Gå til innhold

GRUER MEG TIL ABORT - DET FØLES GALT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten traff hverandre i slutten av August 2016 tilfeldigvis på gata med noen bekjente. Siden den gang har vi datet noen par måneder. Vi ble kjærester ca rett over ny året 2017.

I Januar skjedde det er lite et lite uhell, mens jeg vente på et prevensjons middel jeg hadde bestilt fra Sverige. Vet ikke konkret når uhellet skjedde. Men det skjedde enten søndag 8 Januar eller 15 Januar et sted der kondomen sprakk (1 gang). Det var den aller siste kondomen i den pakningen. Så tok jeg angrepille innen 12-24 timer i etterkant av episoden.

19 Januar hadde jeg influensa lignende på natta. Svettet unormalt mye og følte meg veldig varm. Varmere enn normalt. Antok at jeg mulig brygget på en liten influensa. Det gikk 3 hele dager og jeg startet og få mens smerter, men jeg fikk aldri mensen. Ergo spurte ny kjæresten om ikke jeg skulle ta en graviditetstest for og utelukke en graviditet for være sikker.

Den dagen kom min far på besøk med mitt nye prevensjons middel som ble sendt i posten. Samme dagen kjøpte jeg en test på butikken. Tisset på den og resultat var positiv. Kjæresten kom opp til meg den helgen og hadde med seg digital graviditets test for sjekke om hvor langt jeg eventuelt var på vei. Den viste ca 2-3 uker på skjermen. Vi hadde lange samtaler på hva vi skulle gjøre.

Det er så trist at noe slikt skal skje såpass tidlig i et ny etablert partnerskap. Frykten for at forholdet skal ryke. Kjæresten syns det ikke passer nå. Og jeg er forsovet veldig enig med han ang dette.

Jo nettopp, fordi jeg er i min 2 rettsrunde med eksen ang mitt første barn som ble født i 2010. Min eks kjæreste dro meg inn for retten først gang i 2014. Eksen har hvert etter meg etter jeg forlot forholdet med han. Etter det har han hatet meg. Og gjør nærmest alt for ødelegge for meg på alle plan (økonomisk og psykisk). 

I 2015 vant han omsorgen av korrupt grunn. Da hans egen mor betalte sakkyndige i saken til omtale far som den best egne til samlet foreldrekontakt. Ikke nok med det var sakkyndige inhabil og hadde et vennskaps forhold til min fastlege over 20 år. Noe som ikke kom frem i hovedforhandlingen 2015. Dette ble oppdaget i etterkant. Så mitt barn måtte sårt bytte bosted til sin far (uten spesiell grunn). Jeg fikk utvidet samvær med 120 dager i året (Tors-Man annen hver uke). Men etter far fikk omsorgen startet han og sabotere samværet, spesielt etter at jeg flyttet i Mai 2016. Over hele 4-5 mnder periode i fjor ble kontakten mellom meg og mitt barn totalt FRYST UT. Og viste ikke en gang hva grunnen var, fordi grunnene til far forandrer seg med tiden. Så jeg gikk i flere mnder i mørket samt i dypt sorg/savn etter og høre stemmen til barnet mitt. Noe av det verste jeg har opplevd. I 2015 sto barnets far og sa i retten at han aldri ville sabotere kontakten mellom mor og barn. Men det har han faktisk gjort ikke lenge etter dommen falt. Husker jeg selv sa den gangen at: dersom mitt barn flytter til sin far, vil fars neste steg bli og fryse meg ut som mor. Og riktig nok hadde jeg veldig rett. Fordi han truet meg i 2012 om at dersom jeg fikk ifra han, ville han gjøre alt for ta ifra meg barnet vår. Og om han ville det så fikk han det til. Sannelig nok, stemte det også.

Barnevernstjenesten reagerer kraftig på måten far opptrer på. Barneverntjenesten ble koblet inn når far ikke ville møte opp til hele 3 meklinger som ble begjært av meg, etter det unødvendige omsorgs byttet som skjedde i 2015 (som aldri skulle ha skjedd). Far brøt meg så kraftig ned at jeg ikke hadde noe annet valg enn og flytte til mine røtter lengre nord. Barnets far har personlig knust økonomien min og mitt tidligere samboer forhold. Da jeg ble straffet for ha samboer og selv var student. Jeg ente med og ikke få fri rettshjelp pgr av min eks samboer inntekt. Barnets far dro meg inn til retten i 2014, da jeg valgte flytte sammen med han. Enda han selv hadde fått seg ny kjæreste skulle man nesten tro han ville la meg være i fred. Men helvetet startet så fort han skjønte jeg hadde gått videre med livet.

