Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #1 Skrevet 8. februar 2017 Hvordan løser dere dette med soving? Jeg bor i 5 etasje i blokk uten heis. Jeg har en sønn på 2 mnd som naturlig nok sover en del på dagen. Frem til nå synes jeg han har vært for liten til å sove ute grunnet kulde, men tenker nå at det kanskje er det beste? Vi har en veranda med god plass, hvor jeg kan legge han og ha god oversikt til enhver tid. Vil si det er ganske trygt å legge han ut. Men hvordan løse dette? Ville dere kun brukt baby bag, kjøpt en barnevogn til å kun bruke til soving ute på verandaen eller er det like greit å sove inne i barnesengen/vogga? Hilsen usikker førstegangsmamma Anonymous poster hash: d5a64...dc2
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #2 Skrevet 8. februar 2017 Ser ikke noe feil med innesoving. Mine har sovet første dubben i senga og andre dubben på tur. Evt har jeg gått tur to ganger, ser ikke vitsen med å sitte inne hele dagen. Anonymous poster hash: cc89a...bac
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #3 Skrevet 8. februar 2017 Bruker du å sove ute? Der har du svaret ditt. I alle andre land i verden hadde de meldt deg til barnevernet for å la ungen sove ute. Ingen barn MÅ sove ute. Legg ungen inne du! Har gjort det med mine barn og det er ingen skade skjedd. Anonymous poster hash: d5714...b4a
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #4 Skrevet 8. februar 2017 Hvis du har mulighet er det jo en god idé å ha en vogn stående til å ha på terrassen. Kjekt å venne ungene til å sove i vogn sånn til når dere er ute utover det sov sjeldent mitt første barn ute, andre sovna hvor som helst og tredje sov kun ute. Har aldri klart å legge han for en dupp i senga Anonymous poster hash: 4634a...7ce
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #5 Skrevet 8. februar 2017 Vi bor slik at det er veldig praktisk og enkelt med soving i vogn. Så for meg den ute-sove-babyen. Så feil kan man ta 😉 Hun nektet å sove i vognen fra dag 1. Både da jeg trillet og da den stod i ro. Nå er hun 1,5, og hviler fortsatt i sengen. Ingen problem. Vi løste det ved å alltid ha det mørkt og svalt på kvelden/natten, og lyst på dagen den første tiden. Hun kom fort inn i en god dagsrytme, og har alltid skilt godt mellom dag og natt. Nå trekker vi ned lystette gardiner uansett. Lykke til med soving 😃 Anonymous poster hash: dcfcf...13b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #6 Skrevet 8. februar 2017 Kjøpte en billig vogn på Finn som kun stod på balkongen. Fullt brukbar, men sikkert 15-20 år. Betalte vel 200,-. Første sov i den, mens andre barn vekslet på å sove ute og inne. Veldig greit med mulighet for utesoving hvis du skal støvsuge/bråke. Mine sov også alltid lengre ute. Anonymous poster hash: bf948...162
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #7 Skrevet 8. februar 2017 Takk for svar Ser for meg at det på sikt er praktisk å kunne venne til å sove i vogn, slik at jeg ikke blir fastlåst midt på dagen det neste året/de neste årene når han skal sove. Vanskelig alle de små valgene man skal ta Ser for meg at jeg må bestemme meg nå før rutinene blir alt for innarbeidet og umulig å rikke på. Anonymous poster hash: d5a64...dc2
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #8 Skrevet 8. februar 2017 Hva er egentlig greiene med å la babyene sove ute? Har aldri skjønt det. Anonymous poster hash: 028d5...c1a
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #9 Skrevet 8. februar 2017 Hva er egentlig greiene med å la babyene sove ute? Har aldri skjønt det. Anonymous poster hash: 028d5...c1a ikke jeg heller, med mindre en ikke er hjemme. Men vognsoving er gull på tur og på besøk. Dette med å planlegge så veldig og rigide rutiner skjønner jeg heller ikke. Min erfaring er at rigide mødre gir rigide barn. Anonymous poster hash: cc89a...bac
uhhuhher Skrevet 8. februar 2017 #10 Skrevet 8. februar 2017 Vi bodde som deg og la alltid ungen ut på balkongen når været tilsa det. Vi kjøpte en brukt simovogn (fantastisk fjæring på simovogner) til å ha på balkongen. Helt genialt med egen vogn på balkongen, en av de lureste tingene vi hadde. Da han var spedbarn, hadde vi vogn med mykbag, så da var det bare å bære sovende baby opp og ut på balkongen etter vi hadde vært ute. Veldig praktisk å slippe våkning.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #11 Skrevet 8. februar 2017 Dere som har baby som bare sover inne, hva gjør dere mot barnehage start. Jeg vet ikke om noen barnehager i området her som har innesoving, bare ute i vogn Anonymous poster hash: c5ee1...257
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #12 Skrevet 8. februar 2017 Min sov i vogn den første tiden...som regel inne. Fordelen med vogn er ruggemuligheten. Nå sover han dupp i senga si. Vi kjøpte en brukt vogn som kun ble brukt inne. I barnehagen sover han i vogn. Barn sover i barnehage. Det trenger du ikke å bekymre deg for nesten uansett hva dere gjør hjemme. Anonymous poster hash: def10...21e
