Gå til innhold

8 år og 59 kg.....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil du si det er veldig overvektig? Barnet er slik at man kan se "det har litt ekstra" men ikke hva jeg vil si er "kjempe feit" heller liksom.... god bevegelighet og ok figur, men litt mage og generelt kraftig. 

 

Ca 135 høy. 



Anonymous poster hash: 14420...1fe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel litt mye? Men alle er jo forskjellige så kan ikke uttale meg noe egentlig..

 

Min er straks 10 og over 140 og veier 15 kg mindre. Han er bittelitt kraftig bygd.

Skrevet

JEG veier jo 59 kg og er 165 høy..

Min 8 åring er ikke fullt så høy som din, sikkert ca 130cm. Men han veier 25kg.

 

Anonymous poster hash: d6e19...d53

Skrevet

Ja, barnet på 8 år veier mer enn meg på 35 år og 1.60 høy og jeg er ingen sylfide jeg heller.

Det ville jeg tatt veldig alvorlig. Min på 11 er helt gj.snittlig, 1.45 cm høy og veier rundt 33 kilo.

Skrevet

Det er faktisk ikke mitt barn, men mitt barns bestevenn. De hadde lekt i dag og så hadde de funnet ut at de skulle veie seg. Vennen hadde veid 59 kg. Er litt paff.... dette er jo et barn jeg bryr meg mye om ;) Og jeg ser jo at han har litt ekstra og er litt kraftig/lubben, men jeg hadde aldri tippet at han veide SÅ mye liksom.... blir jo litt satt ut og bekymret for han :( 

 

Utenlandske foreldre som jeg vet sliter litt med økonomi og kosthold. Og språk... (informasjon). Verdens hyggeligste da :)



Anonymous poster hash: 14420...1fe
Skrevet

Tuller du?? Min er 10 cm høyere enn det og veier halvparten...

 

Anonymous poster hash: a7a12...c47

Skrevet

 

Vil du si det er veldig overvektig? Barnet er slik at man kan se "det har litt ekstra" men ikke hva jeg vil si er "kjempe feit" heller liksom.... god bevegelighet og ok figur, men litt mage og generelt kraftig.

 

Ca 135 høy.

 

Anonymous poster hash: 14420...1fe

Min er like høy og veier under halvparten. Han er riktignok veldig tynn, men ja - det høres ut som ganske kraftig overvekt.

 

Anonymous poster hash: c86e1...a88

Skrevet

Jeg synes det høres veldig mye ut. Jeg er 41 cm høyere og veier 6 kg mer, og er ikke spesielt tynn.



Anonymous poster hash: 9a00f...7f1
Skrevet

Min er like høy og veier under halvparten. Han er riktignok veldig tynn, men ja - det høres ut som ganske kraftig overvekt.

 

Anonymous poster hash: c86e1...a88

23 veier han, så ganske langt under halvparten (hoderegning! 🙈).

 

Anonymous poster hash: c86e1...a88

Skrevet

Oi,det er mye :/ vår er 8 år og 1,36 høy og 32 kg

 

Anonymous poster hash: 380dd...525

Skrevet

Noen som har noen tips til hva jeg evt kan gjøre for å hjelpe da? Skrev i en kommentar over at dette er bestevennen til mitt barn osv...

 

HI



Anonymous poster hash: 14420...1fe
Skrevet

Ja det er alt alt for mye !! Har ei på 8 som er 138 og veier 38 kilo. Vi er bekymret og jobber hardt med å snu appetitten ! Helsesøster er enig med min bekymring !! Dette må dere melde videre så gutten får hjelp! Nå

 

Anonymous poster hash: 8cc01...949

Skrevet

Ja det er alt alt for mye !! Har ei på 8 som er 138 og veier 38 kilo. Vi er bekymret og jobber hardt med å snu appetitten ! Helsesøster er enig med min bekymring !! Dette må dere melde videre så gutten får hjelp! Nå

 

Anonymous poster hash: 8cc01...949

Skrevet

Jeg er 63 kg og 167 høy. Jeg er ikke slank, og det synes at jeg har litt. Skal sies at jeg har kraftig beinbygning, så det får meg til å se kraftigere ut. Jeg skal ikke uttale meg om hvordan sønnen din er, men vet med meg selv at jeg  hadde sett særs tykk ut hvis jeg var en del cm lavere. 

Datteren min er ca. 132 cm og veier 39 kg. Hun ser litt lubben ut, men er heller ikke tykk. 

Uansett så er de unge, og dette vokser av når de blir tenåringer og strekker seg ;) Barn skal ALDRI slankes, og sålenge det ikke hemmer eller er et skremmende kosthold har det ingenting å si. Man er forskjellig, og det skal vi være!



Anonymous poster hash: 50e53...082
Skrevet

Det er dobbelt så mye som en gjennomsnittlig 8-åring



Anonymous poster hash: 82806...195
Skrevet

Vekt på 57 (minus for klær) gir en BMI som tilsier fedme..

