Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #1 Skrevet 8. februar 2017 For et år tilbake hadde jeg en operasjon, de gikk inn i blant annet navlen (laptroskapi eller hva det heter) men i dag har det vært utrolig vondt så jeg sjekket den nå, det er illrødt, kommer væske og er masse gulaktig verk rundt. Kan det være mulig at det har skjedd noe med arret? Det er inne i navlen. Kan arret har sprekt opp? Ser så dårlig inni der selv, men er veldig vondt og sårt. Burde jeg kontakte lege eller bare se det Ann? Må jo selvsagt rense det. Anonymous poster hash: eb66f...ea4
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #3 Skrevet 8. februar 2017 Ja, jeg burde vel egentlig det. Men jobber dessverre i morgen og føler det blir litt feil å bli hjemme på grunn av dette? Anonymous poster hash: eb66f...ea4
tante grusom master of law Skrevet 8. februar 2017 #4 Skrevet 8. februar 2017 Du har jo rett på fri til legebesøk. Jeg ville absolutt gjort det når det kommer innifra navlen. Kanskje det er masse puss der inne som må tømmes ut? Det er ikke bra å gå med slikt, hvis det ikke kun er overfladisk.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #5 Skrevet 8. februar 2017 Hvordan er formen din, da? Har du feber eller er sliten og medtatt? Hvis formen ellers er ok, kan du sikkert gå på jobb, men du bør be om en akuttime hos fastlege i morgen, og gå på den, selv om du da må gå fra jobb. Det må ihvertfall renses, og sikkert lurt at de sender prøve til dyrkning. Og hvis det blir verre må du nok ha antibiotika. Hvis du er veldig rød rundt, kan det være lurt å tegne rundt der rødheten er. Da blir det tydelig for legen i morgen om det har blitt forverring siden i dag. Anonymous poster hash: 9e417...b64
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #6 Skrevet 8. februar 2017 Du har jo rett på fri til legebesøk. Jeg ville absolutt gjort det når det kommer innifra navlen. Kanskje det er masse puss der inne som må tømmes ut? Det er ikke bra å gå med slikt, hvis det ikke kun er overfladisk. Det er vondt inne i såret, vet ikke hvor det kommer fra jeg ikke ser noe fordi det er sydd så rart der. Jeg jobber på institusjon og kan ikke bare dra ifra for å så komme tilbake. Anonymous poster hash: eb66f...ea4
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #7 Skrevet 8. februar 2017 Det ville jeg fått lege til å se på. Noe uvanlig, men kan tenkes at du har fått en infeksjon på innsiden og at det har hatt vanskeligheter med å gro innefra. Anonymous poster hash: 28fd5...437
tante grusom master of law Skrevet 8. februar 2017 #8 Skrevet 8. februar 2017 Det er vondt inne i såret, vet ikke hvor det kommer fra jeg ikke ser noe fordi det er sydd så rart der. Jeg jobber på institusjon og kan ikke bare dra ifra for å så komme tilbake. Anonymous poster hash: eb66f...ea4 Da tar du en sykdag i morgen. Viktig å ta helsen sin på alvor.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #9 Skrevet 8. februar 2017 Formen er grei, ikke noe feber som jeg har merket. Kan virke som om det nylig har blitt betent. Får se hvordan det går i morgen. Ble bare veldig bekymret. Anonymous poster hash: eb66f...ea4
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #10 Skrevet 8. februar 2017 Jeg fikk verk i operasjonssåret mitt i navlen etter laparoskopi. Måtte tømme litt hos legen, for så å få antibiotikakur. Ring legen - ta det på alvor! Anonymous poster hash: e9d4c...c84
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #11 Skrevet 8. februar 2017 Jeg fikk verk i operasjonssåret mitt i navlen etter laparoskopi. Måtte tømme litt hos legen, for så å få antibiotikakur. Ring legen - ta det på alvor! Anonymous poster hash: e9d4c...c84 Huff, ja jeg bør nok kontakte legen min. Anonymous poster hash: eb66f...ea4
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #12 Skrevet 8. februar 2017 Litt seint å få infeksjon ett år etter. Anonymous poster hash: 7203b...b05
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #13 Skrevet 8. februar 2017 Stikk innom legekontoret på morgenen når de åpner så ser sykepleierne på det og eventuelt renser det. Behøver du å se legen så ordner de time til deg. Jobben overlever nok om du kommer en time senere... Anonymous poster hash: f52da...b6b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #14 Skrevet 8. februar 2017 Litt seint å få infeksjon ett år etter. Anonymous poster hash: 7203b...b05 Okei... men hva er greia da? Ble det bare betent å vondt av seg selv da eller 🙈 det er tydelig vondt i arret, ser væske og puss i såret. Anonymous poster hash: eb66f...ea4
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #15 Skrevet 8. februar 2017 Litt seint å få infeksjon ett år etter. Anonymous poster hash: 7203b...b05 Ikke nødvendigvis. Det kan ha ligget igjen en innkapslet infeksjon som først nå av ukjent grunn har blusset opp igjen. Ikke særlig vanlig, men det kan skje. Hi, navlen er dessuten et sted hvor man kan ha mye bakterier, så du må kontakte lege i morgen. Du må ta infeksjonen på alvor, for i verste fall kan den forverre seg raskt, og du ønsker ikke en indre infeksjon der! Du må ta helsen din på alvor, selv om det kan være til ulempe på jobb. Når du vet om dette i kveld så er det heller ikke grunn til å vente til legevakt i morgen kveld. Fastlege i morgen er riktig vei å gå. Blir du verre i natt ringer du legevakten. Anonymous poster hash: 0e07b...330
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå