Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #1 Skrevet 8. februar 2017 Var på cafe i dag med treåringen. Ballbingen var for barn 2-6 år, og det var 5 barn der. 4 bormale barn 3-5 år og en "klump", så ut som en overvektig tiåring men var visstnok 6. Det ødela for de andre, de ble livredde når han hoppa rundt og det endte med gråt og evakuering av alle de fire andre. Jeg lurer på hva som foregår i hodet på moren til dette barnet. Det kan da ikke være slik at denne gutten skal kunne hevde son rett som en innenfor aldersgruppen når han veier like mye som de fire andre til sammen? Jeg håper de etterhvert setter vektbegrensninger i slike installasjoner. Inntil det: mødre, bruk hodet!! Anonymous poster hash: 7db7e...dd2
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #2 Skrevet 8. februar 2017 "Veier like mye som de fire andre tilsammen"....Ærlig talt.Stakkars unge og for en ufyselig måte du omtaler andre på! Anonymous poster hash: 60d8a...0fb
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #3 Skrevet 8. februar 2017 Skjønner bekymringen din. Slike plasser burde alltid ha høydebegrensning, slik som på fornøyelsesparker, i stedet for aldersbegrensning. Da holdes 'store' barn unna og den altfor voldsomme leken forsvinner delvis. Jeg har selv høye barn, så de blir fort antatt til å være for gamle etter dette alderssystemet. Høydegrenser er mye lettere å forholde seg til. Vektbegrensning kan du bare glemme😂Men høyde er innafor. Den mora burde forresten fått beskjed om st hennes barn må skjerpe seg, eller gå ut. Veldig urettferdig at de andre barna måtte vike. Vær litt tøffe og våg å si ifra!! Anonymous poster hash: 0c4d6...cd7
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #4 Skrevet 8. februar 2017 "Veier like mye som de fire andre tilsammen"....Ærlig talt.Stakkars unge og for en ufyselig måte du omtaler andre på! Anonymous poster hash: 60d8a...0fb Stakkars unge? Størrelsen er som den er, og ballbingen er som den er. Fordi store og små barn ikke leker bra i samme ballbinge, er det aldersgrenser. Denne moren skjønner tydeligvis ikke at dette er ment å indikere hvilken størrelse det bør være på barna som leker der, og dermed blir det skummelt og farlig for de ballbingen er ment for. Ikke noe ufyselig i det? Anonymous poster hash: 96ce0...748
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #5 Skrevet 8. februar 2017 Foreldrene til både de eldste og de yngste barna bør holde et øye med barna og passe på at de ikke ødelegger for de andre. Anonymous poster hash: 1c24e...ccc
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #6 Skrevet 8. februar 2017 Skjønner bekymringen din. Slike plasser burde alltid ha høydebegrensning, slik som på fornøyelsesparker, i stedet for aldersbegrensning. Da holdes 'store' barn unna og den altfor voldsomme leken forsvinner delvis. Jeg har selv høye barn, så de blir fort antatt til å være for gamle etter dette alderssystemet. Høydegrenser er mye lettere å forholde seg til. Vektbegrensning kan du bare glemme😂Men høyde er innafor. Den mora burde forresten fått beskjed om st hennes barn må skjerpe seg, eller gå ut. Veldig urettferdig at de andre barna måtte vike. Vær litt tøffe og våg å si ifra!! Anonymous poster hash: 0c4d6...cd7 Det var da det var sagt fra at det kom frem at barnet var "innafor" aldersmessig. Han gjorde det samme som de andre barna, så vi kom ingen vei med klage. Men det er stor forskjell på 15 og 40 kilo som kommer hoppende altså! Hvor høy ungen er spiller ingen rolle, derimot hvilken vekt som kommer flyvende ned i bingen! Anonymous poster hash: 96ce0...748
Mostly Harmless Skrevet 8. februar 2017 #7 Skrevet 8. februar 2017 Så det du sier er at han oppførte seg fint, var i rett aldersgruppe, men var for feit til å kunne leke sammen med de andre barna. Her må du rette irritasjonen din mot eierne av ballbingen. 2-6 år er en rimelig vid aldersgruppe dersom det er lagt til rette for høy aktivitet på et lite areal. Da kan man ikke forvente annet enn at de minste kan bli skremt av de største, eller at de største blir hindret av de minste. Siden det var du som hadde et problem, burde kanskje du vært med barnet ditt i bingen og trygget det. Du kan forlange at seksåringen ser seg for, men ikke at han slanker seg før han får hoppe.