Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #1 Skrevet 8. februar 2017 http://www.tv2.no/nyheter/8912109/ Er dette virkelig sant? Finnes det faktisk mødre som gjør dette her?? Da er det noe fundementalt GALT med disse damene! Og burde de egentlig få beholde barnet hvis de er så selvsentrerte at de setter barnets liv i fare? Det er jo helt sinnsykt!! Anonymous poster hash: ca434...9c2
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #2 Skrevet 8. februar 2017 Dessverre finnes det sånne damer der ute.... 😯 verste jeg har vært borti er ei som var så glad for at hun røyket i svangerskapet for da kom hun til å få en liten baby..... til tross for alle informasjon om hvor skadelig det var for babyen var eneste informasjonen hun tok til seg at babyen hadde stor risiko for å ha lav fødselsvekt.... Anonymous poster hash: f365f...0d2
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #3 Skrevet 8. februar 2017 Jordmoren min sa at de ikke oppfattet dette som et utbredt problem Anonymous poster hash: b02c7...802
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #4 Skrevet 8. februar 2017 Jordmoren min sa at de ikke oppfattet dette som et utbredt problem Anonymous poster hash: b02c7...802 Tipper disse gravide ikke alltid er så åpne med jordmoren sin om dette. Så det er sikkert flere enn hva man får med seg dessverre. Anonymous poster hash: 2a744...4ae
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #5 Skrevet 8. februar 2017 Jeg må helt ærlig si at jeg ikke skjønner hvordan det er mulig. Jeg spyr i 40 uker når jeg er gravid, og pleier å veie rundt 5 kg mindre rett før fødsel enn jeg gjorde ved befruktning (og da ca 15-20kg mindre noen dager etter fødsel enn ved befruktning). Likevel får jeg barn på ca 4 kg. Fosteret i magen tar jo alt det trenger. Så lenge det er noe å ta av, det være mors fettlager eller muskelmasse, så tar fosteret det. Så hvordan man kan slanke seg til små barn, uten å være utmagret på både fett og muskler fra før av, skjønner jeg ikke hvordan er mulig. Men at folk tror de kan gjøre det, det er jo noe annet. Anonymous poster hash: 96317...9db
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #6 Skrevet 8. februar 2017 Sykt. Har også hørt noen si at de som får premature barn er heldige fordi de er små. Ei jeg kjenner som fikk prematurt barn med nr 1 fikk mange kommentarer på hvor heldig hun var siden babyen var liten og fødsel var lettere osv. (Hun har derimot helt annen oppfatning da hun syns fødsel nr1 var verre enn fødsel 2 til termin selvom første var mindre). Det er jo helt sykt hva folk tenker på. Jeg spyr selv i 9 mnd som gravid og er glad for hvert gram jeg går opp. Anonymous poster hash: 89141...ed2
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #7 Skrevet 8. februar 2017 Sykt. Har også hørt noen si at de som får premature barn er heldige fordi de er små. Ei jeg kjenner som fikk prematurt barn med nr 1 fikk mange kommentarer på hvor heldig hun var siden babyen var liten og fødsel var lettere osv. (Hun har derimot helt annen oppfatning da hun syns fødsel nr1 var verre enn fødsel 2 til termin selvom første var mindre). Det er jo helt sykt hva folk tenker på. Jeg spyr selv i 9 mnd som gravid og er glad for hvert gram jeg går opp. Anonymous poster hash: 89141...ed2 Dette er jo faktisk helt feil. Jeg har hørt at små unger er hardere å føde. Husker ikke hvorfor. Men jeg kan skrive under på det altså. Uansett tar baby næringen den trenger fra mor. Så det skal vel mye til for at fosteret sulter. Bare synd mødrene er så dummeste og risikerer en koselig og fin barsel-tid pga manglede energi når de har sultet seg i 9 mnd. Sikkert lenger også, dette er jo titalt forvridde spiseforstyrrelser! Kjenner jeg blir forbanna! Er ikke noe walk i the park å få små barn... Anonymous poster hash: d6734...e9f
*Miss Marple* Skrevet 8. februar 2017 #8 Skrevet 8. februar 2017 Jeg er sikkert ganske teit, men skjønner bare ikke hvorfor det skal være stas at barnet er lite ved fødsel? Betyr det at man liksom har vært en flink gravid?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #9 Skrevet 8. februar 2017 Tipper disse gravide ikke alltid er så åpne med jordmoren sin om dette. Så det er sikkert flere enn hva man får med seg dessverre. Anonymous poster hash: 2a744...4ae Åpne om det? Opp på vekta må de uansett. Anonymous poster hash: 3e89f...3a5
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #10 Skrevet 8. februar 2017 Jeg er sikkert ganske teit, men skjønner bare ikke hvorfor det skal være stas at barnet er lite ved fødsel? Betyr det at man liksom har vært en flink gravid? Lettere fødsel. Tror noen. Anonymous poster hash: 3e89f...3a5
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #11 Skrevet 8. februar 2017 Helt tett tankegang! For det første er det en direkte usunn tankegang, for det andre tar barnet det den trenger Som ei annen her spyr jeg også hele svangerskapet. Sist veide jeg 8kg mindre enn startvekt ved fødsel, og jeg var tynn til å begynne med, ut kommer barn på over 4kg uansett. Ei annen venninne la på seg 39kg sist, lav dame, så det ble litt vekt, ut kom et barn på 2,4kg. Det går på gener, for det meste. Denne dama la på seg 30kg i første svangerskap og fødte også da et lite barn. Anonymous poster hash: 10bb6...372
