Gå til innhold

Har noen her fått avsatt en lærer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har noen vansker. Sterk dysleksi og generelle lærevansker/dårlig korttidsminne.

Desverre har han landet i en situasjon der læreren ikke klarer å tilpasse seg hans behov og det er full kræsj.

For eksempel klarer han ikke å få med seg bøkene hjem og får dermed ikke gjort alle lekser. Jeg har foreslått flere enkle løsninger som ikke innebærer merarbeid for lærer, men nå sitter jeg her med en gråtende 5 klassing som ikke tør å gå på skolen fordi han kommer til å få kjeft fordi leksene ikke har blitt gjort.

Der er så mange episoder med urettferdig kjefting og ting jeg vil kalle direkte mobbing at nå orker jeg ikke mere.

Jeg har klaget direkte til rektor på skolen flere ganger uten at lærerens atferd får konsekvenser, så nå lurer jeg på om jeg skal ta saken videre og levere en klage på rektor til skolesjefen.

Jeg kjenner at dette føles litt skummelt da tidligere klager har utsatt barnet mitt for en form for barnslig trass atferd fra læreren, men samtidig kan jeg jo ikke sende gutten på skolen med god samvittighet!

Hvor stor er sjansen for at skolesjefen kan sørge for at barnet mitt er trygt på skolen når lærer og rektor allerede har ignorert meg i snart 1 år?

Har ham hjemme i dag, men det er jo ikke en permanent løsning....

Anonymous poster hash: c8864...b0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om min ikke har klart å få med seg bøkene hjem han har lekser i, blir han sendt ned igjen for å hente de.... det er såpass kjedelig at han har blitt ganske god på å huske det.

Hvorfor lar du han slippe unna om han "glemmer" bøker?

Anonymous poster hash: 85598...057
Skrevet

Tror nok ikke at det er så enkelt. Hva med å be om et ekstra sett med bøker slik at han kan ha et hjemme? Er det en mulighet å bytte klasse om det ikke fungerer i den klassen? Kanskje det er godt å komme i et nytt miljø med blanke ark?

Anonymous poster hash: ebb81...03b

Skrevet

Vi har et sett bøker hjemme, foreslått av lærer. Fungerer ypperlig for alle parter.

Anonymous poster hash: e627a...252

Skrevet

Om min ikke har klart å få med seg bøkene hjem han har lekser i, blir han sendt ned igjen for å hente de.... det er såpass kjedelig at han har blitt ganske god på å huske det.

Hvorfor lar du han slippe unna om han "glemmer" bøker?

Anonymous poster hash: 85598...057

Skolen er stengt når jeg kommer hjem. Han glemmer jo ikke bøkene med vilje akkurat. Vil jo gjøre leksene og er temmelig fortvilet over å ikke ha fått gjort dem.

Skrevet

Vi har et sett bøker hjemme, foreslått av lærer. Fungerer ypperlig for alle parter.

Anonymous poster hash: e627a...252

Jeg har bedt om ekstra sett med bøker, men fikk da beskjed av lærer om at han skulle sørge for at bøkene ble med hjem.

Skrevet

Jeg hadde en gymlærer som mobbet og var stygge med de elevene som var dårlige i gym . Hun kunne si "nå skal vi gjøre X, men Lise og Emilie klarer det nok ikke uansett så dere trenger ikke prøve", "jeg bryr meg ikke om om du stryker, jeg får lønna mi uansett", "dere er de dårligste til å spille basket, så jeg setter dere opp mot Kari og Julie slik at de får sjansen til å forbedre karakteren sin".  Da vi konfronterte henne sa hun "men jeg sier bare sannheten". Vi fortalte kontaktlærer og sendte klage til rektor men ingenting skjedde egentlig. Vi fikk vite at det var flere andre klasser som hadde klaget opp gjennom årene, men jeg tror ikke det går å sparke en lærer i offentlig sektor uten at det er noe virkelig grovt som har skjedd.

Anonymous poster hash: ff335...2cf
Skrevet

Om sønnen din har en diagnose og krav på tilrettelegging burde da ikke et ekstra sett bøker være noe problem.

Mitt barn har et fysisk handikap som gjør det vanskelig å bære tung sekk, da sa bare fysioterapeuten at vi måtte ha et ekstra sett bøker hjemme og vips var det i boks, bare kladdebøkene som ligger i sekken hele tiden.