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #8 Skrevet 8. februar 2017 Så det du sier er at han oppførte seg fint, var i rett aldersgruppe, men var for feit til å kunne leke sammen med de andre barna. Her må du rette irritasjonen din mot eierne av ballbingen. 2-6 år er en rimelig vid aldersgruppe dersom det er lagt til rette for høy aktivitet på et lite areal. Da kan man ikke forvente annet enn at de minste kan bli skremt av de største, eller at de største blir hindret av de minste. Siden det var du som hadde et problem, burde kanskje du vært med barnet ditt i bingen og trygget det. Du kan forlange at seksåringen ser seg for, men ikke at han slanker seg før han får hoppe.Det var alle de andre barna som fikk et problem. Og voksne hadde ikke adgang i bingen. Anonymous poster hash: 96ce0...748
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #9 Skrevet 8. februar 2017 Han var inneonfor aldersgrensen og lekte som det var meningen en skulle gjøre i den ballbingen... Da er det heller dere med usikre barn som skulle tatt ut deres, kan iallfall ikke kaste ut en som følger alle reglene fordi dere synes han er litt skummel. Blir som når jeg skal stå på slalom. Jeg er ikke så flink og derfor litt utrygg for de som kommer bak fra i tilfelle de skal treffe meg. Skal jeg da be alle andre kutte ut å kjøre når jeg gjør det? De har lov til å være der og følger reglene, men de kjører så mye fortere enn meg så jeg føler meg ekstra utrygg. Eller er det jeg som bør da forhåndsreglene? Anonymous poster hash: 50ee5...890
❤lille stjerne❤ Skrevet 8. februar 2017 #10 Skrevet 8. februar 2017 Hvis det er barn som tydelig er over aldersgrensen på slike steder (opplever det ofte i småbarnkroken på leos lekeland) så sier jeg "Dere som er så store må ta det veldig rolig hvis dere skal være her inne, her skal det være trygt for de minste". Hvis de ikke hører så sier jeg litt mer bestemt "Dere som er store må gå ut av baby avdelingen (det er 0-3 år der da. I dette tilfellet var jo faktisk dette barnet (som du ikke beskriver direkte pent) i rett alder for å være der. Det går likevel an å snakke til barna hvis de blir for voldsomme. Si noe sånt som at "Oi, nå dyttet du en som er mindre, du må være forsiktig når det er flere barn her".
Mostly Harmless Skrevet 8. februar 2017 #11 Skrevet 8. februar 2017 Det var alle de andre barna som fikk et problem. Og voksne hadde ikke adgang i bingen. Anonymous poster hash: 96ce0...748 Men han oppførte seg fint. Da er det aldergrensene det er noe galt med, ikke gutten eller moren. Du fremstår temmelig ufin når du synes at moren skal fjerne den feite ungen sin fra ballbingen når han ikke gjør noe galt. Da får du heller ta opp hele aldersgrenseproblematikken med eierne av bingen.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #12 Skrevet 8. februar 2017 Men han oppførte seg fint. Da er det aldergrensene det er noe galt med, ikke gutten eller moren. Du fremstår temmelig ufin når du synes at moren skal fjerne den feite ungen sin fra ballbingen når han ikke gjør noe galt. Da får du heller ta opp hele aldersgrenseproblematikken med eierne av bingen.Det er jo akkurat det. Det er ikke fint av noen på 40 kg å hoppe ned på en som er 15 kg. Selv om de hoppen på hverandre gir det ikke han fullmakt til å gjøre det samme. Det blir skummelt og farlig. Hadde han hoppet for seg selv hadde det ikke vært et problem. Anonymous poster hash: 96ce0...748
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #13 Skrevet 8. februar 2017 Slutter aldri å bli overrasket over folk her inne... Stakkars guttunge! Godt du fikk noe å snakke om! Tenk om det er en grunn til overvekten! At han tar medisiner som har gjort han sånn. Hadde du vært like dømmende da? Anonymous poster hash: 22268...e4e
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #14 Skrevet 8. februar 2017 Slutter aldri å bli overrasket over folk her inne... Stakkars guttunge! Godt du fikk noe å snakke om! Tenk om det er en grunn til overvekten! At han tar medisiner som har gjort han sånn. Hadde du vært like dømmende da? Anonymous poster hash: 22268...e4e Det er ikke et problem for meg at han er overvektig, uansett grunn. Jeg har ingen ting imot gutten, han har da ingen forutsetninger for å forstå at når han hopper rundt på samme måte som de som er mye mindre, så skaper det problemer. Det er moren jeg er forbanna på, hun skulle sett det. Helst selv, men i alle fall da hun ble gjort oppmerksom på det. Det er et problem at det som skal være trygg lek vlir farlig. Anonymous poster hash: 96ce0...748
