Gå til innhold

Barn med naturlig høy stemme.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette noe de kan klare å dempe med hjelp fra vokse eller ER de bare slik?

Jeg har nå nådd ett metningspunkt med kompisen til sønnen. Jeg takler ikke å ha han her mer. Han HYLER alt han sier.

Ikke noe galt med hørsel. Har snakket med foreldrene om hva jeg kan si/gjøre. Det virker i to minutter.

Til og med vanlige beskjeder roper han. JEG ER TØØØØØRST.

Nå har jeg sagt at jeg ikke orker ha han her i ukedager. Jeg får migrene av støynivået. Jeg har brukt sov-i-ro flere dager han er her men blir så øm i øregangene av de. Sønnen klager også innimellom på at ørene er slitne.

Noen som har barn med dette? Hva kan gjøres?

Anonymous poster hash: b73d9...217

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette noe de kan klare å dempe med hjelp fra vokse eller ER de bare slik?

Jeg har nå nådd ett metningspunkt med kompisen til sønnen. Jeg takler ikke å ha han her mer. Han HYLER alt han sier.

Ikke noe galt med hørsel. Har snakket med foreldrene om hva jeg kan si/gjøre. Det virker i to minutter.

Til og med vanlige beskjeder roper han. JEG ER TØØØØØRST.

Nå har jeg sagt at jeg ikke orker ha han her i ukedager. Jeg får migrene av støynivået. Jeg har brukt sov-i-ro flere dager han er her men blir så øm i øregangene av de. Sønnen klager også innimellom på at ørene er slitne.

Noen som har barn med dette? Hva kan gjøres?

Anonymous poster hash: b73d9...217

Han har ikke "naturlig høy stemme". Alle mennesker kan snakke i alle volumer, også i svakt volum. Du får heller se til at de leker hjemme hos ham, eller kun ute, til han lærer å bruke innestemme...

Min yngste har tendens til tette øreganger (av voks) og gauler høyere og høyere helt til vi får ham på øreskylling. Jeg skjønner deg godt... Han blir hysjet på en hel del, kan du si!

Anonymous poster hash: be7b9...1ec

Skrevet

Ha ha, både sønnen min og hans kompis er sånn. Jeg er helt utmattet etter kort tid sammen med de, men de får selvfølgelig være her for det. Jeg passer på å snakke veeeeelig lavt hver gang jeg snakker med de. For eks når vi sitter rundt middagsbordet og de snakker veldig høyt med hverandre, tar jeg frem hviskestemmem min og spør de vanlige "hvordan har skolen vært"-spørsmålene. Det demper absolutt lydnivået rundt bordet.

Ellers prøver jeg å være et stykke unn de når de er inne i huset. De leker jo sjeldent på kjøkkenet for eks, så da er jeg der eller på vaskerommet. En fin måte å få gjort litt arbeid.

Men helt ærlig, jeg føler meg ofte helt utmattet etter et slikt besøk. Jeg tåler nok ikke det lydnivået spesielt godt.

Anonymous poster hash: ecba6...ee8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...