Anonymous poster hash: 82a0c...c1e
Skrevet

Be om et møte med rektor, lærer og PPT.

Be om et ekstra sett med bøker.

Ta opp med læreren det som som sønnen din synes er vanskelig.

Du får ikke avsatt læreren. Mulig han ikke tilrettelegger nok, men så lenge det er ditt barns ord mot læreren er saken strandet der.

Skrevet

Skolen er stengt når jeg kommer hjem. Han glemmer jo ikke bøkene med vilje akkurat. Vil jo gjøre leksene og er temmelig fortvilet over å ikke ha fått gjort dem.

Du ringer han når han kommer hjem eller når han går fra skolen. Ber han sjekke at alle bøkene er på plass ellers må han hente de. Problem løst!! Læreren mister ikke jobben fordi sønnen din ikke får med seg bøker hjem. Hallo, koko!!

Anonymous poster hash: d352f...d48

Skrevet

Be om et møte med rektor, lærer og PPT.

Be om et ekstra sett med bøker.

Ta opp med læreren det som som sønnen din synes er vanskelig.

Du får ikke avsatt læreren. Mulig han ikke tilrettelegger nok, men så lenge det er ditt barns ord mot læreren er saken strandet der.

Alt dette har blitt gjort.

Skrevet

Du ringer han når han kommer hjem eller når han går fra skolen. Ber han sjekke at alle bøkene er på plass ellers må han hente de. Problem løst!! Læreren mister ikke jobben fordi sønnen din ikke får med seg bøker hjem. Hallo, koko!!

Anonymous poster hash: d352f...d48

Det handler om veldig mye mere enn glemte bøker. Brukte dette eksempelet for å illustrere hvor redd min sønn er for læreren sin.

Skrevet

Hvor er oppføgingsplanen da? Få skolen til å forplikte seg. Om du ikke vant igjennom på det første møtet så prøv igjen. Om du mener at du har prøvd nok og ikke noe skjer så kontakter du fylkesmannen.

Skrevet

Beklager, den ble veldig kort. Jeg har både ppt og psykolog inne i bildet. Jeg vil ikke gå i detaljer her, da det kan bli gjenkjent (stor skole med mange elever og dermed og mange lærere og foreldre)

Dette handler om veldig mye mere enn glemte bøker. I stor grad handler det om rektor sin uvilje til å sørge for at min sønn får den opplæringen han faktisk har krav på og i størst grad handler det om elevers krav på et godt psykososialt skolemiljø.

Læreren har fått tilsnakk, ppt har vært inne og veiledet, psykolog har kommet med anbefalinger men alt blir ignorert.

Skrevet (endret)

Beklager, den ble veldig kort. Jeg har både ppt og psykolog inne i bildet. Jeg vil ikke gå i detaljer her, da det kan bli gjenkjent (stor skole med mange elever og dermed og mange lærere og foreldre)

Dette handler om veldig mye mere enn glemte bøker. I stor grad handler det om rektor sin uvilje til å sørge for at min sønn får den opplæringen han faktisk har krav på og i størst grad handler det om elevers krav på et godt psykososialt skolemiljø.

Læreren har fått tilsnakk, ppt har vært inne og veiledet, psykolog har kommet med anbefalinger men alt blir ignorert.

Klag på det som ikke skjer til fylkesmannen. Få gjerne med deg PPT i samme prosess så de kan verifisere det du snakker om.

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Skrevet

Klag på det som ikke skjer til fylkesmannen. Få gjerne med deg PPT i samme prosess så de kan verifisere det du snakker om.

Snakket med ppt i forrige uke og det er det de og anbefaler. De er letter sjokkert over lærerens atferd både ovenfor gutten og meg (frekke svar og antydninger på møter) må bare samle mot og klage....

Skrevet

Sønnen min har noen vansker. Sterk dysleksi og generelle lærevansker/dårlig korttidsminne.

Desverre har han landet i en situasjon der læreren ikke klarer å tilpasse seg hans behov og det er full kræsj.

For eksempel klarer han ikke å få med seg bøkene hjem og får dermed ikke gjort alle lekser. Jeg har foreslått flere enkle løsninger som ikke innebærer merarbeid for lærer, men nå sitter jeg her med en gråtende 5 klassing som ikke tør å gå på skolen fordi han kommer til å få kjeft fordi leksene ikke har blitt gjort.