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #15 Skrevet 8. februar 2017 Var på cafe i dag med treåringen. Ballbingen var for barn 2-6 år, og det var 5 barn der. 4 bormale barn 3-5 år og en "klump", så ut som en overvektig tiåring men var visstnok 6. Det ødela for de andre, de ble livredde når han hoppa rundt og det endte med gråt og evakuering av alle de fire andre. Jeg lurer på hva som foregår i hodet på moren til dette barnet. Det kan da ikke være slik at denne gutten skal kunne hevde son rett som en innenfor aldersgruppen når han veier like mye som de fire andre til sammen? Jeg håper de etterhvert setter vektbegrensninger i slike installasjoner. Inntil det: mødre, bruk hodet!! Anonymous poster hash: 7db7e...dd2 Altså seriøst ?! Ble redde? Og evakuerte?! Finnes flere overvektige barn om dagen , og det er ikke sånn at normalvektige hyler av redsel når de ser overvektige barn. Høres jo ut som det er en forvokst sumo bryter som løper rundt for å skade andre. Like ille å få en spiss albue i siden i ballbingen Anonymous poster hash: 3b001...135
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #16 Skrevet 8. februar 2017 Altså seriøst ?! Ble redde? Og evakuerte?! Finnes flere overvektige barn om dagen , og det er ikke sånn at normalvektige hyler av redsel når de ser overvektige barn. Høres jo ut som det er en forvokst sumo bryter som løper rundt for å skade andre. Like ille å få en spiss albue i siden i ballbingen Anonymous poster hash: 3b001...135 Altså! De ble ikke redde fordi han er overvektig, det har de null forhold til. De ble redde fordi et barn med over doble størrelsen hoppet på dem slik småbarn gjør i ballbingen. Det ble vondt og skummelt. Det er en grunn til at man deler inn i barnehagebarn ett sted og skolebarn ett sted. Det handler ikke om modenhet eller sånt, men ren, skjær størrelse. Anonymous poster hash: 96ce0...748
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #17 Skrevet 8. februar 2017 Jo.... man kan ikke nekte overvektige barn å leke altså.... Anonymous poster hash: 9b1f8...1ec
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #18 Skrevet 8. februar 2017 Altså! De ble ikke redde fordi han er overvektig, det har de null forhold til. De ble redde fordi et barn med over doble størrelsen hoppet på dem slik småbarn gjør i ballbingen. Det ble vondt og skummelt. Det er en grunn til at man deler inn i barnehagebarn ett sted og skolebarn ett sted. Det handler ikke om modenhet eller sånt, men ren, skjær størrelse. Anonymous poster hash: 96ce0...748 Da må du ta høyde og da. 1.30 og over der osv. Det er stor forskjell på høyden også Anonymous poster hash: 3b001...135
Mostly Harmless Skrevet 8. februar 2017 #19 Skrevet 8. februar 2017 Det er jo akkurat det. Det er ikke fint av noen på 40 kg å hoppe ned på en som er 15 kg. Selv om de hoppen på hverandre gir det ikke han fullmakt til å gjøre det samme. Det blir skummelt og farlig. Hadde han hoppet for seg selv hadde det ikke vært et problem. Anonymous poster hash: 96ce0...748 Fikk du ikke gehør for at han måtte se seg for? Min femåring er langt fra overvektig, men han får jo ikke lov å kverke lillebroren på snart to likevel. Hva sa de ansatte til at han hoppet på de mindre barna, da?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #20 Skrevet 8. februar 2017 Fikk du ikke gehør for at han måtte se seg for? Min femåring er langt fra overvektig, men han får jo ikke lov å kverke lillebroren på snart to likevel. Hva sa de ansatte til at han hoppet på de mindre barna, da?De ansatte på cafeen så det ikke som sin oppgave å blande seg, da foreldre har ansvar for tilsyn med barna. Og moren mente at han ikke gjorde noe galt, da alle gjorde det samme. Det er jo på en måte sant, men han bokset langt under sin vektklasse så og si. I alle fall ble kosedagen på cafe ødelagt for de andre barna. Og det har ingen ting med å være pysete å gjøre, ingen av barna var det, det handler om å være liten. Noe man burde kunne få lov å være i bingen for de små. Anonymous poster hash: 96ce0...748