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #12 Skrevet 8. februar 2017 Jeg er sikkert ganske teit, men skjønner bare ikke hvorfor det skal være stas at barnet er lite ved fødsel? Betyr det at man liksom har vært en flink gravid? Hun jeg skrev om som røyket for at babyen skulle være liten, sa at hun ville ha en liten baby så den kunne være baby så lenge som mulig... Stokk dum dame.... Anonymous poster hash: f365f...0d2
prekæs Skrevet 8. februar 2017 #13 Skrevet 8. februar 2017 Nå skal ikke jeg antyde at jeg vet alt, men tipper dette er et nyhetsoppslag skapt for å motta klikk og engasjement rundt en sak som egentlig ikke er noe stort problem.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #14 Skrevet 8. februar 2017 Om det ikke er noe å ta av får ikke barnet det de trenger... Her er en lignende sak, hvor undersøkelser viser at av barn som er født til termin, men med lav fødselsvekt har 30-40% av dem ikke fått den næringen de trenger i svangerskapet og en stor andel av disse barna sliter med psykiske problemer, lærevansker, ADHD osv senere http://www.tv2.no/2014/07/09/nyheter/gravid/trening/5789118 Jeg har forresten ikke lagt på meg så mye, ca 12 kg som vel er innenfor den anbefalte vektøkningen, og har likevel fått barn på 4,9 kg. Så det er ikke alt man kan styre selv altså.... Jeg fikk ikke store barn fordi jeg spiste for mye, akkurat som de som f.eks har ekstrem svangerskapskvalme og ikke får i seg særlig med mat slett ikke trenger får små barn. Anonymous poster hash: 0a2aa...3ee
TinaK 1990 Skrevet 8. februar 2017 #15 Skrevet 8. februar 2017 2 av mine barn var rett over 2 kg da de ble født, ikke fordi jeg noengang har slanket meg. Det er ikke noe å trakte etter. Konstant bekymret og stressa fordi de ikke spiste nok, la på seg nok. Redd for de. Husker de første ukene på eldste og nr 3 som ikke spesielt gode. Heldigvis gar det gått bra med de..
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #16 Skrevet 8. februar 2017 Det blir så dumt... som flere nevner så går dette på gener. Har mange eksempler på gravide som spyr i 9 mnd og som ikke går opp et gram i seg selv, de føder unger i godt hold. Flere jeg kjenner, inkludert meg selv gikk opp 20kg++ og har fått barn på 3kg +- Anonymous poster hash: ac02f...096
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #17 Skrevet 8. februar 2017 Aldri møtt eller hørt om disse damene personlig, så tror ikke det er veldig utbredt. Det er garantert noen idioter likevel. Jeg får små babyer selv om jeg gjør mitt for at de skal være normale. Det er slitsomt med alt det ekstra styret når man får små barn og prematurklær er vanskelig å finne. Ikke går fødsel så enkelt heller, revnet skikkelig. Anonymous poster hash: 480ca...375
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #18 Skrevet 8. februar 2017 Mulig noe er mediaskapt, men jeg opplevde at de var opptatt av det på sykehuset da jeg fødte i 2015 så de ser nok flere små barn enn før og mener vel det skyldes denne slanketrenden. Anonymous poster hash: 2b809...49d
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #19 Skrevet 8. februar 2017 Åpne om det? Opp på vekta må de uansett. Anonymous poster hash: 3e89f...3a5 Har aldri veid meg hos lege/jordmor som gravid. Anonymous poster hash: d02be...c0a
Juliea Ruler Skrevet 8. februar 2017 #20 Skrevet 8. februar 2017 Det er helt sykt! Målet må da virkelig være sunt friskt barn med snitt vekt! Det håper iallefal jeg Nå som gravid. Blir sikkert større enn snittet pga far. Men heller det! Dette håper jeg tas skikkelig tak i og slås hardt ned på!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #21 Skrevet 8. februar 2017 På hvilken måte er det verre enn abort? "Det er bare en celleklump" Anonymous poster hash: 55a48...311
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #22 Skrevet 8. februar 2017 På hvilken måte er det verre enn abort? "Det er bare en celleklump" Anonymous poster hash: 55a48...311 Å herregud. Få deg ett liv a! Anonymous poster hash: d02be...c0a
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #23 Skrevet 8. februar 2017 Horribelt! Var snakk om dette i 2015 også, da jeg gikk gravid sist. Selv var mannen og jeg ganske nøyaktig 3 kg da vi kom til. Følte meg sikker på at min skulle være like liten, og tenkte at "det er jo greit. Babyen skal jo ut også" (Hadde normalt kosthold altså!) Ut kom hun, og var 3,5 og 52 lang. Litt overrasket, må jeg si. Men da hun viste seg å være veldig sugesvak og generelt svak grunnet gulsott, priste jeg meg lykkelig for at jeg gikk til termin, og fikk et gjennomsnittlig barn. De skal være sterke nok til å klare denne verden ❤ Anonymous poster hash: f74ea...424
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #24 Skrevet 8. februar 2017 Fotballfrua fokuserte jo veldig på dette sist, med div vinkler så magen så mindre ut, etc. VP også skrøt litt av lav vektoppgang, så tendensen er der. Anonymous poster hash: 6eeed...5db
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2017 #25 Skrevet 8. februar 2017 Å herregud. Få deg ett liv a! Anonymous poster hash: d02be...c0a Hva mener du? Er det ikke en celleklump? Det er jo bare et foster! Anonymous poster hash: 55a48...311
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå