Gå til innhold

Når begynne med bare én dagsoving? 👶

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 9 mnd for tidlig? Blir vanskeligere og vanskeligere å få babyen min til å sove på dagtid nå...

Anonymous poster hash: aea50...134

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er individuelt og kommer an på hvor mye og godt han sover om natta blant annet. Jeg har 4, nr 3 var 9-10 mnd da vi begynte med en lur, mens nr 4 begynner å bli klar for det nå (13 mnd). Nr 3 sov bedre og flere timer på natta, mens det er først nå nr 4 gjør det. Merker at han er klar for det ved at det er vanskelig å få han til å sove på dagtid, særlig den siste luren, det blir liksom for trangt med to lurer. Min erfaring er at de gjerne sover litt flere timer totalt i døgnet når de får over til en lur, den blir kanskje på et par timer mot kanskje 30 min-1 time x 2. Og så blir de lettere å legge på kvelden.

Skrevet

Mine to har ikke begynt med én soving før etter de begynte i bhg. Tipper de var 16-18 mnd.

Anonymous poster hash: db804...374

Skrevet

Vi gikk over til en gang litt før barnehagestart, da var barnet 10-11 mnd når vi innførte 1 gang. Gikk egentlig ganske fint det :) Men tok et par dager for henne til å komme inn i de nye rutinene. 

Anonymous poster hash: 9c659...991
Skrevet

Mitt yngste barn begynte med 1 dupp ved 1-års alder. Men nå som 15 mnd gammel hender det hun tar to lurer hjemme, i helgen... Men bhg er lite fleksible

Anonymous poster hash: d3c54...459
Skrevet

Begge mine begynte å sove 1 lur når de var ca 11 mnd.

Anonymous poster hash: 27949...a8a

Skrevet

Mine begynte begge med det i barnehagen. Gikk strålende begge ganger.

Nr 1 var 9mnd, nr 2 var 12 mnd.

Begge kunne nok har begynt tidligere med kun én dupp, men var ikke problematisk med to i forhold til nattesøvnen, så var ikke noe poeng i å endre det.

Anonymous poster hash: 48bec...a89

Skrevet

Det kommer av på barnets behov for søvn. Vi merket det ganske fort på vår da det var på tide å trappe ned. Var ca 11 mnd. Merket også godt da vi gikk fra 3 til 2 lurer, og nå når vi er nødt til å begrense dagsovinga veldig, er 1,5 år.

Anonymous poster hash: 5143c...0a4

Skrevet

11 mnd med begge to.

Anonymous poster hash: 37d2e...9d0

Skrevet

min var 10mnd, men det kommer vel litt ann på barnet også, han sov til han var nesten 3

Skrevet

Min yngste begynte med en dupp da han var 8 mnd. Fikk ham ikke til å sove på dagtid i det heletatt fra han var ca 19 mnd. Han sov godt om natten da. Fra 1830 til 7.

Skrevet

Mine to har sovet hele natta og til ca 7-8 hver morgen fra ca 3 mnder og dermed sovet kun 1 gang om dagen fra de var veldig små, selvfølgelig med noen dagers/ perioder unntak innimellom! Så dette er veldig individuelt.

Anonymous poster hash: d50ae...5ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...