August 2016 sendte far og hans advokat en ny begjæring inn til tingretten og vil NÅ ta ifra meg alt samvær uten tilstrekkelig grunnlag. Da dem stevnet inn saken hadde de ikke en gang frem langt gyldig meklingsattest. Noe som ikke var noe rart at dem gjorde. Fordi far ikke har meklingsattest jeg har hele 3 attestene - FAR IKKE MØTT på. 

Januar 2017 - var da første rettsmøte var satt, før man går inntil en hovedforhandling. Denne gangen blir saken behandlet i en annen Tingrett. I retten angrep far dommeren verbalt. Og barnets far fikk kjempe tilsnakk for sin oppførsel. Der fikk far streng beskjed om at en slik opptreden ikke faller i god jord. Han måtte bare innfinne seg med at samvær skulle gjennomføres og at han er pliktig til og dele på reisekostnadene noe han tidligere ikke har hvert motvillig til. Nå skal jeg i hovedforhandling med barnets far nok en gang. Og håper egentlig på at en våken sakkyndig tilbakefører barnet der det hører hjemme. For det er i teorien ikke barnets far som følger opp barnet til vanlig. Men barnets bonusmamma og barnets bestemor. Egentlig er det bestemoren som vil ha omsorgen for mitt barn.

Så min nåværende livsituasjon er at jeg er på vei inn i min andre Tingretts sak (ufrivillig) med barnefar. Økonomien min raste drastisk etter 200.000 i advokat utgifter + 350.000 i studielån. Ikke nok med det er jeg da gravid i et ny etablert forhold. Har ikke en gang rukket og fortelle mitt barn om det - rett og slett i frykt for at hennes far nok en gang skal forsøke og ødelegge for meg enda en gang.

Det er mange faktorer som tilsier at det ikke er kjempe gunstig og få barn nr 2 akkurat nå. Det mest fornuftige valget er og ta abort akkurat nå. Ettersom at jeg ble tvunget til og redusere inntekten min med vilje,da jeg ikke ville ha krav på fri rettshjelp. Og økonomien min taler ikke enda et rasfall. Idag går jeg på AAP-penger ufrivillig samt skal omskolere meg.

Kjæresten er på sitt 2 år i ingeniør faget. Jeg vil ikke ødelegge hans karriere og utdanning for barn nr 2. Så deler av grunnen er at jeg tar abort for hans sin skyld. Han sier han kunne tenke seg barn om 2-3 års tid. Vi er ikke samboere. Vet ikke hva jeg skal gjøre? Abort valget er ikke noe jeg oppriktig ønsker og ta. Men føler meg tvunget til og ta abort, fordi fornuften tilsier det. Men hjerte SKRIKER NEI. Ting hadde hvert enklere om barnets far hadde latt meg være samt sluttet og bruke barnet vårt som verktøy.

Jeg synes direkte syn på barnefar nåværende samboer. Men kan ikke si det til henne, da jeg høyst sannsynlig blir misoppfattet. Oppriktig er jeg nærmest redd for henne, Da jeg vet hvordan denne mannen bryter ned mennesker rundt seg rent psykisk med tid. Syns ikke bonusmammaen til min datter fortjener en slik mann i livet sitt. Er utrolig takknemlig for at hun fortsatt er der, ettersom det hun som tar hoved ansvaret for barnet mitt enn så lenge. 

kjæresten virker ikke som at han har så veldig lyst til og bli pappa akkurat nå. Og jeg vil ihvertfall ikke bære frem et barn som ikke en gang var planlagt. Har tatt abort 2 ganger etter mitt barn ble født i 2010. Dette blir da min 3 abort. Og alle gangene har jeg blitt gravid på prevensjon. Hvor mange slike sjanser til vil jeg få i fremtiden? Jeg er ikke 20 år lengre men straks 27 år. Venner synes ikke jeg burde ta abort egentlig. De mener jeg ville klart det helt fint. Det overrasket meg at de heller var imot abort. Men det kan tenkes at det er mer vanlig og få barn i 27 års alderen kontra 19-20 års alder. 

Husker da jeg ventet mitt første barn så hadde jeg INGENTING på stell. Ikke egen bolig, ikke jobb eller utdanning. Men alle disse tingene kom på plass litt etter litt. Nå mangler jeg kun lappen til bil.

Rettssaken kommer til og gå fint. Men har et lite håp om en våken sakkyndig ser at far ikke kan fortsette og ha omsorgen. Da barnets far ikke har særlig respekter for lover, regler,  det offentlige eller myndigheter. Bryter dem elegant etter 2 uker. Det må hele tiden være 1 tredje person i bildet for at han skal skjerpe seg.

