Gå til innhold

"Mine barn regulerer søvn fint selv de"..... :( :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som har fått høre dette utsagnet av foreldre? Også er sannheten at barna sutrer, trasser, skriker og utagerer stort sett for ALT gjennom hele dagen? 

Snakker i akkurat dette tilfellet om søsken hvor minste er 2 år. De er i seng engang mellom 20-23, oftest i 21-22 tiden alle dager... står opp tidlig, og sover på dagen om de sovner av seg selv en eller annen gang ett eller annet sted. Sure og grinete hele dagen.... men foreldrene er så på at barna fint regulerer søvnen selv... og de irriterer seg over barnas oppførsel, men kan overhodet ikke se at det kan ha sammenheng med søvn...

Anonymous poster hash: e6208...523
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hadde en venninne med et barn som styrte rutinene selv. Fikk stadig beskjed fra bhg og etterhvert skole om at gutten var blek, ukonsentrert, lite opplagt, innesluttet osv. I tillegg satt han må av tiden på ipad og de spiste bare junk.

Anonymous poster hash: 65ea4...7eb

Skrevet

Det er bare tull! Barn trenger søvn. Mine barn vil gjerne være oppe hele kvelden men må legge seg til normal tid hvis ikke så er det bare grining, sutring og krangling dagen etter.

Syns faktisk de foreldrene som lar barna være våkne så lenge de ønsker er slemme mot barna sine.

Anonymous poster hash: 738f0...b98

Skrevet

Tilogmed jeg på 35 år klarer ikke regulere søvn selv. Om jeg ikke hadde en avtale med meg selv om at i hverdagene skal jeg i seng halv 11 hadde jeg sittet oppe til langt på natt

Anonymous poster hash: 98390...42f

Skrevet

Du får si det, da - "det ser neimen ikke slik ut, siden de alltid sutrer og er en total plage, og overhodet ikke har noe system på leggetider".

Skrevet

Uff, slik er det med broren min sine barn også. Synes det er veldig trist egentlig.. Jeg tror det handler om at foreldrene rett og slett ikke forstår at søvn må reguleres av voksne.

De er egentlig så oppegående..men de mangler viten om noen helt grunnleggende ting ved barn :( Jeg har prøvd å snakke om søvn, men de faller tilbake i dårlige vaner fordi de ikke orker kampen med barn som vil være oppe.

Nå har eldste på en faktisk begynt å ville legge seg til vanlig tid. Etter 5 år med frie tøyler...så det er håp

Anonymous poster hash: 7ab95...f29

Skrevet

Hehe. Min toåring gjør faktisk det. Hun sier selv hun vil sove rundt 19.00 og kryper opp i vogna selv i barnehagen rundt sovetid.

Jeg er virkelig bortskjemt med et barn som vet når hun trenger å sove.

Og JA, hun er stort sett blid når hun er våken.

Anonymous poster hash: a0d67...0b3

Skrevet

Treåringen min sier godnatt og haster mot badet for stell kl 18.45. Kan godt be oss om å finne fram vogn på dagen hvis hun er trøtt. Derimot skjer det nesten aldri at hun står opp frivillig.

Femåringen er et mareritt å legge, og står opp alt for tidlig 😞

Anonymous poster hash: 477b2...955

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...