 

Håper noen følger med på dette.

 

Anonymous poster hash: 92e1d...faf

Skrevet

Men har du sett vekta, eller er det barna som har fortalt det? Jeg ser feks at Per har gått på vekta og veid 25kg. Så skal de veie Pål, og da går Pål på vekta, mens Per står der, og så tror de Pål veier 59 kg. Mens det jo reelt er 34..

 

Anonymous poster hash: c406d...54f

Skrevet

 

Vil du si det er veldig overvektig? Barnet er slik at man kan se "det har litt ekstra" men ikke hva jeg vil si er "kjempe feit" heller liksom.... god bevegelighet og ok figur, men litt mage og generelt kraftig. 

 

Ca 135 høy. 

 

Anonymous poster hash: 14420...1fe

 

Det høres veldig mye ut synes nå jeg da. Min 10 åring er 142 ca og veier ca 33 kg. Hun er helt normal og på ingen måte mager. Hadde hun veid nesten 30 kg mer hadde hun vært veldig overvektig!

 

Anonymous poster hash: 412ea...109

Skrevet

Trenger ikke være rakketforsker for å forstå at det er å veie mye.

 

Voksene som er rundt 1.60 - 1.68 veier noe samme og er normalvektig.

 

Min sønn er 131cm og 33kg, han er normalvektig.

Skrevet

Vekt på 57 (minus for klær) gir en BMI som tilsier fedme..

 

Håper noen følger med på dette.

 

Anonymous poster hash: 92e1d...faf

Men man kan vel ikke bruke den vanlige bmi skalaen på barn?

 

Anonymous poster hash: 9a00f...7f1

Skrevet

 

Jeg er 63 kg og 167 høy. Jeg er ikke slank, og det synes at jeg har litt. Skal sies at jeg har kraftig beinbygning, så det får meg til å se kraftigere ut. Jeg skal ikke uttale meg om hvordan sønnen din er, men vet med meg selv at jeg  hadde sett særs tykk ut hvis jeg var en del cm lavere. 

 

Datteren min er ca. 132 cm og veier 39 kg. Hun ser litt lubben ut, men er heller ikke tykk. 

 

Uansett så er de unge, og dette vokser av når de blir tenåringer og strekker seg ;) Barn skal ALDRI slankes, og sålenge det ikke hemmer eller er et skremmende kosthold har det ingenting å si. Man er forskjellig, og det skal vi være!

 

Anonymous poster hash: 50e53...082

 

Det er jo tullete å si. Har man litt for mye, ja, da er det sannsynlig at man kan vokse det av seg når man strekker seg i tenårene. Veier man derimot dobbelt så mye som en normal 8 åring så vil jeg si at det er noe grunnleggende galt med kostholdet, og gutten trenger hjelp så han ikke utvikler seg til å bli enorm.

 

Det er ikke snakk om å "slanke" han, mer en veiledning til foreldre i forhold til kosthold. Det er mange sykdommer man kan utvikle ved å ha feil kosthold med påfølgende fedme. Jeg syns det er på grensen til omsorgssvikt om man ikke klarer å gi barna det de trenger av rett og bra mat. 

 

Når det er sagt kan denne gutten mangle noe, altså ha en sykdom som gjør at han blir overvektig selv om han spiser sunt. Det bør iallefall taes tak i og gutten bør få hjelp, enten ved å ta han med til lege eller en sjekk av forholdene i hjemmet.

 

OOOOOg når det er sagt, så kan det også være at barna rett og slett har sett feil på vekta. Jeg tenker jo at det er rart du ikke har tenkt noe over det om han er dobbelt så stor som et normalvektig barn på hans alder. Så godt mulig de har sett feil, eller at vekten har klikka. 

Skrevet

Min "gamle" mor på 60 år har vel aldri vært i NÆRHETEN av 59 kg. Ikke en gang som høygravid, tror jeg.

Hun er rundt 1,60 høy.

 

Syns d hørtes svimlende mye ut 😳

 

Anonymous poster hash: a5bb6...c88

Skrevet

Det er mye, uten tvil. Må være en feil.

 

Til sammenligning:

Min 6-åring er 134 cm og 29 kilo, og han er myk i kantene.

Jeg er 163 cm og 57 kilo, heller ikke radmager.

 

Anonymous poster hash: 29343...005

Skrevet

Men har du sett vekta, eller er det barna som har fortalt det? Jeg ser feks at Per har gått på vekta og veid 25kg. Så skal de veie Pål, og da går Pål på vekta, mens Per står der, og så tror de Pål veier 59 kg. Mens det jo reelt er 34..

 

Anonymous poster hash: c406d...54f

Jeg ser for meg muligheten av at... skulle det stå inni der

 

Anonymous poster hash: c406d...54f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...