-Jeg tar abort fordi jeg er redd barnets far - dersom jeg skulle beholde ville han gjort alt han kunne for ødelegge der også.

-Jeg tar abort fordi barnets far raste økonomien min - etter og dratt meg inntil retten gang etter gang 

Jeg tar abort fordi jeg er i pelle nytt forhold - kjent kjæresten kun i 6-7 mnder

-Jeg  tar abort fordi ny kjæresten ikke er ferdig med sine studere

-Jeg tar abort fordi ny kjæresten sier at han ikke er helt klar for og bli pappa akkurat nå

-Jeg tar abort i frykt for at jeg kanskje vil risikere og miste kjæresten om jeg skulle beholde

-Jeg tar abort fordi jeg tenker at andre syns det er fornuftig at jeg burde ta abort

-Jeg tar abort fordi jeg er redd den nye sviger familien vil bli kjempe skuffet inkl min familie

-Jeg tar abort fordi jeg skal starte på min omskolering min

Hvorfor sier hjerte mitt fortsatt NEI??????????   

Jeg har bestilt time til abort idag. Men det føles ikke riktig. Prøver desperat og overtale meg selv til og mene at abort er det jeg burde ta. Men allikavel føles det kjempe galt. Jeg er redd for at jeg evt vil klandre kjæresten for aborten. Kanskje dette vil ødelegge alt. Nei, jeg vet ikke hva jeg skal tenke og tro. Hode mitt går i kjempe spinn. Er så lei meg over dette.

Noe som har hvert i lignende situasjon? Er det helt oppklart hva jeg burde gjøre? Min historie er nærmest surialistisk, jeg vet. 

Anonymous poster hash: 94592...78d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste ikke hele - men etter 2 avsnitt skjønte jeg at du IKKE BØR FÅ FLERE BARN før du er ute av konflikten m eks!!

Anonymous poster hash: 7675d...bd5

Skrevet

Jeg ser at det er mye i livet ditt som ikke er slik det skal være, men det finnes alltid løsninger, hvertfall ifht din nye baby. Og at ikke kjæresten vil, hva om han uansett slår opp om en måned, da har du ikke mann og ikke baby.

Har du fast jobb og bosted? En kan få mye brukte babyting på finn og fb-sider.

MEN at dette er din 3 abort er jo graverende, uansett hva du velger bør du etterpå på satt inn spiral eller p-stav!

Tenk at dette er en ny start for deg med en ny baby

Anonymous poster hash: 02257...7e7

Skrevet

Huff, du er i en kjempevanskelig situasjon, Hi. Jeg er normalt veldig klar på det at man ikke skal ta abort om man ikke ønsker det, men i ditt tilfelle synes jeg det er vanskelig.

Om jeg forstår deg rett så bor ditt første barn nå hos en far som egentlig ikke er helt stabil, som psyker ned de damene han er sammen med og som boikotter samvær. Da tenker jeg at hovedfokuset ditt må og bør være å gjøre alt du kan for det barnet du har. Jeg tror du risikerer at alt blir for mye for deg om du nå skal gjennom et svangerskap/fødsel/barseltid hvor du ikke vet hvilken helse du vil ha, du vil ha dårlig økonomi, du vil måtte utsette aap, du risikerer å sitte med barn nr. to alene også. Og sitter du igjen alene som syk, med dårlig økonomi og det at du får barn med nye menn uten å kjenne dem godt, da er jeg veldig redd for at din eks vil bruke det på alle måter han kan for å ødelegge for deg og deres felles barn.

Det er ikke omstendigheter som er best egnet for at du skal kunne gjøre det beste for ditt første barn.

Og slik din situasjon er tror jeg ditt hovedfokus bør være på det barnet du allerede har.

Jeg synes det er vondt å si dette, men jeg tror det er det beste for deg og det barnet du allerede har at du tar abort. Jeg synes imidlertid at du skal få noen å prate med om dette. Har du snakket med Amathea? Hvis ikke, prøv å ringe dit.

Sender deg en stor klem <3

Anonymous poster hash: 3a33d...b6a
Skrevet

Leste ikke hele - men etter 2 avsnitt skjønte jeg at du IKKE BØR FÅ FLERE BARN før du er ute av konflikten m eks!!

Barnefar vil aldri stoppe og ødelegge for meg uansett. Han har holdt på slik helt siden jeg fikk meg kjæreste. Det tålte han ikke.

