Gå til innhold

Uforklarlig feber og vondt i underliv (eggstokker)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste måneden har jeg kjent stikking/øm smerte i eggstokkene, nedover lår og vondt i korsryggen. Har ikke hatt mensen de to siste mnd. Siste 4 dagene har jeg også hatt feber og hjertebank. Har vært hos legen og crp er under 5, normal urin og ingen tegn til infeksjon noen plass, er ikke gravid. Legen skjønner ikke hvor feberen kommer fra.

Noen som har vært borti lignende?

Jeg skal på ultralyd neste uke og gruer meg. Er eggstokkreft jeg bekymrer meg mest for. Vet ingen her kan si hva som feiler meg, men blir glad om noen har erfaringer med samme symptomer :)

Anonymous poster hash: b03da...9d9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svangerskap utenfor livmor?

Anonymous poster hash: 4f570...e6b

Skrevet

Jeg tenker også svangerskap utenfor livmor. Jeg ville ikke ventet til neste uke med ultralyd.

Anonymous poster hash: d5651...193
Skrevet

Svangerskap utenfor livmor?

Anonymous poster hash: 4f570...e6b

Hmm... Vi har ikke prøvd å bli gravide, så tror ikke jeg kan ha blitt gravid. Men skal jo aldri si aldri. Har ikke hatt noen blødninger/utflod eller graviditetssymptomer.

HI

Skrevet

Jeg tenker også svangerskap utenfor livmor. Jeg ville ikke ventet til neste uke med ultralyd.

Har vært hos to leger og ingen mente det kvalifiserte til øyeblikkelig hjelp på sykehus dessverre. Har bestilt privat ultralyd hos de som hadde time raskest, for å slippe å vente på time gjennom henvisning.

Skrevet

Svangerskap utenfor livmoren fra meg også.Det kan bli farlig om det ikke blir gjort noe.

Anonymous poster hash: df6a6...0e3

Skrevet

Har vært hos to leger og ingen mente det kvalifiserte til øyeblikkelig hjelp på sykehus dessverre. Har bestilt privat ultralyd hos de som hadde time raskest, for å slippe å vente på time gjennom henvisning.

Jeg vet om ei som hadde det på samme måte, fikk vite at det ikke var exu, de var helt sikre på det, sa de, og derfor var også ultralyd unødvendig. Og ingen blodprøver viste at hun kunne være gravid. Der var det bare såvidt hun reddet livet da den sprakk og hun fikk store blødninger. Det gikk bra med henne, men den eggstokken kunne ikke reddes.

Jeg ville ringt opp igjen og bedt om en akuttime til ultralyden hos de private, sagt at du mistenker atypisk svangerskap utenfor livmor.

Skrevet

Jeg vet om ei som hadde det på samme måte, fikk vite at det ikke var exu, de var helt sikre på det, sa de, og derfor var også ultralyd unødvendig. Og ingen blodprøver viste at hun kunne være gravid. Der var det bare såvidt hun reddet livet da den sprakk og hun fikk store blødninger. Det gikk bra med henne, men den eggstokken kunne ikke reddes.

Jeg ville ringt opp igjen og bedt om en akuttime til ultralyden hos de private, sagt at du mistenker atypisk svangerskap utenfor livmor.

De private gynekologene her har ikke akuttimer, men står på venteliste om noen avbestiller.

Setter stor pris på innspill! Tror ikke selv jeg kan ha blitt gravid, men skal være obs på det og ta raskt kontakt med lege om feberen blir høyere (har lav feber) eller får sterkere smerter.

HI

Skrevet

De private gynekologene her har ikke akuttimer, men står på venteliste om noen avbestiller.

Setter stor pris på innspill! Tror ikke selv jeg kan ha blitt gravid, men skal være obs på det og ta raskt kontakt med lege om feberen blir høyere (har lav feber) eller får sterkere smerter.

HI

Dette syns jeg er så dårlig av legene, at jeg ville gjort symptomene verre enn de er! Si det ble grusomt vondt, mye verre enn det var. Du kan jo ikke gå sånn som dette uten å bli sjekket ordentlig opp.

Ring til fastlegen igjen og si du ikke holder ut, da sender de deg forhåpentligvis videre til akuttmottak på sykehuset.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: ba05a...560

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...