Gå til innhold

Mai gruppa - siste trimester!


førskolelæreren

Anbefalte innlegg

Hei på dere:strix:

Jeg er like spent hver gang jeg kommer inn her på mai gruppen. Hos meg skjer det lite, jeg ruger med andre ord fremdeles. Får noen tak på natten, menstruasjonssmerter samt kynnere men ikke noe mer. Skal til jordmor på onsdag. Får håpe alt ser fint ut. Synes kanskje lillebror har blitt litt mer rolig disse to dagene. Men kjenner ham jevnlig, hikker gjør han omtrent hele tiden :-)

Angående om jordmor sjekker modning - jeg har ikke peiling. Hun har ikke gjort det på meg? Jeg er nå 39+2. Kan jeg be henne ta en sjekk der nede?🙈

Ohoi - gleder meg til å få dette overstått.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid spurt om hun kan sjekke modning. Har ikke gjort det enda, men har time 18.mai. Skulle sjekke meg da sa hun. 

Men jeg skal på sykehuset 8.mai så kanskje de sjekker da også. Gjorde i hvert fall det sist graviditet :-) 

mine fødsler har alle blitt satt i gang, så kan ikke gi noe svar om de var like/startet likt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte om jm kunne sjekke. Noen er litt uvillige til å sjekke. Særlig før termin. Men jeg var jo så dårlig av sv.skapsforg. da jeg var der at de vurderte å legge meg inn. Så muligens derfor hun "gikk med på" å sjekke;) Hjalp gjorde det i hvert fall:)

Alle mine 3 fødsler har begynt forskjellig. Nr 1: satt i gang Nr 2: Startet med vannavgang. Nr 3: Startet med rier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal spørre i morgen før å høre tenkte jeg😊 

Spennend så høre at alle fødslene har startet ulikt. Gir meg litt mer håp på om at noe skal skje snart 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har kanskje allerede full kontroll på dette:-) men ville bare tipse om at jordmoren min anbefalte å pakke med en sånn varmeflaske i fødebagen. Den var visst gull verdt mot etterrier :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har kurven sunket litt, men jm mente dette var normalt ettersom babyen synker lengre ned nå - noen med erfaring? Sist skjøt kurven i været på slutten. Hjertelyd noe over det vanlige og, men jm mente det var greit.

Lykke til de siste ukene!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ps! Fikk låne varmeflaske på fødeavdelingen sist, så kanskje unødvendig å pakke med selv? Varierer kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intet nytt her heller🙄 Termin om akkurat en uke. Hmm kanskje jeg også skal spør om hun kan sjekke meg på neste time :) har time på tirsdagen. Jeg har så vanvittig vondt i området rundt halebeinet og begge lyskene.(kommet den siste uken) Klarer kun å sitte oppe en liten time før jeg må legge meg i senga med 4 puter. Gjør så vooondt. Kjedelig når sola skinner å man vill bare gjøre mest mulig får å få gang på fødsel. Men kan bare glemme å gjøre noe som helst. Hodet er hverfall festet (2 gangs) så tar det som et positivt tegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, MaiBaby13 skrev:

Ps! Fikk låne varmeflaske på fødeavdelingen sist, så kanskje unødvendig å pakke med selv? Varierer kanskje

Kan godt variere fra sykehus til sykehus ja. Var bare min jordmor som sa at dette anbefalte hun at jeg pakket p.g.a det var/kunne være vanskelig å oppdrive på sykehuset :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe nytt her heller:skya: Var hos jordmor idag og alt ser fint ut, urin og bt. Hun sa hodet var halveis festet. 

Neste kontroll blir på sykehuset tirsdag, skal først til jordmor også overlegen som har fulgt meg hele svangerskapet. Jordmor her i byen mente de ville strippe meg på tirsdag hvis jeg ikke hadde født inntil da. For å prøve å sette i gang fødselen naturlig. Men jeg gruer meg. Er dette vondt? Jeg er jo sånn sett første gangs, hadde Ks sist.

Håper vi snart er i mål jenter:veslejenta:

Det eneste jeg også gjør om dagen er å flytte meg fra sofaen inn på soverommet. Ligger store deler av dagen. Alt er tungt. Fikk heldigvis plantet litt blomster utenfor inngangen igår så nå kan 17 mai komme🇳🇴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, MaiBaby13 skrev:

Her har kurven sunket litt, men jm mente dette var normalt ettersom babyen synker lengre ned nå - noen med erfaring? Sist skjøt kurven i været på slutten. Hjertelyd noe over det vanlige og, men jm mente det var greit.

Lykke til de siste ukene!!!