Folk som står utifra og har følgt med hele prosessen sier at barnefar er psykopat. Hvordan skal jeg bli kvitt en psykopat? Noen tips?  

Skrevet

Jeg ser at det er mye i livet ditt som ikke er slik det skal være, men det finnes alltid løsninger, hvertfall ifht din nye baby. Og at ikke kjæresten vil, hva om han uansett slår opp om en måned, da har du ikke mann og ikke baby.

Har du fast jobb og bosted? En kan få mye brukte babyting på finn og fb-sider.

MEN at dette er din 3 abort er jo graverende, uansett hva du velger bør du etterpå på satt inn spiral eller p-stav!

Tenk at dette er en ny start for deg med en ny baby

Jeg har egen bopell og startet omskoleringen for ny utdanning i helsesektoren mulig ERGO. Har bachelorgrad fra før av i et annet felt. Jeg ble gravid på p-plaster, gravid på p-piller. Hadde P-stav var fornøyd med den. Men den måtte taes ut august 2016, da den hadde gått ut. Satt ikke inn ny for hadde ikke noe fast partner akkurat da. Vi har brukt kondom hele veien som Prevansjon. Prøvde en liten periode jasmin p-pille. Men fikk farge signaler på blodpropp, så fikk beskjed av legen med og stopp. Bestillte et nytt prevensjons middel fra Sverige. Men denne kom for sent:/ i etterkant av ulykken.

Skrevet

Huff, du er i en kjempevanskelig situasjon, Hi. Jeg er normalt veldig klar på det at man ikke skal ta abort om man ikke ønsker det, men i ditt tilfelle synes jeg det er vanskelig.

Om jeg forstår deg rett så bor ditt første barn nå hos en far som egentlig ikke er helt stabil, som psyker ned de damene han er sammen med og som boikotter samvær. Da tenker jeg at hovedfokuset ditt må og bør være å gjøre alt du kan for det barnet du har. Jeg tror du risikerer at alt blir for mye for deg om du nå skal gjennom et svangerskap/fødsel/barseltid hvor du ikke vet hvilken helse du vil ha, du vil ha dårlig økonomi, du vil måtte utsette aap, du risikerer å sitte med barn nr. to alene også. Og sitter du igjen alene som syk, med dårlig økonomi og det at du får barn med nye menn uten å kjenne dem godt, da er jeg veldig redd for at din eks vil bruke det på alle måter han kan for å ødelegge for deg og deres felles barn.

Det er ikke omstendigheter som er best egnet for at du skal kunne gjøre det beste for ditt første barn.

Og slik din situasjon er tror jeg ditt hovedfokus bør være på det barnet du allerede har.

Jeg synes det er vondt å si dette, men jeg tror det er det beste for deg og det barnet du allerede har at du tar abort. Jeg synes imidlertid at du skal få noen å prate med om dette. Har du snakket med Amathea? Hvis ikke, prøv å ringe dit.

Sender deg en stor klem <3

Jeg kjenner veldig på det du sier. Men av og til virker det som at barnefar aldri vil la meg være i fred. Han har nå en ny dame under kontroll + fått et nytt barn nå i Januar. Men enda klarer han ikke la meg og barnet mitt være i fred. Det føles galt og ta abort fordi min eks gjør alt han kan for ødelegge min livskvalitet. At jeg må ta abort grunnet han som en hoved faktor er nærmest galt.

Tenkt at jeg må ta abort grunnet barnefar. Om  han hadde lest dette hadde han KOST SEG. For han er av det menneske som har det godt når andre ligger og lider på bakken. Han spytter gjerne på deg mens du ligger nede også. Da føler deg helt KONGE. Men ja, ser hvor du vil hen. Det er flere usikre momenter med og beholde kontra ta vekk. Det føles bare helt for jævlig og ta en abort fordi et annet menneske ønsker deg så vondt uten grunn. Eneste grunnen han har er at jeg prøvde i over fler år og komme meg vekk fra han.  Fikk det til etter 4 års planlegging som kostet meg mitt første barn.  

Skrevet

Jeg kjenner veldig på det du sier. Men av og til virker det som at barnefar aldri vil la meg være i fred. Han har nå en ny dame under kontroll + fått et nytt barn nå i Januar. Men enda klarer han ikke la meg og barnet mitt være i fred. Det føles galt og ta abort fordi min eks gjør alt han kan for ødelegge min livskvalitet. At jeg må ta abort grunnet han som en hoved faktor er nærmest galt.