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #13 Skrevet 8. februar 2017 Vi bodde som deg og la alltid ungen ut på balkongen når været tilsa det. Vi kjøpte en brukt simovogn (fantastisk fjæring på simovogner) til å ha på balkongen. Helt genialt med egen vogn på balkongen, en av de lureste tingene vi hadde. Da han var spedbarn, hadde vi vogn med mykbag, så da var det bare å bære sovende baby opp og ut på balkongen etter vi hadde vært ute. Veldig praktisk å slippe våkning. Enig i at simovogner er gode sovevogner Anonymous poster hash: 26be8...d52
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #14 Skrevet 8. februar 2017 Dere som har baby som bare sover inne, hva gjør dere mot barnehage start. Jeg vet ikke om noen barnehager i området her som har innesoving, bare ute i vogn Anonymous poster hash: c5ee1...257 Jeg vet om mange barnehager hvor de sover på matter inne. Men 99% av alle barn venner seg til å sove i barnehage..nesten uansett hvilke rutiner de har i barnehage eller hjemme. Anonymous poster hash: def10...21e
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #15 Skrevet 8. februar 2017 Dere som har baby som bare sover inne, hva gjør dere mot barnehage start. Jeg vet ikke om noen barnehager i området her som har innesoving, bare ute i vogn Anonymous poster hash: c5ee1...257 Selv om man ikke sturer ungen ute for å sove hver eneste dupp, så betyr komikkens det at ungen heller ikke sovner i vogna. Mine unger har sovet i vogn når man er ute på tur og lignende, og har ikke hatt noen problemer med å sove i vogn i barnehagen. Anonymous poster hash: d5714...b4a
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #16 Skrevet 8. februar 2017 Dere som har baby som bare sover inne, hva gjør dere mot barnehage start. Jeg vet ikke om noen barnehager i området her som har innesoving, bare ute i vogn Anonymous poster hash: c5ee1...257 De ansatte fikser det stort sett veldig fint, uansett hva barnet er vant til Anonymous poster hash: 26be8...d52
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #17 Skrevet 8. februar 2017 ikke jeg heller, med mindre en ikke er hjemme. Men vognsoving er gull på tur og på besøk. Dette med å planlegge så veldig og rigide rutiner skjønner jeg heller ikke. Min erfaring er at rigide mødre gir rigide barn. Anonymous poster hash: cc89a...bac Det heter vitamin D (nei, man trenger ikke være i sola for å få det) og frisk luft. Samt at man ikke blir låst til å være hjemme midt på dagen i årevis fremover.. Anonymous poster hash: 6e284...053
Mostly Harmless Skrevet 8. februar 2017 #18 Skrevet 8. februar 2017 Bruker du å sove ute? Der har du svaret ditt. I alle andre land i verden hadde de meldt deg til barnevernet for å la ungen sove ute. Ingen barn MÅ sove ute. Legg ungen inne du! Har gjort det med mine barn og det er ingen skade skjedd. Anonymous poster hash: d5714...b4a Det var da fælt, da? Mine barn har sovet mye bedre ute enn inne på dagtid. Klart de ikke har måttet sove ute, men et par skikkelige dupper på en time eller to er da langt å foretrekke fremfor et par 10-minuttere og sutrete, overtrøtte babyer resten av dagen. Ingen skade skjedd med utesovingen, heller. Vi kjøpte en billig, brukt verandavogn til formålet.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #19 Skrevet 8. februar 2017 Det heter vitamin D (nei, man trenger ikke være i sola for å få det) og frisk luft. Samt at man ikke blir låst til å være hjemme midt på dagen i årevis fremover.. Anonymous poster hash: 6e284...053 Goddag mann - økseskaft. Anonymous poster hash: cc89a...bac
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #20 Skrevet 8. februar 2017 Sove inne med åpent vindu, eller kjøpe ekstra vogn til verandaen. Jeg hadde samme problem, 4. etc uten heis, men ungen min sov bare i bevegelse så det ble to trilleturer hver dag. Anonymous poster hash: d0a6f...d21
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #21 Skrevet 8. februar 2017 Hva er egentlig greiene med å la babyene sove ute? Har aldri skjønt det. Anonymous poster hash: 028d5...c1a Sønnen min sov lengre visst han fikk sove ute i vognen. Å skulle han sove inne så tok det lang tid før jeg fikk han til å sove,mens brukte jeg vognen så sovnet han er 5 minutts gåing ute. Det var også veldig greit at småen sov ute når jeg skulle støvsuge,bruke blenderen eller bruke mixmaster. Anonymous poster hash: 146ff...31a
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #22 Skrevet 8. februar 2017 Dere som har baby som bare sover inne, hva gjør dere mot barnehage start. Jeg vet ikke om noen barnehager i området her som har innesoving, bare ute i vogn Anonymous poster hash: c5ee1...257 Selv om barnet sover mye inne så vil det jo ikke si at barnet ikke får sove i vogn ute. Regner med at de fleste barn har sovnet ute i vogn på tur selv om det kanskje er inne de har sove mest. Anonymous poster hash: 146ff...31a
tante grusom master of law Skrevet 8. februar 2017 #23 Skrevet 8. februar 2017 Begge mine sov alle duppene i sengen sin. Yngste sov ute i vogn da han begynte i bhg, og det var null problem.
Ophiophagus Hannah Skrevet 8. februar 2017 #24 Skrevet 8. februar 2017 Har heller ikke heis. Barna sov inne hvis vi var hjemme, og ute, hvis vi var ute på tur, eller satt ute på friområdene hvis det var fint vær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå