Gå til innhold

Prøver å slanke meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Målet er 65 og.

Vel... Det går så der...

9. Januar - 71,9

10. Januar - 72,5

15. Januar - 73,5

17. Januar - 72,4

23. Januar - 73,4

24. Januar - 72,5

26. Januar - 71,7

30. Januar - 72,1

2.Februar - 71,4

6. Februar - 71,5

7. Februar - 70,8

8. Februar - 71,3

9. Februar - 71,5

Starta på 71,9... Frustrert.

Anonymous poster hash: 4315e...f4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst? Du kan ikke veie deg hver dag!

Anonymous poster hash: f3405...3d3

Skrevet

Målet er 65 og.

Vel... Det går så der...

9. Januar - 71,9

10. Januar - 72,5

15. Januar - 73,5

17. Januar - 72,4

23. Januar - 73,4

24. Januar - 72,5

26. Januar - 71,7

30. Januar - 72,1

2.Februar - 71,4

6. Februar - 71,5

7. Februar - 70,8

8. Februar - 71,3

9. Februar - 71,5

Starta på 71,9... Frustrert.

Hva er problemet føler du? Spiser du for mye? For lite trening?

Anonymous poster hash: 1d41a...a56

Skrevet

Dette er ikke slanking, det er helt normale variasjoner gjennom en måned. Vi holder litt mer vann når vi har spist salt mat, da øker vekten litt. Så er vi kanskje på do og bæsjer to ganger på en dag, da minker den litt. Så blir vi oppblåst og holder litt vann i forbindelse med mensen, da øker den litt igjen. Så tisser vi ut vannet og den minker litt igjen.

1-3 kg opp og ned gjennom måneden er helt vanlig.

Om du skal slanke deg må du spise mindre porsjoner, kutte ned på sukker og hvetemel, øke aktivitetsnivået og for guds skyld, vei deg en gang i uken.

Anonymous poster hash: b3a26...a13
Skrevet

Hva gjør du for å slanke deg? Jeg kan anbefale Lifesum-appen. Helt gratis. Den teller kalorier, og var til stor hjelp for meg. Å slanke seg krever dedikasjon, for det er dritkjipt! For meg funket det å alliere meg med en venninne. Vi fikk bot hvis vi spiste snop mer enn én dag i uken eller ikke trente to ganger i uken. Vi trengte aldri å cashe ut, og kom oss fort ned i vekt begge to 😊

Anonymous poster hash: 7b343...3b4

Skrevet

Jeg trener 1-2 ganger i uken, styrke og litt kondisjon ( vet det ikke er så mye)

I går spiste jeg:

Frokost: Et tørt knekkebrød, en neve sukkererter og en halv gullerot.

Lunsj: En skål mager cottage cheese med jordbærsyltetøy uten tilsatt sukker.

Middag: Spanske kjøttboller og grovpasta og dolmio. (sikkert ikke det sunneste men.

Kveldsmat: En grovbrødskive med skinke og soft ligth.

HI

Skrevet

Jeg trener 1-2 ganger i uken, styrke og litt kondisjon ( vet det ikke er så mye)

I går spiste jeg:

Middag: Spanske kjøttboller og grovpasta og dolmio. (sikkert ikke det sunneste men.

HI

Jeg tror du spiser for lite.

Anonymous poster hash: 2a70f...8ac

Skrevet

Jeg tror også du spiser for lite. Da er det lett for å ryke innimellom, og totalt Skeie ut. Har det skjedd? Spis heller mye og kalorifattig. Ikke drikk juice eller melk.

Anonymous poster hash: 7b343...3b4

Skrevet

Som de andre skriver, du spiser altfor lite og kroppen går i sparebluss.

Anonymous poster hash: 8113b...e14
Skrevet

I går spiste jeg:

HI

Det hjelper du ikke at du slanket deg i går. Og nei du spiser ikke for lite, da hadde du gått ned i vekt. Greit at det ikke er bra for vekta å spise under 800 kcal i døgnet men man går ned i vekt av det. Man går ikke inn i hvilemodus etter en mnd uten vektreduksjon.