Tenkt at jeg må ta abort grunnet barnefar. Om  han hadde lest dette hadde han KOST SEG. For han er av det menneske som har det godt når andre ligger og lider på bakken. Han spytter gjerne på deg mens du ligger nede også. Da føler deg helt KONGE. Men ja, ser hvor du vil hen. Det er flere usikre momenter med og beholde kontra ta vekk. Det føles bare helt for jævlig og ta en abort fordi et annet menneske ønsker deg så vondt uten grunn. Eneste grunnen han har er at jeg prøvde i over fler år og komme meg vekk fra han.  Fikk det til etter 4 års planlegging som kostet meg mitt første barn.  

Jeg vet ikke om det jeg skrev over er det riktige, det var det inntrykket jeg fikk av innlegget ditt.

Jeg er helt enig i at din eks ikke burde være indirekte årsak til en abort. Du er i en komplisert situasjon, ingen tvil om det.

Du skrev over at far har sabottert samværet ditt med din datter slik at du ikke har fått ha samvær med henne? Det er ulovlig, og han kan faktisk risikere å miste omsorgen for barnet pga. det. Jeg vil tro det er det som gjør at han nå prøver å komme deg i forkjøpet med å stevne deg i ny rettssak, for å prøve å få fokus vekk fra at han har brutt loven og heller hevde at du ikke er egnet. Det jeg er redd for er hvis ny kjærest forlater deg om du velger å bli gravid, og dette kommer frem i rettssaken. Selv om det ikke er riktig så risikerer du at det blir brukt mot deg for å "vise" at du liksom ikke er stabil.

Så lenge du vet at barnet ditt bor med en mann som er så skadelig for de rundt seg så tror jeg at jeg hadde vært villig til det meste som kunne få barnet tilbake.

Du spør hvordan du blir kvitt en psykopat. Så lenge dere har et felles barn så blir du nok dessverre ikke helt kvitt ham. Det var godt gjort at du kom deg bort fra ham! Men så lenge dere begge har omsorg/samvær med felles barn så tror jeg ikke du vil bli kvitt ham. Det eneste som ev. gjør at slike som han slutter å plage ekser, er om de blir mer fokusert på en ny dame ev. en nyere eks som lager trøbbel, da tror jeg han kan la deg være mer i fred.

Det beste du kan gjøre er å alltid opptre korrekt slik at han aldri har noe å ta deg for. Aldri hisse deg opp, aldri vise at han sårer deg eller gjør deg sint. Med det samme han ser at han påvirker deg følelsesmessig, da vet han hvor han skal ramme deg.

Så det beste er å være helt saklig og korrekt bestandig når du har med ham å gjøre. Og ikke minst, sørg for at alt, eller så mye som mulig av kommunikasjon mellom dere skjer skriftlig på mail eller sms. Om du må snakke med ham, ta opp samtalen om du kan gjøre det uten at han forstår det.

En psykopat vil alltid forsøke å bryte deg ned, så "motgiften" er å holde deg sterk. Sterk, saklig og veldig korrekt.

Men siden situasjonen din er så vanskelig så synes jeg du skal snakke med Amathea eller en annen fagperson for å lufte tanker og følelser. Du har en advokat nå? Spør denne rett ut om nytt barn (med eller uten nykjæresten) vil kunne påvirke saken om din datter negativt. Advokaten din bør ha såpass innsikt i saken at denne bør kunne gi et noenlunde fornuftig svar på det.

Snakk med de som er fornuftig av deg å snakke med, og så tar du beslutningen deretter.

Ang. nykjæresten og studier så er det mange som får barn under studier, så det i seg selv er egentlig ikke noe argument. Det blir trangere økonomisk, det blir tøffere å jobbe ved siden av, og det er tøffere så tidlig i forholdet, spesielt siden du også egentlig skal studere mer. Men mulig er det.

Vi på forumet kan synse og mene for eller mot abort, men ingen av oss har full innsikt i din situasjon, så det blir bare synsing, og de meningene bør du egentlig ikke vektlegge så mye. Som sagt så er jeg egentlig veldig for å ikke ta abort når man egentlig ikke ønsker det, bruker alltid å argumentere for det når noen ikke ønsker å ta abort. Men akkurat i ditt tilfelle synes jeg det er vanskelig hvis det å beholde dette barnet kan gjøre det vanskeligere for deg å gjøre det beste for din datter.

Ring Amathea i morgen, og snakk også med advokaten din. Ev. aap og det meste annet ordner seg om du bestemmer deg for å beholde og det ikke går utover ditt første barn.

Jeg tenker det også kan være lurt om du får noen til å snakke om alt du har vært gjennom de siste årene. Familievernkontoret for timer der alene, en psykolog eller andre fagpersoner. Det du har vært gjennom og står midt oppi er tøft, og det er lurt både å bearbeide det og å få gode råd ang. det å håndtere din eks om han er psykopat.