 

Jordmor sa idag at det var helt normalt mot slutten fordi bebisen sklir lengre ned i bekkenet 😅❤️ Det er jo ett godt tegn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar - ja det sa jm til meg og :) jeg er skikkelig engstelig av meg denne gangen, vi har prøvd så lenge og jeg måtte opereres før vi endelig ble gravid med andre jenten <3 så i dag tok jeg en ekstra toksoplasmose test bare for min egen del - og selvsagt nurket - fordi det har jeg fryktet sånn nå i 3. trimester. Vært litt engstelig pga høy fosterlyd, men jeg håper og tror alt er bra <3 vært veldig nøye, eller så nøye som man kan. Men sliter sånn med mat andre tilbereder - særlig kjøtt :( Jeg håper og tror vi alle får friske, fine babyer <3 :) nå er jeg under to uker til termin og klarer heldigvis å gå litt rundt, håper hun kommer snart! Føles som jeg har ventet i 3 år nå... <3 lykke til hvis noe skjer med dere underveis / fødsler. Spennende å lese oppdateringer! Høres kjekt ut med blomster planting. Hva gjør forresten dere med termin rundt 17. mai den dagen - feire eller hvile? 

:) ha en fin dag dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysset fingrene for at det skulle skje noe i natt som var. Hadde regelmessige kynnere/modningsrier (for rier var det jo da ikke) hehe

De tok tak bak i ryggen å jobbet seg frem og opp magen. Det var skikkelig vondt å jeg håååpte det skulle ta seg opp. Men den gang nei. Blir så sliten av alle disse forhåndspreprasjonene kroppen driver med. I want the real deal 😆

Anonymkode: fe7a4...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å se at det er flere som ikke har ork til å gjøre noe nå på slutten..er jo så vondt å røre på seg! 

Har termin på søndag og fortsatt ingen tegn på at det skal skje noe snart. Blir så utrolig rastløs av denne ventingen. Var til jordmor på onsdag og da så alt fint ut, og hodet var nesten festet. 

Prøvd oss på et par runder i senga uten at det skjer noe enn noen kynnere. Det er jo mer slitsomt enn effektivt føler jeg😂 Noen andre som har prøvd seg på kjerringråd? Stappa i meg masse kanel i går også men ingenting som tyder på at det hadde noen virkning😝 Vil så gjerne få henne i løpet av helga😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Litenmageboer skrev:

Godt å se at det er flere som ikke har ork til å gjøre noe nå på slutten..er jo så vondt å røre på seg! 

Har termin på søndag og fortsatt ingen tegn på at det skal skje noe snart. Blir så utrolig rastløs av denne ventingen. Var til jordmor på onsdag og da så alt fint ut, og hodet var nesten festet. 

Prøvd oss på et par runder i senga uten at det skjer noe enn noen kynnere. Det er jo mer slitsomt enn effektivt føler jeg😂 Noen andre som har prøvd seg på kjerringråd? Stappa i meg masse kanel i går også men ingenting som tyder på at det hadde noen virkning😝 Vil så gjerne få henne i løpet av helga😍

Er så spennende å gå inn å se at noen har skrevet i tråden. Er det fødsel? Er det bare et spørsmål?😂 Jeg har prøvd mange kjerringråd 😅 Ingen har nyttet så har egentlig gitt opp. Han kommer vell når han kommer uansett. 

Jeg skal på sykehuse på mandag men hååååååååper han har kommet til da. Ugh😩 

Men uansett, hva gjør dere på i dag da? Her er det blå himmel og helt nyyydelig vær så sitter ute å soler meg. Få litt brunfarge før fødselen er ikke feil 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førskolelæreren: Stripping er ikke vondt! Er litt ubehag, men jeg synes ikke det er ille. Var det som kicket igang fødselen min denne gangen, og muligens var det det som gjorde at vannet gikk sist gang også:) Så det er ABSOLUTT verd et forsøk;)

RealGutteMamma: De riene du hadde han nok ført med seg en del modning, så aldri så gale at det ikke er godt for noe;) Jeg hadde jo 2-3cm åpning da jm sjekket meg 14 dager før termin og jeg hadde mye kynnere/smårier i forkant:)

SPENNENDE å følge dere alle!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye nytt her, utenom at beina har hovna opp og jeg føler meg så sliten og lei. Termin om 4 dager. 