Anonymous poster hash: 5d53a...cd7

Skrevet

For det første; slutt å vei deg annenhver dag! Vei deg Max en gang i uken, men mål heller med målbånd. Du kan ha mistet fett å lagt på deg muskler. Muskler veier mer enn fett. Når du veier deg så ofte som du gjør får du disse summene. Om du spiste mye dagen før, ikke har hatt avføring siden forrige veiing to dager tidligere, skal ha mensen osv så påvirker dette vekta. Derfor skal du IKKE veie deg så ofte.

For det andre; om du tenker å spise det du har skrevet her så kommer du snart til å sprekke å spise masse usunt. Det er for lite mat for en hel dag, for lite fett, vil tro det er for lite proteiner også. Kroppen din sparer på det du inntar for den vet det er lenge til neste måltid å da kommer det lite mat. En annen ting; les innholdsfortegnelsen om du lurer på matvarer. Man blir ofte lurt. Cottage cheese for eksempel. Det er mindre fett i mager cottage cheese, men til gjengjeld er det ca dobbel mengde sukker for å kompensere smaken. Derfor spiser jeg heller vanlig fremfor mager. Kroppen må ha fett for å forbrenne fett, du må bare spise rett type fett.

Ett eksempel på en dag hos meg er;

Frokost: havregrynsgrøt med tørket frukt

Lunsj: pannekaker laget med havremel, egg, gresk yoghurt, honning med bær til

Mellommåltid: 150 gram cottage cheese med bær og ti mandler.

Middag: rent kjøtt eller fet fisk, så mye grønnsaker jeg vil, 40-50 gram (før koking) grov pasta, bokhvete eller annen type karbohydrater.

Mellommåltid: to grove knekkebrød med avokado, tomat og pepper som pålegg.

Også prøver jeg å drikke 2 liter vann om dagen.

Jeg har gått ned 1-2 kg i uken på dette. Nå har jeg økt inntak av proteiner.

Anonymous poster hash: e489a...7cf

Skrevet

Jeg tror du spiser for lite. Anonymous poster hash: 2a70f...8ac

Men i går siste jeg vel egentlig mye til å være meg.

Ofte spiser jeg frokost så sent at frokost og lunsj slås sammen.

Så spiser jeg kanskje en ganske stor middags poosjon fordi jeg da er veldig sulten. Og da spier jeg ingen kveldsmat.

Hender jo jeg sjeler ut med en kaffelatte, et wienerbrød eller en sjokolaade, men ikke mere en een gang i uken.

HI

Skrevet

Men jeg har gått fra å ha en veldig aktiv jobb til å være langtidssykemeldt siden mai. Det kan vel han noe å si...

Skrevet

Jeg har gått ned fra 70-66 kg på 17 dager (65 kg idag tidlig). Jeg veier meg hver dag og spiser lite så man går faktisk ned i vekt av å spise lite. Lykke til

Anonymous poster hash: 00462...037

Skrevet

Men jeg har gått fra å ha en veldig aktiv jobb til å være langtidssykemeldt siden mai. Det kan vel han noe å si...

Ikke nødvendigvis. Har ei dundre på jobben min og vi går og beveger og like mye i løpet av en arbeidsdag. Alikebel har hun veid 150 kg i alle år. En aktiv jobb holder ingen slanke. Du må tenke på hva du Gjør utenom arbeidstiden også.

Anonymous poster hash: 7e6ce...faf

Skrevet

Men i går siste jeg vel egentlig mye til å være meg.

Ofte spiser jeg frokost så sent at frokost og lunsj slås sammen.

Så spiser jeg kanskje en ganske stor middags poosjon fordi jeg da er veldig sulten. Og da spier jeg ingen kveldsmat.

Hender jo jeg sjeler ut med en kaffelatte, et wienerbrød eller en sjokolaade, men ikke mere en een gang i uken.

HI

En enkel kaffe latte med helmelk er 200 kalorier

Et wienerbrød er fort 350 kalorier (en stor muffins med sjokoladebiter er fort over 600 kalorier!)

50 g melkesjokolade er 250 kalorier

Om du spiser bare en av tingene og bare en gang i uken er det jo ikke så galt, men om du spiser wienerbrød på mandag, latte på tirsdag, sjokolade på onsdag også snop igjen på fredag og lørdag, så utgjør disse kaloriene også en del i regnskapet ditt altså. Om du spiser både latte og wienerbrød på samme dag.....

Anonymous poster hash: b3a26...a13

Skrevet

Jeg tror ikke du aner hva du driver med. Skaff deg digital vekt og en app og registrer alt du spiser alltid. Tipper du får et sjokk.