Ta vare på deg selv fremover <3

Skrevet

Jeg vet ikke om det jeg skrev over er det riktige, det var det inntrykket jeg fikk av innlegget ditt.

Jeg er helt enig i at din eks ikke burde være indirekte årsak til en abort. Du er i en komplisert situasjon, ingen tvil om det.

Du skrev over at far har sabottert samværet ditt med din datter slik at du ikke har fått ha samvær med henne? Det er ulovlig, og han kan faktisk risikere å miste omsorgen for barnet pga. det. Jeg vil tro det er det som gjør at han nå prøver å komme deg i forkjøpet med å stevne deg i ny rettssak, for å prøve å få fokus vekk fra at han har brutt loven og heller hevde at du ikke er egnet. Det jeg er redd for er hvis ny kjærest forlater deg om du velger å bli gravid, og dette kommer frem i rettssaken. Selv om det ikke er riktig så risikerer du at det blir brukt mot deg for å "vise" at du liksom ikke er stabil.

Så lenge du vet at barnet ditt bor med en mann som er så skadelig for de rundt seg så tror jeg at jeg hadde vært villig til det meste som kunne få barnet tilbake.

Du spør hvordan du blir kvitt en psykopat. Så lenge dere har et felles barn så blir du nok dessverre ikke helt kvitt ham. Det var godt gjort at du kom deg bort fra ham! Men så lenge dere begge har omsorg/samvær med felles barn så tror jeg ikke du vil bli kvitt ham. Det eneste som ev. gjør at slike som han slutter å plage ekser, er om de blir mer fokusert på en ny dame ev. en nyere eks som lager trøbbel, da tror jeg han kan la deg være mer i fred.

Det beste du kan gjøre er å alltid opptre korrekt slik at han aldri har noe å ta deg for. Aldri hisse deg opp, aldri vise at han sårer deg eller gjør deg sint. Med det samme han ser at han påvirker deg følelsesmessig, da vet han hvor han skal ramme deg.

Så det beste er å være helt saklig og korrekt bestandig når du har med ham å gjøre. Og ikke minst, sørg for at alt, eller så mye som mulig av kommunikasjon mellom dere skjer skriftlig på mail eller sms. Om du må snakke med ham, ta opp samtalen om du kan gjøre det uten at han forstår det.

En psykopat vil alltid forsøke å bryte deg ned, så "motgiften" er å holde deg sterk. Sterk, saklig og veldig korrekt.

Men siden situasjonen din er så vanskelig så synes jeg du skal snakke med Amathea eller en annen fagperson for å lufte tanker og følelser. Du har en advokat nå? Spør denne rett ut om nytt barn (med eller uten nykjæresten) vil kunne påvirke saken om din datter negativt. Advokaten din bør ha såpass innsikt i saken at denne bør kunne gi et noenlunde fornuftig svar på det.

Snakk med de som er fornuftig av deg å snakke med, og så tar du beslutningen deretter.

Ang. nykjæresten og studier så er det mange som får barn under studier, så det i seg selv er egentlig ikke noe argument. Det blir trangere økonomisk, det blir tøffere å jobbe ved siden av, og det er tøffere så tidlig i forholdet, spesielt siden du også egentlig skal studere mer. Men mulig er det.

Vi på forumet kan synse og mene for eller mot abort, men ingen av oss har full innsikt i din situasjon, så det blir bare synsing, og de meningene bør du egentlig ikke vektlegge så mye. Som sagt så er jeg egentlig veldig for å ikke ta abort når man egentlig ikke ønsker det, bruker alltid å argumentere for det når noen ikke ønsker å ta abort. Men akkurat i ditt tilfelle synes jeg det er vanskelig hvis det å beholde dette barnet kan gjøre det vanskeligere for deg å gjøre det beste for din datter.

Ring Amathea i morgen, og snakk også med advokaten din. Ev. aap og det meste annet ordner seg om du bestemmer deg for å beholde og det ikke går utover ditt første barn.

Jeg tenker det også kan være lurt om du får noen til å snakke om alt du har vært gjennom de siste årene. Familievernkontoret for timer der alene, en psykolog eller andre fagpersoner. Det du har vært gjennom og står midt oppi er tøft, og det er lurt både å bearbeide det og å få gode råd ang. det å håndtere din eks om han er psykopat.

Ta vare på deg selv fremover <3

Jeg har endelig fått meg psykolog etter 1 års ventetid.