Der er så mange episoder med urettferdig kjefting og ting jeg vil kalle direkte mobbing at nå orker jeg ikke mere.

Jeg har klaget direkte til rektor på skolen flere ganger uten at lærerens atferd får konsekvenser, så nå lurer jeg på om jeg skal ta saken videre og levere en klage på rektor til skolesjefen.

Jeg kjenner at dette føles litt skummelt da tidligere klager har utsatt barnet mitt for en form for barnslig trass atferd fra læreren, men samtidig kan jeg jo ikke sende gutten på skolen med god samvittighet!

Hvor stor er sjansen for at skolesjefen kan sørge for at barnet mitt er trygt på skolen når lærer og rektor allerede har ignorert meg i snart 1 år?

Har ham hjemme i dag, men det er jo ikke en permanent løsning....

Du kan be om ekstra sett med bøker, kan søkes om i visse tilfeller! Ellers sender mine barn lekser over på iPad til hverandre viss bøker blir glemt! Lekser skal gjøre uansett. Ellers bytt klasse/skole

Anonymous poster hash: f4c33...a20

Skrevet

Jeg har ikke fått avsatt en lærer men jeg har fått gjennomført at han ikke lenger fikk undervise min klasse. Det er mange år siden og eneste grunn til at det gikk var at han kom til å gi meg en overhaling mens både rektor og inspektør var til stede.

Hvis hovedproblemet er gjenglemte bøker og følger av det bør det være lesbart. Dere får vell ukeblad slik at du vet hvilke lekser han har? Da kan dere ringes før skolen stenger hver dag for kontroll av at han har husket det.

Anonymous poster hash: 39df4...4ff

Skrevet

Jeg har ikke fått avsatt en lærer men jeg har fått gjennomført at han ikke lenger fikk undervise min klasse. Det er mange år siden og eneste grunn til at det gikk var at han kom til å gi meg en overhaling mens både rektor og inspektør var til stede.

Hvis hovedproblemet er gjenglemte bøker og følger av det bør det være lesbart. Dere får vell ukeblad slik at du vet hvilke lekser han har? Da kan dere ringes før skolen stenger hver dag for kontroll av at han har husket det.

Anonymous poster hash: 39df4...4ff

Hovedproblemet er at han er redd for læreren sin. Utrolig hvor opphengt folk blir i bøkene mens de ignorerer helt guttens sinnstilstand!!! Denne læreren mobber og terroriserer ungene og rektor lar ham holde på. Jeg har i dag tatt kontakt med flere foreldre i klassen, og det er ikke bare mitt barn som er redd.

Skrevet

men da må de jo sette inn en til, læreren klarer vel ikke hjelpe han ekstra når det er mange andre i klassen og

Skrevet

Avsatt lærer går nok ikke.

Men; Jeg er lærer selv og gir alltid mine elever med ekstra behov et tilbud om 2 sett bøker. Et fast sett hjemme og et på skolen, og jeg jobber på ungdomsskolen! De mister jo helt selvtilliten når de glemmer bøker hver dag, og nei, det er ikke lett for alle å lære seg å pakke bøker.

Hvis jeg var deg, ville jeg spurt om en ekstra foreldresamtale. Snakk rolig og ikke kjeft, da mister man som menneske rask respekt. Be om to sett bøker. Si at du vil være tilstede i klassen en hel dag for å observere. Gjør det! Da får du lettere se skolens versjon og ikke bare barnets, samtidig som læreren vil føle seg litt uvell.

Men det viktigste; Ikke snakk negativt om læreren og skolen foran ditt barn. Da overfører du negative tanker som gjør situasjonen verre. Men LYTT for all del til barnet ditt. Gi barnet en klem og si at du vil prøve så godt du kan, men at det er vanskelig å bestemme hva andre skal gjøre.

Anonymous poster hash: 5acb0...3ea

Skrevet

Ekstra sett med bøker og lekser som gutten mester burde være ekstremt enkelt å fikse. Herregud, blir svett av hvordan noen er vanskelig bare for å være det.

Jeg er lærer på ungdomsskolen og en slik tilrettelegging er overhode ikke noe sak.

Stå på kravene! Mas! Meld videre om du må.

Jeg heier på deg.

Anonymous poster hash: a79f6...e84

Skrevet

Vi gikk i demonstasjonstog mot en lærer da jeg gikk på skolen, han så vi aldri igjen 🙈

Anonymous poster hash: 5b8f3...c71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...