Skrevet

Jeg har gått ned fra 70-66 kg på 17 dager (65 kg idag tidlig). Jeg veier meg hver dag og spiser lite så man går faktisk ned i vekt av å spise lite. Lykke til Anonymous poster hash: 00462...037

Ja, man går ned i vekt av å spise lite. Sjangsen for å få ett kaloriunderskudd når man spiser lite å er i aktivitet er ganske stor. Det du også får ved å spise lite er nedsatt forbrenning og muligens mangel på forskjellige vitaminer å mineraler. Det vil si at når du da begynner å spise normalt igjen så legger du også på deg! Ved å spise normalt, regelmessig gjennom dagen øker du forbrenningen din. Om du kombinerer dette med trening, gjerne i form av styrke øker du også forbrenningen din i hvile.

Skrevet

Ja, man går ned i vekt av å spise lite. Sjangsen for å få ett kaloriunderskudd når man spiser lite å er i aktivitet er ganske stor. Det du også får ved å spise lite er nedsatt forbrenning og muligens mangel på forskjellige vitaminer å mineraler. Det vil si at når du da begynner å spise normalt igjen så legger du også på deg! Ved å spise normalt, regelmessig gjennom dagen øker du forbrenningen din. Om du kombinerer dette med trening, gjerne i form av styrke øker du også forbrenningen din i hvile.

Ingen som bestrider dette, men å påstå at HI spiser for lite og dermed ikke går ned i vekt er tøv. Særlig når hun ikke har gått ned et gram på en mnd. Da mangler hun kompetanse på mat.

Skrevet

Ingen som bestrider dette, men å påstå at HI spiser for lite og dermed ikke går ned i vekt er tøv. Særlig når hun ikke har gått ned et gram på en mnd. Da mangler hun kompetanse på mat. Anonymous poster hash: 5d53a...cd7

Nå var dette er svar på ditt innlegg hvor du sier at man går ned i vekt når man spiser lite.

Jeg påstår ingenting om du leser hva jeg skriver. Hi skriver selv hva hun spiste i går å det er ikke mye. Hun skriver også lenger ned at hun ofte kombinerer frokost og lunsj, er sulten til middag så hun spiser stor middag og derfor heller ikke spiser mer den dagen. Det er ikke ett sunt kosthold å er en vanlig feil mange gjør. Gjorde det selv før å gikk ikke ned ett gram, endret dette å tenkte mer på HVA jeg spiste og NÅR jeg spiste. Da raste vekten.

At hun mangler kompetanse på mat. Mulig det. Men om du går ned i vekt ved å spise lite så er det flere som burde skaffe seg kompetanse om kosthold.

Skrevet

Det var jeg som sa jeg går ned i vekt ved å spise lite. Altså ikke den anonym du svarte. Legen har satt opp kostplan til meg, så ingen problem.

Anonymous poster hash: 00462...037

Skrevet

Det er ikke mye jeg er stolt over, men dette er unntaket.

Jeg gikk ned 10 kilo på 11 uker. Dette var min måte:

Styrketrening 3 ganger pr. uke

Kondisjonstrening 3 ganger pr. uke - intervall.

Spise 3 like store måltider hver dag bestående av 2 knyttnevestørrelser proteinrik mat. 1 karbohydratrik mat. (kylling ris +krydder eller lite fet saus/dressing) Enten frukt eller grønt til hvert måltid.

1 dag i uken, lørdag fri. Ingen trening og spise hva jeg ville. Pizza og is til jeg sprakk. Tanken er at kroppen forstår at det ikke er dårlige tider slik at den ikke sparer på fett og istedenfor tærer muskler. Masse fett SKAL inntas 1 gang pr. uke.

Ja, alle jenter bør ha muskler. De forbrenner kalorier. Ingen jenter blir Arnold. Er du redd for å bli en muskelbundt, så er det bare å stoppe å trene (det er en spøk, du blir ikke det) Jeg har aldri telt en kalori i mitt liv.

Det finnes maaange program en kan følge. Dette het Body For life. Bare finn noe som passer deg.

Hvis du ikke gidder å spise riktig og trene, så kan du alltid bare være som du er.

Dette var det som skule til for meg.

M

Anonymous poster hash: 0b57c...8de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...