Så du skrev at eksen roer seg ned om han finner seg et annet (bytte). Men saken er at han har en samboer nå og de har fått et barn sammen Januar 2017. Hører hun er kjempe sliten på telefon. Men tørr ikke si noe. Hun har en sønn fra tidligere forhold, min datter og nå et felles barn med monsteret av en mann hun trodde var den store kjærligheten.

Ting ble ikke noe bedre når han fikk seg kjæreste/samboer. Min far mener at hans samboer er valg av praktiske årsaker som skalke skjul/alibi for og vise at han er en (oppegående familiefar) som aldri er hjemme. Han var utro med meg flere ganger. Og vet han er på (luftetur) selvom han har en ny samboer og nytt barn idag. Men kan ikke si noe til henne, for det er ikke min sak. Allikavel får jeg vondt av henne også. Hun sitter nå i klønene til en mann som misbruker henne for helt henne er verd. Hun er en snill, søt og empatisk dame. Virker nesten som at hun fortsatt er der fordi hun syns syn på datteren min. Men tørr ikke si det til noen. Vi kvinner er ikke annet enn et stort offer for han/ noe å kontrollere.

Jeg måtte flytte såpass langt unna med vilje, slik at mitt eget barn blir fraktet med UM-assistanse med Fly. Sånn at jeg i fremtid kun trengte forholde meg til de respektive flyplassene. Jeg gjorde det for berge meg selv og fremtidig ubehag for datteren med tanke på overleveringer.    

Skrevet

Jeg får helt vondt av deg ❤hvor langt er du på vei nå ? At hjertet ditt skriker nei sier jo sitt ❤snakk med noen før du evnt. tar abort?

Anonymous poster hash: 89a7d...9e9

Skrevet

Barnefar vil aldri stoppe og ødelegge for meg uansett. Han har holdt på slik helt siden jeg fikk meg kjæreste. Det tålte han ikke.

Folk som står utifra og har følgt med hele prosessen sier at barnefar er psykopat. Hvordan skal jeg bli kvitt en psykopat? Noen tips?

Ikke bring uskyldige personer inn i vepsebolet uansett. Det nye barnet har ikke bedt om dette.

Skrevet

Ikke bring uskyldige personer inn i vepsebolet uansett. Det nye barnet har ikke bedt om dette.

ok :/

Skrevet

Jeg får helt vondt av deg ❤hvor langt er du på vei nå ? At hjertet ditt skriker nei sier jo sitt ❤snakk med noen før du evnt. tar abort?

Anonymous poster hash: 89a7d...9e9

Ikke så langt 3-4 uker kanskje. Har heldigvis godt støttenettverk av både familie og fag personell. Før jeg fikk psykolog har jeg gått og prata med en sykepleier som ble tilbudt meg som type støttekontakt av kommunen grunnet av hele prosessen traumene bak flyttingen nord over.

Skrevet

Her må bare du velge det som er riktig for deg. Uansett hva du velger vil det potensielt sett føre til negative konsekvenser. Det kan være bra å få fokuset over på et nytt barn, vise at du er en god mor og ta egne valg som ikke er basert på alle andre. Ser også at eksen din potensielt sett kan klikke i vinkel, men kan gå flere veier det. Eksen min har truet med rettssak i flere år, men nå etter at jeg ble gravid ble det jammen meg stille fra han og hans familie (i alle fall forløpig). Kan du leve med enda en abort er det mest praktisk kanskje, men husk at det er kun du som kan ta valget! At barnefaren forøvrig er under studier er helt trivielt. Haugevis av folk får barn under studiene uten at dette ødelegger dem. Du har jo 7.5-8 (?) mnd å finne ut om dere passer sammen på. Gjør dere ikke det må du passe på å ha egen bopæl (og egen adresse) slik at du blir eneforsørger før fødsel (foreldreansvar får han vel uansett nå for tiden).

Ønsker deg lykke til i denne vanskelige situasjonen! *klem*

Skrevet

Hvis hjertet ditt sier nei. Ikke gjør det. Sitter her idag, tatt abort fordi fornuften og alle andre mente det var best. Hjertet sa nei. Den følelsen og angeren kan ikke beskrives.

Anonymous poster hash: c5bf3...112

Skrevet

I en rettsak ser det bedre ut at du har et nytt barn som du tar deg godt av, enn at du har tatt abort nr 3 på få år

Skrevet

"Magefølelsen" sier nei til abort. "Magefølelsen" har rett. 