Kjenner mye nedpress og vondt i urinblæren, spesielt når jeg går. Og det blir mer vondt for hver dag - så det er noe pågang her snart tror jeg.

lillegutt har blitt litt mer rolig, men jeg kjenner ham flere ganger gjennom dagen.

er det noen forandringer hos dere andre?:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2017 den 15.10, M79+♂08♥+♂12♥ skrev:

Førskolelæreren: Stripping er ikke vondt! Er litt ubehag, men jeg synes ikke det er ille. Var det som kicket igang fødselen min denne gangen, og muligens var det det som gjorde at vannet gikk sist gang også:) Så det er ABSOLUTT verd et forsøk;)

RealGutteMamma: De riene du hadde han nok ført med seg en del modning, så aldri så gale at det ikke er godt for noe;) Jeg hadde jo 2-3cm åpning da jm sjekket meg 14 dager før termin og jeg hadde mye kynnere/smårier i forkant:)

SPENNENDE å følge dere alle!!!!!

Takk for trøst, gruer meg men nå må jeg snart gjennom det. Så ser jeg frem til premien💙💙💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger med beina høgt jeg også...merker at det sinnsykt fine været vi har hatt denne uken virkelig har satt sitt preg på kroppen...er blitt skikkelig hoven 🙈 

Jeg har ingen forventninger om at noe skal skje på en stund. Kjenner også mindre liv, men ikke bekymringsverdig 😊 Har veldig mye nedpress/stikking der nede og det kan til tider være veldig smertefullt. 

Blivende storebror spurte nå i kveld når babyen skulle komme❤️ Sa at han måtte si til han at det var på tide å komme ut😅 Hvem vet, kanskje han hører på han? #lovåhåpe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål hadde jeg :-) 

dere som fødslene har starta av seg selv på, hvor lenge var dere hjemme før dere følte dere måtte på sykehuset? Jeg har vil være hjemme så lenge jeg klarer før jeg reiser på sykehuset. 

Men vet jo ikke noe om hvordan fødselen min blir (hvis den starter av seg selv denne gang) hva fikk dere til å reise til sykehuset? Smertene, tette rier, tryggheten? Mår visste dere at tiden var inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt problemer med stripping. Synes ikke det er vondt/ubehagelig. Men dette er jo veldig individuelt. Men er ingenting å grue seg til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med innlegg, gøy at vi alle er i samme "båt"! 

Hver kveld jeg legger meg har jeg litt sommerfugler i magen. Tenk om det skjer i natt!

Angående det med når en skal reise il sykehuset - dette lurer jeg og på? Har aldri gjort dette før så jeg kommer sikkert til å få panikk og reise inn med den første rien:klaske:

Jeg har og mye stikking der nede og blæra er ekstra vond idag. Håper virkelig dette snart er over jenter:danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ring til føden når du begynner å merke at noe er på gang du, så vil de gi deg råd om når du må inn :) med første ventet vi en stund til det tok seg litt om etter å ha ringt føden et par ganger, men med nr. 2 har jeg fått beskjed om at det er bedre å være tidlig ute. Litt redd for at det skal gå for fort og, tok bare 7 timer med første og alle sier det tar halvparten med andre...

Nå i sommervarmen som er enkelte steder i landet og grilling; hva tenker dere om å bruke samme redskap som har blitt brukt til å legge rått kjøtt på grillen til å ta av ferdige pølser med? Jeg har jo som nevnt litt noia for toksoplasmose, og har spist pølser hvor dette ble gjort - min mann og mor mente det var helt i orden... Og det er nok minimale sjanser, tok de mest "svarte" pølsene :-P Uke 39 og nå, men enda redd for at babyen skal få smitte av ting og særlig toksoplasmose... Men nå er hun jo ferdig. Skal vel mye til at noe slikt går videre til foster, eller at det i det hele tatt kommer noe smitte videre når man ikke fysisk spiser av det rå kjøttet, men det er til å bli helt paranoid av/ få angst av når man leser så mye om det. Forrige svangerskap visste jeg ikke om risikoen men nå er alt så tilgjengelig av info. Tenker at når jeg ikke har fått det på alle årene jeg har levd så skal det vel noe til å få det akkurat nå, og skal vel mye til før babyen evt smittes... Huff, måtte bare få det ut!

Lykke til jenter - ikke lenge igjen nå!! Innen slutten av måneden er vi forhåpentligvis mammaer igjen alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin i dag og har egentlig ingen tegn på at noe skal skje enda heller..

lillemor er blitt noe roligere, og har en del nedspress men veldig lite kynnere. Kjenner det veldig godt "nedi der" når hun rører på seg. Ikke særlig behagelig. Og ja, hoven! Har vært hoven store deler av svangerskapet men nå sprenger det skikkelig i fingrer og føtter. Når jeg står oppreist får jeg små valker rundt anklene🙈 Håper noe skal skje veldig snart! 

Sist så startet fødselen med vannavgang så da dro jeg til føden ganske raskt da jeg fikk beskjed om å komme inn. Er spent på hvordan det starter denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...