Mostly Harmless Skrevet 8. februar 2017 #21 Skrevet 8. februar 2017 De ansatte på cafeen så det ikke som sin oppgave å blande seg, da foreldre har ansvar for tilsyn med barna. Og moren mente at han ikke gjorde noe galt, da alle gjorde det samme. Det er jo på en måte sant, men han bokset langt under sin vektklasse så og si. I alle fall ble kosedagen på cafe ødelagt for de andre barna. Og det har ingen ting med å være pysete å gjøre, ingen av barna var det, det handler om å være liten. Noe man burde kunne få lov å være i bingen for de små. Anonymous poster hash: 96ce0...748 Ok, da skjønner jeg irritasjonen. Jeg ville nok snakket med gutten selv. Synes det er litt unnfallende av de ansatte å ikke ville blande seg, all den tid de stiller et slikt rom til disposisjon og har regelverk for det (selv om det bare er i form av aldersbegrensning). Hvis jeg skulle skrevet hovedinnlegget, ville jeg lagt mer vekt på at gutten faktisk hoppet på de mindre barna og mindre vekt på at gutten var tykk. Fra hovedinnlegget fikk jeg nemlig inntrykk av at du bare var frustrert fordi de små barna ble skremt av at det var en stor gutt som også lekte, og jeg reagerte på at du beskrev den store guttens utseende på en ufin måte.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #22 Skrevet 8. februar 2017 Ok, da skjønner jeg irritasjonen. Jeg ville nok snakket med gutten selv. Synes det er litt unnfallende av de ansatte å ikke ville blande seg, all den tid de stiller et slikt rom til disposisjon og har regelverk for det (selv om det bare er i form av aldersbegrensning). Hvis jeg skulle skrevet hovedinnlegget, ville jeg lagt mer vekt på at gutten faktisk hoppet på de mindre barna og mindre vekt på at gutten var tykk. Fra hovedinnlegget fikk jeg nemlig inntrykk av at du bare var frustrert fordi de små barna ble skremt av at det var en stor gutt som også lekte, og jeg reagerte på at du beskrev den store guttens utseende på en ufin måte. Var ganske opptrekt da jeg skrev, men jeg vektla ikke at han var tykk. Problemet er at han var så utrolig mye større. Ungen min hadde gledet seg slik, og fikk dagen ødelagt. Vanskelig å velge nøytrale ord i ett og alt da. Anonymous poster hash: 96ce0...748
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #23 Skrevet 8. februar 2017 Forstår deg hi. Jeg hadde også blitt livredd om ei dame på 200 kg hadde hoppet på meg. Han kunne skadet de andre barna. Og det skulle moren hans forstått. Anonymous poster hash: f7fd0...59d
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #24 Skrevet 8. februar 2017 Var på cafe i dag med treåringen. Ballbingen var for barn 2-6 år, og det var 5 barn der. 4 bormale barn 3-5 år og en "klump", så ut som en overvektig tiåring men var visstnok 6. Det ødela for de andre, de ble livredde når han hoppa rundt og det endte med gråt og evakuering av alle de fire andre. Jeg lurer på hva som foregår i hodet på moren til dette barnet. Det kan da ikke være slik at denne gutten skal kunne hevde son rett som en innenfor aldersgruppen når han veier like mye som de fire andre til sammen? Jeg håper de etterhvert setter vektbegrensninger i slike installasjoner. Inntil det: mødre, bruk hodet!! Anonymous poster hash: 7db7e...dd2 Dette var et stusselig trolleinnlegg. tror du må jobbe litt mer med fantasien og troverdigheten din før neste trolleinnlegg Anonymous poster hash: 2c19c...2de
Mostly Harmless Skrevet 8. februar 2017 #25 Skrevet 8. februar 2017 Var ganske opptrekt da jeg skrev, men jeg vektla ikke at han var tykk. Problemet er at han var så utrolig mye større. Ungen min hadde gledet seg slik, og fikk dagen ødelagt. Vanskelig å velge nøytrale ord i ett og alt da. Anonymous poster hash: 96ce0...748 Du kalte de andre barna (mellom 3 og 5) som normale og denne seks år gamle gutten en "klump" som så ut som en overvektig tiåring. Du mente det burde være vektbegrensning på lekearealet, ikke at store barn burde oppføre seg hensynsfullt. Du beskrev at han veide like mye som de andre fire til sammen. Du anslo at han veide 40 kilo, mens de andre veide 15 (15 ganger 4 er 60, by the way). Du skrev at det ikke var høyde som hadde betydning, men vekt. Du beskrev lenge at han skremte barna bare ved at han hoppet rundt. Tok mange innlegg før det kom frem at han hoppet på de andre barna. Klart du la vekt på at han var tykk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå