og barna mine for et år siden. Vi har aldri kranglet om Økonomi før nå. Hittill har ve delt 50% på husleie.strøm og internett. jeg har betalt 70% av mat. han har betalt for sin bil. Men jeg har gitt han 500-1000 kr mnd i bensin penger siden vi også sitter i den når vi skal noe. (Jeg har ikke førerkort) Han har en times reise vei til jobb. 4 mil lengre enn før han flyttet hit. Vi er sjeldent ute på noe utenom helg. jeg betaler barnehage og utgifter med mine barn (2 barn under 10 år) Vi har ca 20.000 utbetalt hver mnd hver. Han skulle få et privat lån til bil av foreldrene sine, å dette er grunnen til at han har lagt ut om økonomien vår. de mener jeg utnytter han og om han vil ha lån av dem må jeg gå med på å betale hele husleien alene, de begrunner dette med at han har så store utgifter på bilen sin i mnd... er jeg urimemlig som synes dette er på trynet?? Jeg har da nok med utgifter på mine barn som jeg står for alene. Jeg trenger ikke bil for å få hverdagen rundt.. Anonymous poster hash: 44bb4...f30 Men i all verden, presenterer samboeren din dette til deg i fullt alvor? Han burde jo ha egne meninger om økonomien deres, og klare å stå for det ovenfor alle som måtte mene noe! Anonymous poster hash: f1411...667
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #3 Skrevet 9. februar 2017 Dette er da ikke noe problem? Da sier jo bare mannen nei takk til lånet av sine foreldre.... det bør han forstå selv, og om han ikke forstår det så er det jo bare å be han flytte. Anonymous poster hash: 58187...af7
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #4 Skrevet 9. februar 2017 Han kommer ikke til å låne av dem. men han var på en måte enig i det dem sa For bilen kom jo til gode for oss alle. (Med mindre det blir slutt, å han har bodd gratis for å så sitte med en hurtig nedbetalt bil) Men jeg skjønner ikke tankegangen dems Anonymous poster hash: 44bb4...f30
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #5 Skrevet 9. februar 2017 Høres ut som han heller kan flytte hjem til mamma og pappa. Makan! Anonymous poster hash: 47f11...32c
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #6 Skrevet 9. februar 2017 Han trenger bil, han betaler for bilen. Han trenger også tak over hodet og må derfor betale for å bo, det er faktisk så enkelt. Du betaler når dere er med i bilen og betaler da mer enn nok i forhold til bilen. Anonymous poster hash: b0f69...93b
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #7 Skrevet 9. februar 2017 De burde være takknemlige for at han har fått flytte inn til deg! De har ingenting med deres økonomi. Råder deg til å be mannen få seg et billån. Det blir nok bare masse trøbbel om han skal låne av dem! De kommer sikkert til å fortsette å blande seg inn hvis han låner av dem. Anonymous poster hash: 0c0cb...d61
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #8 Skrevet 9. februar 2017 Hvis han skal bo der, MÅ han betale husleie. Han bruker leiligheten hver dag, du bruker ikke bilen hans hver dag... Har han for dyr bil til å greie husleia må han selge den! Eller bo i den...? Anonymous poster hash: 9a2b1...65a
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2017 #9 Skrevet 9. februar 2017 Hadde aldri lånt penger av de. Vi lånte av mine svigerforeldre, nå blander de seg hver gang vi feks spiser ute eller kjøper noe til huset eller barna. Betaler mer enn avtalt i mnd til de for å slippe maset. Anonymous poster hash: ba7f0...224
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå