Gå til innhold

Hva er ditt forhold til karbohydrater?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 8ed6a...f9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi elsker hverandre! Men jeg vet at det ikke er bra for meg.... så jeg prøver å gjøre det slutt hele tiden... vi er fra hverandre i perioder, men så sees vi plutselig, og da ender det gjerne i het omfavnelse og en real runde sammen, før vi igjen går hvert til vårt..  :grine:

Skrevet

Elsker de, men de er desverre ikke bra for meg. Så spiser minst mulig av de

Anonymous poster hash: a11e0...9e7
Skrevet

Vi både spiser og teller dem, og prøver å gjøre smarte valg med hvilke av dem vi spiser til hverdag. 4- åringen har diabetes type 1.

Anonymous poster hash: 466a8...f05

Skrevet

Min beste venn og verste fiende.

Gjest Skrekkøgla
Skrevet

Vil si at vi har krysset grensen fra platonisk til nært vennskap, selv om det går litt i bølger.

Skrevet

Spiser det når jeg føler for det. Det er forskjell på raske å langsomme karbohydrater å langsomme karbohydrater trenger kroppen min for å ikke gå sulten.

Anonymous poster hash: fc1bc...6c9

Skrevet

Trenger de,- bare må ha de.... Og ELSKER brød, - alt fra fersk loff til nystekt, skikkelig grovt og saftig brød NAM...En nyåpnet pakning hvitost og nybakt brød og jeg er i paradis. Melk som drikke...

Skal heller ikke kimse av nybakt brød med HaPÅ :)

Jeg elsker frukt mer enn grønnsaker, og bananer og druer er favoritten :)

Jeg tåler og trenger mer karbohydrater enn mange,- og lever bedre,- OG lettere på å prioritere dette fremfor low carb dietter. Når det er sagt så prøver jeg å spise grovest mulig brød, fullkornspasta og la "fem om dagen" bestå av minimum to grønnsaker. Men et liv uten karbohydrater...Er også over snittet glad i lyst øl. Og drikker heller det fremfor brus,- men brus er godt det også.

I disse lavkarbotider er det mange som stegler over mitt avslappede forhold til karbohydrater og prøver å "hjelpe meg ut" av avhengighet....:) Så lenge jeg er i bedre form, er generelt slankere enn og er mer våken, mindre syk og generelt sett fungerer bedre enn noen av disse "hjelperne" så gidder jeg ikke bry meg. De to "Litt lengre" periodene jeg har latt meg overbevise om at lavkarbo er tingen,- så har jeg slitt mer og mer med mage, tretthet, løpt saktere, blitt mindre utholdende, gjort det dårligere på styrkeøvelsene mine blitt generelt irritabel, fått mer kviser, sovet urolig........ Og etter jeg så program om en mann som nesten døde av en slik diett, fordi kroppen hans ikke klarte og bryte ned mat selv uten tilførsel utenfra av karbohydrater,- så er jeg sikker på at flere kan lide av dette i mindre alvorlig grad.

Når det er sagt så tror jeg at det store problemet ikke er fett ELLER karbohydrater,- men den herlige blandingen av fett og karbohydrater vi spiser samtidig,- og de aller verste matvarene vi kan få i oss er fullt opp med BÅDE fett og karbohydrater (tenk sjokolade!!!)...Holder man måltid "rene" i forhold til proteinkilde og fettrikt tilbehør eller protein og karbohydratrikt tilbehør så vil man tåle begge deler like godt.. Brødet bør derfor toppes med mindre fettrikt pålegg,- og poteter til biffen bør optimalt ha til tilbehør en mager saus, mens brokkoli og blomkol til kjøttet kan tåle en "fetere"type saus...

Anonymous poster hash: e6c52...9a9
Skrevet

Vi elsker hverandre! Men jeg vet at det ikke er bra for meg.... så jeg prøver å gjøre det slutt hele tiden... vi er fra hverandre i perioder, men så sees vi plutselig, og da ender det gjerne i het omfavnelse og en real runde sammen, før vi igjen går hvert til vårt.. :grine:

Helt likt her!

Skrevet

Vi har heldigvis et åpent forhold. Karbo skjønner at jeg ikke bare kan holde meg til ham - jeg er veldig lidenskapelig og trenger litt avveksling! Han vet at jeg elsker ham dypt og inderlig uansett. Jeg elsker synet av ham sammen med andre også, så dette går begge veier heldigvis.   

Skrevet

Har gjort det helt slutt med dem i 2 uker nå. Men tror først nå kroppen min som er vant med store mengder karbohydrater har begynt å reagere ! Skal gi det et par uker til før jeg gir opp. Er 102 cm rundt det feiteste på magen og blir kvalm av meg selv !!!

Anonymous poster hash: 87ea8...77d

Skrevet

Elsk/hat! Jeg elsker dem og kroppen min hater dem. Prøver å spise "grovkarbo" tiil hverdags. Dvs minimalt med brød, ris, pasta o.l, men spiser knekkebrød, havregryn, grønnsaker og frukt.

Har dessverre sklidd helt ut den siste uka, og nå er magen stor og oppblåst og jeg føler meg skikkelig slapp og dvask. 😞

Skrevet

Vi elsker hverandre! Men jeg vet at det ikke er bra for meg.... så jeg prøver å gjøre det slutt hele tiden... vi er fra hverandre i perioder, men så sees vi plutselig, og da ender det gjerne i het omfavnelse og en real runde sammen, før vi igjen går hvert til vårt.. :grine:

Samme her ;)

Anonymous poster hash: 4d042...00a

Skrevet

Jeg er så gammeldags at jeg ser på karbohydrater som næring. Ikke som gift.

Men jeg vet at det er helt aparte.

Anonymous poster hash: 116fe...401

Skrevet

Frokost med herr langsom karbohydrat, fru mettet fett og frøken kvikk koffein: Perfekt start på dagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...