Anonymous poster hash: 27ae3...658
Skrevet

I en rettsak ser det bedre ut at du har et nytt barn som du tar deg godt av, enn at du har tatt abort nr 3 på få år

Tull. Ingen i en rettssak trenger å få vite hvilke helsetilbud du har benyttet deg av.

Skrevet

Tull. Ingen i en rettssak trenger å få vite hvilke helsetilbud du har benyttet deg av.Anonymous poster hash: 7675d...bd5

Nei, men om barnefar graver og spør folk i omgangskretsen så kommer det vel for en dag

Skrevet

Først av alt. Trist å høre om alt du har vært gjennom.

Dette er et valg du må ta, snakk gjerne med amathea eller annet kyndig helsepersonell som helsesøster eller fastlege.

Tenk deg godt om. Vil du dra et nytt barn inn i dette? Orker du kjempe like hardt for barnet du allerede har? Et nytt barn vil også kreve sitt og ingen vet om alt går knirkefritt der heller. Man blir ofte sliten, depresjoner og lignende kan inntreffe. Og ikke kjenner du din nye kjæreste veldig godt enda heller? Selv om det selvsagt ikke har så mye å si.

Jeg hadde tatt abort samme hvor vanskelig det er, barna man allerede har må komme først. Sier ikke dette for å være slem men et barn koster mye penger og bør ha krav om at mors helse er så god som den kan være. 27 år er ingen alder, og du kan få barn med kjæresten senere hvis han er den rette. Du drar han inn i et kaos med rettssaker og en håpløs eks også. Det kan være vanskelig nok med dine, mine, andres barn selv der hvor foreldre samarbeider godt.

Lykke til, uansett hva du velger. Velger du å bære frem barnet så ta imot all hjelp du kan få både fra hjelpeapparat og familie.

Anonymous poster hash: 797ac...899

Skrevet

Det virker ærlig talt ikke som noen god ide at du får flere barn på en god stund.

Så mye rot, og med beskyldninger om korrupsjon og inhabilitet virker du selv ganske ustabil.

Det er bare du som kan bestemme hva du skal gjøre, men du bør virkelig vurdere grundig om du bør sette flere barn til verden når livet er så kaotisk.

Anonymous poster hash: 2f9ae...a6c

Skrevet

Nei, men om barnefar graver og spør folk i omgangskretsen så kommer det vel for en dag

Han kan ikke bruke rykter.

Skrevet

Uff jeg får helt vondt av deg og situasjonen din, det høres ut som et evigvarende mareritt. Jeg synes du skal gå for det som føles rett for DEG, følg hjertet ditt ❤ I mellomtiden så kunne du jo tatt kontakt med Amathea og avtalt timer for samtaler? Klem

Anonymous poster hash: 3f8ba...4ff

Skrevet

Jeg syns at du ikke skal ta abort.

Det er din eks som har "ødelagt livet" ditt.

det er ikke du! Du har vært maks uheldig!

Han bør ikke vinne/styre livet ditt mer

Mange klemmer fra meg

Anonymous poster hash: fcbd0...ecf

Skrevet

Det virker ærlig talt ikke som noen god ide at du får flere barn på en god stund.

Så mye rot, og med beskyldninger om korrupsjon og inhabilitet virker du selv ganske ustabil.

Det er bare du som kan bestemme hva du skal gjøre, men du bør virkelig vurdere grundig om du bør sette flere barn til verden når livet er så kaotisk.

Anonymous poster hash: 2f9ae...a6c

Det er sant ang korrupsjon. Har lyd opptak fra lukkende dører i tingretten. Hvordan jeg fikk til det opptaket var kameraet i lokket på pc min. Har en 2 timer 37 minutters lyd-fil som i fjor ble godkjent/bevisførsel i saken. Min advokat trodde ikke jeg ville få det igjennom fordi det er et ulovlig opptak. Men fordi alvorlighet av innholdet i opptaket, så slapp jeg unna med straff. Da det er 4 lovbrudd som begås i løpet av 10 minutters pause... Der far, fars advokat og Sakkyndige tror de sitter alene i et rom. Idag i adressavise leste jeg nærmest en helt identisk historie som min (Anne). Vi er flere som har hvert utsatt for et slikt overgrep fra staten. Men jeg er den eneste som kan bevise det. Med tanke være at det ble tatt opp ulovlig. Og jeg ville faktisk komme i fengsel for det, noe jeg syns er verd for datteren min og menneskerettighetene. Tar meg ikke en gang nær av at du tror det er et rykte. Men for være ærlig skulle jeg ønske at det faktisk ikke var sant, for rettssikkerheten til ALLE BARN I NORGE.  

Du får tro hva du vil. Det er ingen rykte med veldig triste beviser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...