leiah_78 Skrevet 8. februar 2017 #1 Skrevet 8. februar 2017 Hei! Vi får oss kattunge til helga, men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal introdusere den for huset. Vi bor i hus med 2 etg, der 1 etg er åpen stue og gang, med kjøkken, gjestetoalett, vaskerom og yttergang som kan lukkes. Trappa opp er åpen midt i stua, og oppe er det tre soverom og et bad, som alle kan lukkes. Jeg har lest at man helst skal introdusere katten for kun 1 rom første dagen, og så gradvis åpne opp hele huset for den. Og i tillegg så burde man sove på samme rom som den første natten? Problemet er at vi gjerne ønsker å ha den nede på dagtid da vi oppholder oss der, men om natta er vi oppe, og da må vi ta med katten opp? Men da må vi jo ta med kattedo og vann også, og det har jeg lest at man helst ikke skal flytte på? Blir så veldig forvirra av alle disse reglene, så lurer litt på hva noen erfarne katteeiere vil anbefale i vårt tilfelle? Vil aller helst ikke ha katten inne på vårt soverom, men kan sove på gjesterommet med den en stund isåfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå